[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:38

duidelijk pmarena

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:57

Fijn dat er even het één en ander wordt toegelicht Pmarena!
Ik ken Suzanne ook als een heel eerlijk en integer persoon bij wie paarden welzijn echt voorop staat. Ze heeft absoluut alle ervaring en kennis in huis om een hele goede pas service te kunnen leveren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:20

En Suzanne gaat dan alsnog ook wederverkoper worden van barefoot?

Snap Lilianne haar beredenering overigens ook heel goed hoor! Juist dat iemand onafhankelijk is was 1 van de sterke punten! Al zou ik er geen probleem mee hebben om bijv. Suzanne te laten komen als ze alle zadels in het assortiment verkoopt want dan maakt het weinig uit of je zadelmerk A of zadelmerk B verkoopt. (Dat gezegd wil ik haar heel graag laten komen als ze richting het zuiden komt met de nieuwste ghost modellen in piccolo maat)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:29

Vind het ook wel leuk dat Suzanne nu ook een Passervice aan gaat bieden..Ze is kundig en omdat ze op andere gebieden ook veel kennis heeft kan ze ook verder kijken.. Bijvoorbeeld naar de zit van de ruiter en ook naar hoe het paard in zijn lijf zit..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:11

Ik ben benieuwd naar de andere bekendmaking ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:43

Ja ik ook :D Ik weet natuurlijk wel wie het is, maar niet wie het wanneer bekend gaat maken :P

Kan wel zeggen dat de opvolger van Lilianne zeker ook heel erg kundig is en ook een hele leuke achtergrond, kennis, kunde en neven-activiteiten heeft...dus ik denk dat het nog moeilijk kiezen wordt als je iemand met flexibele zadels wil laten langskomen ;)

Ja, Suzanne mag de Barefoots ook verkopen :j

Vind ik wel zo eerlijk, dat iemand die het hele land door gaat om zadels te passen en klanten te helpen, ook zelf een stukje verkoopmarge overhoudt als diegene daadwerkelijk een zadel koopt :j

Suzanne is ook niet gebonden aan een regio dus niemand van de al bestaande wederverkopers hoeft zich gepasseerd te voelen volgens mij...ik had zelf ook met een busje door het land kunnen gaan immers maar nu doet iemand anders dat :)

Moet er zelf niet aan denken om zadelpasser te worden _O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-09-17 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:47

pleiada schreef:
Vind het ook wel leuk dat Suzanne nu ook een Passervice aan gaat bieden..Ze is kundig en omdat ze op andere gebieden ook veel kennis heeft kan ze ook verder kijken.. Bijvoorbeeld naar de zit van de ruiter en ook naar hoe het paard in zijn lijf zit..

Kan uit eigen ervaring bovenstaande alleen maar bevestigen.
Ze doet haar best om de gehele combinatie kloppend te maken, en ziet veel aan paard zijn reactie's

Fijne ontwikkeling gaande, zo komt er hopenlijk weer een wat beter verdeelde passervice over Nederland.
Voor elke sessie vanuit het noorden naar Limburg te reizen lijkt me geen lolletje..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:49

Nouja Limburg heeft best zijn charmes <<)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:24

Erg fijn dat er meer mogelijkheid komt voor het passen van boomloze zadels en zeker van meerdere merken. Zelf vond ik dat een struikelblok dat je bij de ene Ghost kon passen, maar weer een andere moest laten komen voor bv. Barefoot. Zo heb ik toen een Trekker gekocht, maar dat was het uiteindelijk niet voor ons.
Voorlopig ben ik blij met mijn Barefoot en Ghost. De Barefoot is momenteel uitgeleend en de Ghost is weer thuis in gebruik.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:27

Ben je een avondje aan het werk, doe je de laptop open en lees je al deze fijne reacties, bedankt allemaal voor de complimentjes en het vertrouwen!

Ik heb er ook veel zin in om op pad te gaan en mensen blij te maken met de informatie die ik kan delen, en hun te laten ervaren op een boomloos zadel te rijden.
Inderdaad, of het nu merk a, b, of z is, ik ben niet onafhankelijk zoals Lilianne was, maar aan de andere kant weer wel, omdat ik alles in het assortiment heb :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:31

@dyonne: het is ook haast ondoenlijk om van alle merken een boomloos bij je te hebben. Dat kost een kapitaal als investering en dan heb je het nog niet over de verschillende modellen binnen een merk.
Ook kom je dan bij zadelverkópers dat niet elk merk gediend is van concurrentie binnen dezelfde verkoper.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:38

Alle merken/modellen lukt niet inderdaad, maar als er een mogelijkheid is tot meerdere merken passen heeft dat wel mijn voorkeur. Ondertussen heb ik zelf ook al meer een idee wat mij aanspreekt. Maar als je dat nog niet hebt is het fijn te kunnen proberen.
Bij een boomzadel is ook niet altijd letterlijk het zadel te passen/proberen dat je koopt, maar je krijgt wel een idee door het testen van meerdere merken en modellen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:23

