Duhelo schreef:in principe moeten je zachte inlages richting paard, en de hd inlages richting zadel (de hd verdelen beter de druk, dus die bovenaan, en zachte zijn fijner voor je paard. nu heb je de zachte die weinig druk verdelen bovenaan als ik het goed snap, en de harde die minder fijn zijn (zeker voor een onbespierder paard) aan de onderkant ...
Op zich wel

Maar als je de pommel zwevend wilt maken dan moet je inlages inkorten, waardoor andersom (HD inlages inkorten) niet echt een goede optie is.
De HD inlages zijn verend genoeg om onderop te gebruiken

Het grote euvel is gewoon dat het dier ècht heel erg onbespierd is, dan moet je behoorlijk gaan rommelen om die ruggengraat vrij liggend te krijgen. En daarbij ziet Geryon zelf alles knellen en heeft er geen gerust gevoel bij.... vandaar ook de zwevende pommel. Maar het hele zadel zwevend maken dat kan natuurlijk niet, het licht altijd op de rug natuurlijk

Ik snap de bezorgdheid wel, maar als je een Barefoot zelfs onaangesingeld vindt knellen dan zijn er weinig opties denk ik om van dat idee af te komen...
Dan moet je het toch nog soepeler gaan zoeken ben ik bang, iets waarvan je zelf kunt zien dat je het echt op kunt rollen, zou dat niet helpen om er een goed gevoel bij te krijgen?

Een BBP is ook nog vaak vrij stevig aan de voorkant en als de schouder tegen de voorkant van een BF aan beweegt zal dat bij zo'n BBP niet anders zijn neem ik aan

Daarom wellicht een Fellsattel...? Of is een Ghost anders niks? Er staat er hier nog 1 in een onderschrift
Daarbij heb je wel stevige "inlages" zeg maar, maar de zweetbladen zijn echt heel zacht / dun / flubberig leer.
Ik denk dat het voor jezelf wel rustgevend is als je gewoon duidelijk ziet dat het heel soepel is?