[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:57

De London wordt het meest verkocht. De meeste mensen vinden deze het lekkerste zitten omdat die lekker simpel in elkaar zit: normaal VPS, dunne kniestukken en verplaatsbare wrongen :)

Het "nadeel" van de Lexington is dat deze inderdaad die verhoogde achterkant heeft.
En de Barrydale heeft zo goed als vaste wrongen die niet goed aangepast kunnen worden.

Vaak vinden mensen de Barrydale en Lexington aansprekender om te zien maar blijkt de London toch beter bij ze te passen.

Echter er zijn natuurlijk nog steeds zat mensen juist dolverliefd op hun Barry of Lex, het is maar net wat je fijn vindt :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:00

Dat is hier al ooit eerder gezegd volgens mij. Bij het springen is de drukverdeling niet optimaal. De Notting Hill is het enige model wat daar dus wel geschikt voor is. Staat ook op de Barefoot site.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:06

Mwoah, wat dat betreft is geen 1 zadel eigenlijk voor het springen geschikt...kijk eens wat een boomzadel doet boven de sprong...komt aan alle kanten los en drukt dan alleen nog onder de stijgbeugelophanging..en met een beetje pech bovenop de schoft :(:)

Alleen bij boomzadels waarschuwt men niet voor stijgbeugeldruk :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:09

je kunt prima met een boomloos zadel een sprongetje maken, als je echt heel fanatiek springt zal het wat lastiger worden (dus parcoursen springen en flink trainen) maar gewoon zo af en toe eens wat sprongetjes maken , heb je echt geen notting hill voor nodig :n
wel zaak dat je goed kan zitten, dus niet alleen maar in die beugels hangen tijdens de sprong, maar je benen/zit gebruiken

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Ja precies, boomzadels zien er ook niet uit boven (en na) een sprong...

Ik heb een beetje het idee dat Baredoot zich probeert in te dekken door te zeggen dat je alleen met de Notting Hill 'mag' springen. Die zal wellicht het meest beschermend zijn, maar dat hoeft niet voor alle combinaties het beste te werken.

Onze ingereden Cherokee met VPS bleef bijvoorbeeld schuiven, mijns inziens doordat hij net wat groot was maar ook door het VPS. Nu met de Randolls die wat kleiner is en een heel stuk soepeler, blijft alles perfect liggen.

Vandaar dat ik ook geen Notting Hill ga kopen. Sowieso zou ik dan een maat 0 of hoogstends 0,5 willen hebben, maar ik ben ook bang dat het door de dikte niet gaat blijven liggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:34

Vind het eigenlijk wel jammer dat de Notting Hill eruit gaat, want zou die eigenlijk best wel graag uitgeprobeerd hebben. Lijk me ook wel een fijn zadel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:39

Nouja, de Notting Hill gaat er niet echt uit, hij zat er simpelweg nooit 'in', het is slechts een Special :P

Speciaal voor de mensen die voor springen of welke reden dan ook, nòg wat meer bescherming wilden.
Ik ben zelf ook meer fan van soepele zadels. Een ingereden VPS is voor mij nog prima, nieuw VPS vind ik niet zo en triple VPS vind ik er echt over :=

Laat staan al die nog stuggere zadels die qua uiterlijk en stijfheid meer op boomzadels lijken... is mij te veel zadel en te weinig paard zeg maar :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:43

En omdat het zeer waarschijnlijk een special is ook geen testzadel van geloof ik.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:53

Ik heb laatst via PB contact gehad met iemand die op zoek was naar een Barefoot. Die heeft vorige week nog een Notting Hill aangeschaft via een barefoot verkoper. Ze zijn er dus nog wel.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:56

Ik ben vanochtend verliefd geworden op de cherokee, bedankt pippaa. Heel fijn dat ik er even op mocht rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:00

Ja om te kopen, maar ik ben nogal van het testen ook om de simpele reden dat er zonder baan geen geld is om te kopen. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:39

