[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:08

Ik heb nog een oranje kifra liggen, niet nieuw meer maar gebruik hem niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:59

Ghost maakt toch zeker nog wel pads....? Dan heb je wel de perfecte vorm zou je denken :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 05:55

Levertijd 3 maanden helaas.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 06:29

Steentje schreef:
Ik vind het tegenwoordig echt een opgave om pads met inlagenvakken voor mijn Ghost Buttera Maxxi te vinden. Ik zou er graag een pad bij willen, maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.

Kifra pads zijn bijna allemaal uitverkocht, Buitenzinnig heeft de Ghost pads helaas niet meer..

Waar kopen jullie je pads?

Hier een grandeur en een edix 8 pocket, heb een normale buttera in maat piccolo. Even zo, anders moet ik zoeken op mijn mobiel:

Burioni (fleece) zie ik nog wel eens met ghost voorbij komen. Zit ik zelf ook naar te kijken om misschien die te nemen. Die is net wat korter en past dan hopelijk wel normaal in de kast. :')

Als het goed is kan je bij lovelance nog ghost pads bestellen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 07:40

Weet iemand of er toevallig een boomloos model Australian Stocksaddle bestaat? Het lijkt er nl. op dat de BM net een fractie te lang voor Luna gaat blijven... -O-

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:05

Saar4 schreef:
Levertijd 3 maanden helaas.

Hey, 3 maanden is ongeveer de tijd van een nieuw zadel hangt van de drukte af, een pad komt sneller (ongeveer 2 weken)
groetjes

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 07:47

Banjer schreef:
Weet iemand of er toevallig een boomloos model Australian Stocksaddle bestaat? Het lijkt er nl. op dat de BM net een fractie te lang voor Luna gaat blijven... -O-

Trekker heeft tegenwoordig zadels met "oren", de Aussie (korte zweetbladen). Deze hebben ze ook op bv. de Luxury (lange zweetbladen)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:51

Mag ik hier binnenvallen met een vraag voor mensen die er meer ervaring mee hebben? Ik heb een barefoot physio ride on pad gekregen met twee inlages. Nu zegt de beschrijving dat je die kunt gebruiken naar wens maar ik weet niet wat mijn wens is :'). Zal ik ze er allebei in doen? Of alleen de schuimrubber of de PU foam, of geen een. Waar pas ik dat op aan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:33

Buitenzinnig schreef:
Banjer schreef:

Trekker heeft tegenwoordig zadels met "oren", de Aussie (korte zweetbladen). Deze hebben ze ook op bv. de Luxury (lange zweetbladen)

Thanks! En hoe boomloos is Trekker? Zoals Torsion, Bob Marshall of is het semi boomloos?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:23

Kasmir:

je hebt zachte en wat stevigere inlages. Je gebruikt de zachte als je zo close-contact mogelijk wilt zitten.
Als je paard een goede bespiering heeft en niet echt inlages nodig heeft om de ruggenwervels vrij van druk te houden, omdat er al van die lekkere dikke spierkabels langs lopen :j

De stevigere gebruik je als je iets meer dikte / stevigheid / schokdemping in de kussens wilt.

En bij paarden met een echt spits ruggentje, waar de ruggengraat duidelijk het hoogste punt is, gebruiken mensen ook wel beide inlages in de pad voor een extra dikke laag.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:29

pmarena schreef:
Kasmir:

je hebt zachte en wat stevigere inlages. Je gebruikt de zachte als je zo close-contact mogelijk wilt zitten.
Als je paard een goede bespiering heeft en niet echt inlages nodig heeft om de ruggenwervels vrij van druk te houden, omdat er al van die lekkere dikke spierkabels langs lopen :j

De stevigere gebruik je als je iets meer dikte / stevigheid / schokdemping in de kussens wilt.

En bij paarden met een echt spits ruggentje, waar de ruggengraat duidelijk het hoogste punt is, gebruiken mensen ook wel beide inlages in de pad voor een extra dikke laag.

Aaah super dankjewel voor je uitleg :D. Dan ga ik voor de stevigere inlages, ze heeft opzich een "rond ruggetje" maar is jaren lang gereden met een weggedrukte rug dus echt de juiste bespiering kan ik het niet noemen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 06:32

Buitenzinnig schreef:
Banjer schreef:

Ghost heeft ze tegenwoordig ook.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:54

bij Ghost vind ik het teveel lijken of je 'boven' je paard zit, ipv 'op' je paard... dan voel je je paard volgens mij niet goed meer :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:30

Banjer schreef:
Thanks! En hoe boomloos is Trekker? Zoals Torsion, Bob Marshall of is het semi boomloos?

Trekker heeft een verstelbare voorboog, deze kun je door middel van een draai systeem heel gemakkelijk breder en smaller maken.
De rest van het zadel is flexibel en heeft verplaatsbare kussens

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:40

dank je :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:24

Banjer schreef:
bij Ghost vind ik het teveel lijken of je 'boven' je paard zit, ipv 'op' je paard... dan voel je je paard volgens mij niet goed meer :o

Ze hebben tegenwoordig een nieuwe basis die je kan bestellen. De flexbase. En die is echt heel soepel. En dan heb je ook niet meer het idee dat ie zo hoog ligt. Heb zelf deze basis ook, maar dan met een buttera. En is echt een enorm verschil met de normale basis. Je kan hem een beetje vergelijken met het barebackzadel van ghost, alleen zitten er onder de flexbase kussens.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:01

Ik heb een vraagje. :)

Ik heb mijn boomloze zadel in november 1 jaar. Ik ben over gegaan op boomloos omdat dit het enige zadel is waarbij mijn paard niet met haar hoofd gooit. Echter loopt ze nu weer te kl.oten met haar hoofd. Kan het zijn dat ik de inlages een keer moet vernieuwen? Er is verder niets veranderd aan het paard/zadel.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:48

Ooo zo leuk onze buttera zadels zijn onderweg!!
Ik vind ze erg gaaf geworden!

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:00

Dat zijn wel hele vrolijke kleurtjes :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:04

Mooi spul ook dat bruin :j

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:27

Oh wat zijn die gaaf! <3

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:45

Petrichor schreef:

Ik heb mijn boomloze zadel in november 1 jaar. Ik ben over gegaan op boomloos omdat dit het enige zadel is waarbij mijn paard niet met haar hoofd gooit. Echter loopt ze nu weer te kl.oten met haar hoofd. Kan het zijn dat ik de inlages een keer moet vernieuwen? Er is verder niets veranderd aan het paard/zadel.

Dat zou kunnen.
Je kunt beter even een afspraak maken bij een zadelpasser voor een check. Wordt er weer even meegekeken en alles gecontroleerd.
Ik heb al 11 jaar boomloze zadels. Ieder jaar komt Kitty van Kifra horse even alles checken.

Gave zadels paddraigh!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:03

Dank jullie!!!
Ben benieuwd hoe ze op onze paarden staan

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:16

Sure_lee schreef:
Petrichor schreef:

Dat zou kunnen.
Je kunt beter even een afspraak maken bij een zadelpasser voor een check. Wordt er weer even meegekeken en alles gecontroleerd.
Ik heb al 11 jaar boomloze zadels. Ieder jaar komt Kitty van Kifra horse even alles checken.

Gave zadels paddraigh!

Ja dat is een goed idee, alleen Kifra is te ver weg. Ik zit in Twente. :)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:54

Becidor is denk ik wel een optie dan!!