Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:35

Ervaringen van die van Kieffer ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind dat ook echt een mooi hoofdstel, zo mooi vloeiend in tegenstelling tot de micklem. Hoewel die bij sommige paarden ook erg stoer is!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:19

Ik zit een beetje te twijfelen over het ergonomische hoofdstel van Westeind.als je kijkt naar het stuk achter de oren is dat nog best krap op de foto te zien? Iemand ervaring mee?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:38

Lizzyy schreef:
Ik zit een beetje te twijfelen over het ergonomische hoofdstel van Westeind.als je kijkt naar het stuk achter de oren is dat nog best krap op de foto te zien? Iemand ervaring mee?

Ik kan je geen ervaring geven. Maar mij valt op dat de neusriem net niet lekker ligt. Of hij valt over het jukbeen of de neusriem ligt voor mijn smaak te laag. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Op Facebook kom ik ook cbhoofdstellen tegen. Die hebben ook zo'n soort model. De bogen kun je buigen net als bij de p.s of sweden. Iemand die dit hoofdstel toevallig heeft?

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:54

Afbeelding
Ik was aan het scrollen op tumblr, en kwam opeens dit hoofdstel tegen! Ziet er interessant uit. Heeft iemand enig idee welk merk dit is? Of kent iemand het hoofdstel toevallig? Ik ben deze nog nooit eerder tegengekomen in ieder geval :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:33

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:57

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:36

Lijkt idd die van Antares, had em nog niet eerder gezien. Ze hebben wel altijd gaaf spul

pegaeenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:56

veel mensen die ik ken hebben dit hoofdstel en ze zijn er erg tevreden mee

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:58

Ik heb een hoofdstel van Westeind..
Hoe vinden jullie hem zitten? Ik twijfel of ie wel goed zit..

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:09

Ik heb hetzelfde model maar wel de bakstukken en neusriem omgedraaid zitten. Dus neusriem onder het bakstuk door, denk dat je neusriem dan ook mooier valt :j

Hoe is de leer kwaliteit?

edit; foto toegevoegd

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:12

JECKYLL schreef:
Ik heb een hoofdstel van Westeind..
Hoe vinden jullie hem zitten? Ik twijfel of ie wel goed zit..

[ [url=m/6AZOMG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ilfgk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad neusriem en Bakstukken omdraaien, zit nu eigenlijk net niet op het jukbeen, dat wil je net voorkomen, en nu ook wat dicht bij het oog. Dan even kijken of hij beter zit

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:14

Idd.. wat stom!! Zo kwam ie dus wel binnen.. dus heb er geeneens aan gedacht om ze om te draaien. Goeie tip!! Morgen meteen maareens doen. Thx! Denk dat ie dan idd veel fijner zit.

Leer kwaliteit is bij die van mij prima. Heel soepel en zacht, geen scherpe randjes.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:18

Ja heeft toen op de website gestaan dat het omgedraaid hoorde maar zie ik nu ook niet meer staan. Hebben ze vast niet alles aangepast. Graag gedaan :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:45

Ik vind hem wel echt super gaaf staan zeg!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:51

En mijn bakstuk is door mijn eigen fout afgebroken.. dus heb gevraagd of ik een los kopstuk kon kopen.. maar ze stuurt gewoon gratis een nieuwe op!! Zoo lief!

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:41

kwii schreef:
Op Facebook kom ik ook cbhoofdstellen tegen. Die hebben ook zo'n soort model. De bogen kun je buigen net als bij de p.s of sweden. Iemand die dit hoofdstel toevallig heeft?

Ik heb deze besteld! Als het goed is komt die van de week binnen. Er was een levertijd van 3 weken. Zodra ik hem heb zal ik laten weten hoe het zit!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:57

Sivanna schreef:
kwii schreef:

Ik heb deze besteld! Als het goed is komt die van de week binnen. Er was een levertijd van 3 weken. Zodra ik hem heb zal ik laten weten hoe het zit!

Leuk! ben erg benieuwd :j

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:21

Heeft er hier iemand ook ervaring met de anatomische hoofdstellen van Greenfield Selection? :)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:57

Ik heb vandaag voor het eerst met m'n nieuwe hoofdstel gereden (PS of Sweden) Ze loopt er erg fijn op. Hij ligt nog niet helemaal fantastisch achter het oor ivm d'r manen. Even beslissen wat ik daarmee ga doen, of stukje wegscheren of bij laten groeien. De teugels zijn echt hemels, liggen super fijn in de hand.

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:25

Miranda_w schreef:
Heeft er hier iemand ook ervaring met de anatomische hoofdstellen van Greenfield Selection? :)

Je bedoelt de gewone hoofdstellen met het anatomische kopstuk? Of hebben ze nog iets anders.
Algemeen: fijne kwaliteit voor een fijne prijs.

Miranda_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:27

pol013 schreef:
Miranda_w schreef:

Je bedoelt de gewone hoofdstellen met het anatomische kopstuk? Of hebben ze nog iets anders.
Algemeen: fijne kwaliteit voor een fijne prijs.

Ja die bedoel ik! Bedankt!

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:34

ik zie dat de hoofdstellen op deze pagina geen keelriem meer hebben? hoe zit dat eigenlijk? mag dat ook op wedstrijden zo zonder keelriem?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:24

mutsiii schreef:
ik zie dat de hoofdstellen op deze pagina geen keelriem meer hebben? hoe zit dat eigenlijk? mag dat ook op wedstrijden zo zonder keelriem?

Heel heel officieel moet er een keelriem aan een hoofdstel bevestigd zitten, ook al aantal malen door het KNHS bevestigd(helaas aangezien dat ding helemaal geen nut heeft). Veel merken zoals bv. PS of Sweden leveren een losse riem die je aan de frontriem bevestigd zodat je aan de eisen voldoet op wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:25

Als nog iemand een zwarte large frontriem overheeft van de micklem..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:30

Ik vind die Westeind wel ontzettend gaaf hoor <3 Het is dat ik mijn Micklem al heb en van mezelf even niks meer mag kopen voor mijn pony, anders had ik het wel geweten :P