Er worden maar weinig Notting Hills verkocht, ik hou ze niet op voorraad (heb liever meer courante spullen liggen, kan mijn geld ook maar 1 keer uitgeven :o ) dus tel weinig vraag op bij slechts tijdelijk leverbaar, en je begrijpt waarom er eigenlijk niemand zit te wachten om te investeren in een Notting Hill testzadel :)

Ze zijn momenteel nog leverbaar, maar het houdt een keer op :j

Gaaf Atent! Hoe ging het? :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:48

Heb de London zonder vps en de cherokee met vps geprobeerd. London zat ook heerlijk. De cherokee ook, maar vind het uiterlijk zoo gaaf.Heb heel stom geen foto's gemaakt. Pippaa wel filmpjes. Ga ik zo bekijken. Staat er heel toevallig 1 op mp. Heb net mail gestuurd, ik wil hem. Nu nog een L pommel opsnorren. Er zit flexibele bij, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat handig? Ik merk dat Atent z'n rug niet fijn is. Graag lopen doet hij momenteel niet. Donderdag komt de osteopaat. Ik heb pippaa verrast met de freeform!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:16

Atent schreef:
Ik heb pippaa verrast met de freeform!

Nou inderdaad! Ik vond het van uiterlijk een diepe zit lijken, maar hij zat heerlijk open! Lekker glad leer en een fijne zit. Maar hij zou sowieso niet op mijn paard passen ivm weinig ruimte voor de schoft en ik denk dat ik het zadel ook te stug zou vinden. Daar heb ik nu niet op gelet. Verder een ontzettend mooi zadel.

Leuk dat je de Cherokee zo gaaf vindt, terwijl je daar helemaal niet voor ging :P
De filmpjes zijn helaas van slechte kwaliteit -O-

Ik vond het leuk om jou en Atent te ontmoeten. Atent is een schatje <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:21

Bedankt voor de snelle reacties hoor :D

Ik vind de London wel mooi zelf, misschien dat ik dan die als eerst eens ga proberen dan.
Paardje moet nog beleerd worden maar ik kijk toch al graag rond naar wat ik ervoor kan gaan kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:19

De Freeforms zijn ook gewoon supermooi :j Het is echt jammer dat het vaak net niet goed ligt / voelt, er rijden niet zo gek veel mensen mee maar degenen die er 1 hebben zijn er vaak toch wel (een aantal jaren) erg blij mee :)

Chimello: heel verstandig +:)+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:45

Hier ook heel erg tevreden met mijn London-tje op mijn tinker :D Maar de Stella vond ik ook fijn(maar wat stugger door de drytex). Mijn moeder heeft een Cheyenne op haar tinker en vind dat vele malen fijner dan de London, terwijl ik het weer niet fijn vind zitten op de Cheyenne :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:57

Woehoe, heb zojuist een zadel gekocht! De barefoot Cherokee! Nu nog afspreken wanneer ik het ophaal. En dan snel m'n freeform de verkoop in.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:57

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* gefeliciteerd! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:07

Super voor je!!!! Geniet ervan!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:09

*\o/* *\o/*

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:19

ik heb zelf de london, zit heerlijk, maar nu rijdt af en toe een vriendinnetje op mijn paard, maar dat is dus echt te grappig, omdat zij zo klein is komen haar voeten echt precies op de rand van de zweetbladen, waardoor ze maar weinig ' buikcontact' heeft :=

welk zadel zou geschikter voor haar zijn?
de cheyenne of bv toch een ander of zelfs westernmodel?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:46

Als ze zoveel lengte tekort komt, zou ik gaan voor een westernmodel. Dikke kans dat ze met de Cheyenne nog steeds niet haar kuiten netjes kan aanleggen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:45

Ik heb korte beentjes en de Cheyenne is dan echt een drama. Althans mijn benen vliegen alle kanten op. Bij de Arizona nergens problemen mee.

Nu aftellen voor mijn Missoula.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:25

lous, hoe lang ben je?
de dame waar ik over praat haalt de 1.55 nog niet
dus beter arizona, dan gaan we daar naar op zoek

maat 1 met vps? iemand? :o