Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Steentje schreef:Ik vind het tegenwoordig echt een opgave om pads met inlagenvakken voor mijn Ghost Buttera Maxxi te vinden. Ik zou er graag een pad bij willen, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.
Kifra pads zijn bijna allemaal uitverkocht, Buitenzinnig heeft de Ghost pads helaas niet meer..
Waar kopen jullie je pads?
Banjer schreef:Weet iemand of er toevallig een boomloos model Australian Stocksaddle bestaat? Het lijkt er nl. op dat de BM net een fractie te lang voor Luna gaat blijven...
Buitenzinnig schreef:Banjer schreef:Weet iemand of er toevallig een boomloos model Australian Stocksaddle bestaat? Het lijkt er nl. op dat de BM net een fractie te lang voor Luna gaat blijven...
Trekker heeft tegenwoordig zadels met "oren", de Aussie (korte zweetbladen). Deze hebben ze ook op bv. de Luxury (lange zweetbladen)
pmarena schreef:Kasmir:
je hebt zachte en wat stevigere inlages. Je gebruikt de zachte als je zo close-contact mogelijk wilt zitten.
Als je paard een goede bespiering heeft en niet echt inlages nodig heeft om de ruggenwervels vrij van druk te houden, omdat er al van die lekkere dikke spierkabels langs lopen
De stevigere gebruik je als je iets meer dikte / stevigheid / schokdemping in de kussens wilt.
En bij paarden met een echt spits ruggentje, waar de ruggengraat duidelijk het hoogste punt is, gebruiken mensen ook wel beide inlages in de pad voor een extra dikke laag.
Buitenzinnig schreef:Banjer schreef:Weet iemand of er toevallig een boomloos model Australian Stocksaddle bestaat? Het lijkt er nl. op dat de BM net een fractie te lang voor Luna gaat blijven...
Trekker heeft tegenwoordig zadels met "oren", de Aussie (korte zweetbladen). Deze hebben ze ook op bv. de Luxury (lange zweetbladen)
Banjer schreef:bij Ghost vind ik het teveel lijken of je 'boven' je paard zit, ipv 'op' je paard... dan voel je je paard volgens mij niet goed meer
Petrichor schreef:Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn boomloze zadel in november 1 jaar. Ik ben over gegaan op boomloos omdat dit het enige zadel is waarbij mijn paard niet met haar hoofd gooit. Echter loopt ze nu weer te kl.oten met haar hoofd. Kan het zijn dat ik de inlages een keer moet vernieuwen? Er is verder niets veranderd aan het paard/zadel.
Sure_lee schreef:Petrichor schreef:Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn boomloze zadel in november 1 jaar. Ik ben over gegaan op boomloos omdat dit het enige zadel is waarbij mijn paard niet met haar hoofd gooit. Echter loopt ze nu weer te kl.oten met haar hoofd. Kan het zijn dat ik de inlages een keer moet vernieuwen? Er is verder niets veranderd aan het paard/zadel.
Dat zou kunnen.
Je kunt beter even een afspraak maken bij een zadelpasser voor een check. Wordt er weer even meegekeken en alles gecontroleerd.
Ik heb al 11 jaar boomloze zadels. Ieder jaar komt Kitty van Kifra horse even alles checken.
Gave zadels paddraigh!