Fijn om te lezen allemaal! Ik wens de nieuwe zadelpasservice heel veel sucees toe! Zeker ook Suzanne, ze is voor mij ook een fijne collega en raadgever waar nodig ;)
Het is idd een investering om verschillende zadels in huis te hebben en dan spreken we nog niet over de maten. Ik kan dit jammer genoeg niet, ben al blij dat ik 6 verschillende Ghostzadels kan aanbieden als test of om te verkopen :D

2 pasdiensten kan Nederland best wel aan, denk ik :P

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:32

Leuk om te lezen dat er nu meer duidelijkheid is :) ik ben benieuwd wie Lilianne overneemt :j Zijn er overigens nog meer zadelpassers die langs kunnen komen voor het passen en afstellen van een Trekker of zijn dag alleen de opvolger van Lilianne en Buitenzinnig?

Ik vind het wel lastig wie ik dan zal laten komen. Vorig jaar heb ik Lilianne bij m'n paard gehad voor mijn Barefoot zadel, maar daar heeft mijn paard helaas toch witte haren/drukplekken van gekregen dus ik wil nu wel echt dat mijn zadel goed ligt passend wordt gemaakt en ik hoop dat dat bij mijn Trekker Classic kan.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:42

Ja dat is ook lastig. Voor jezelf uitmaken wat je wilt en waar je je goed bij voelt na het lezen van de site bijvoorbeeld.
Wil je alleen een controle van je trekker of toch ook andere modellen proberen? Dan kun je kijken wie die modellen heeft.

Er zijn volgens mij wel meer mensen die trekker zadels aan passen hoor

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:58

Hmm ja inderdaad.. ik denk het liefst iemand die sowieso kan kijken of de trekker geschikt voor ons is en deze passend kan maken omdat ik die nu al gekocht heb. En dan is het wellicht handig dat diegene ook andere opties heeft voor het geval dit niet kan. Ook ben ik wel benieuwd of diegene kan zien/verklaren waardoor mijn beide Barefoot zadels droge en drukplekken veroorzaken op mijn paard. Verder ben ik altijd wel nieuwsgierig naar andere zadels om te proberen alleen ik weet dan niet zo goed welke merken mij echt aanspreken. Ik ben erg fan van Barefoot, maar ben bang dat het niet geschikt is voor ons. Als de trekker passend gemaakt kan worden ben ik al tevreden maarja dat weet je van te voren dus niet :') ik vind het echt moeilijk ook omdat ik er vanuit ging dat ik na controle gewoon onbezorgd op mijn Barefoot kon rijden, maar er nu toch drukplekken ontstaan.. Hoe beslis je dan haha. Ik wil wel het beste voor m'n paard :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:03

Toch zijn drukplekken onder een Barefoot echt heel zeldzaam hoor, als er witte haren ontstaan is het vrijwel altijd een kwestie van irritatie van de huid door het 1 of ander :(:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:34

doen ze ook de freemax western zadels testen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:20

Kan je het beste even aan Kitty van Kifrahorse vragen, die gaat er sowieso ook zelf mee langs klanten :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:46

Yep ik rij voorlopig zelf door heel nederland met de Freemax en Easytrek zadels en mogelijkheid om een zadel met PLIP pad te testen. Ook het nakijken van andere boomloze zadels is mogelijk. :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:18

Heeft iemand een idee hoe ik een hidalgo mallorca II en de special van elkaar kan onderscheiden?
Ik verkoop mijn special, gekocht als special, komt oorspronkelijk van mzm geestig.
Geïnteresseerde heeft de fotos doorgestuurd naar dr. Nina van hidalgo, en deze beweert dat het een 2 lijn is en geen special. Het zadel is 18.5 inch, en er staat nergend iets ingestanst van maten of serie.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:33

Ik denk dat Nina van hidalgo het wel moet weten, die is daar hoofd van. Evt misschien nog bij Charmaine van den berg navragen van http://flexibelezadels.eu Die werkt ook al heel lang met de hidalgo zadels en kan het je ook vast wel uitleggen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:54

Nina spreekt duits. Vanop de fotos beweert zij dat het een 2 lijn is (maar op nederlandse sites staat de 2 lijn rond de 700 euro nieuw. op de hidalgo site aan 1439?)
Volgens oudere berichten is dit zadel wel verkocht door mzm als special, met op de factuur ook special vermeld... Vandaar sat ik het nu niet meer begrijp.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:00

De special zadels zijn altijd rond de 1200 geweest en de 2 lijn rond de 600 a 700 naar mijn weten. Tegenwoordig zijn de prijzen van de Special zadels allemaal richting de 1400.- eurie

Edit: Ook is een groot deel van de 2 lijn er uit. Ze werken het liefst vooral met de special zadels. Niet alle types zijn meer in de 2 lijn te krijgen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:08

Maar de II is naar mijn weten enkel in 17.5 gemaakt. enkel de special was ook in andere maten.Zadel dat ik heb is een 18.5 inch...