Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
it_is_me schreef:Voor mijn jonge pony heb ik een Trekker Luxus zadel, maar ik mis een stevige zit in dit zadel. Zou het helpen om de cantle achterop te verplaatsen, zodat het zit vlak iets kleiner wordt en wellicht wat meer steun biedt? Deze staat standaard op 18 inch en is verkleinbaar tot 16 inch. Hoe zijn de ervaringen van anderen met dit zadel?
pleiada schreef:Een wollen hoes werkt vaak niet,heb ik ervaren..Dan dus nog steeds wondjes..Dan zou je echt een mattes oid moeten proberen..Je kan ook kijken naar een tweedehands eric Le tixerant singel..Die zijn echt fantastisch,ik heb er zelf ook een en vind het de fijnste singel ooit..Geen wondjes,veel bewegingsvrijheid voor het paard en ondanks dat ie volledig elastisch is geen schuivend zadel..
Cambiar schreef:it_is_me schreef:Voor mijn jonge pony heb ik een Trekker Luxus zadel, maar ik mis een stevige zit in dit zadel. Zou het helpen om de cantle achterop te verplaatsen, zodat het zit vlak iets kleiner wordt en wellicht wat meer steun biedt? Deze staat standaard op 18 inch en is verkleinbaar tot 16 inch. Hoe zijn de ervaringen van anderen met dit zadel?
Ik vond trekker vreselijk, maar da's mijn eigen persoonlijke mening. Had er veel van verwacht, gezien greendistance deze ook verkoopt, maar vind het absoluut een flutzadel qua zitkwaliteit. Sorry...
pmarena schreef:Rena van mij vond de Tixerant duidelijk altijd echt heerlijk hoor
Dat je met elastiek strakker aan zou kunnen singelen, daar ben je volgens mij zelf bij
Gewoon normaal aansingelen zoals het hoort, zodat de singel kan doen waar die voor bedoeld is: ruimte geven voor de bewegingen van de borstkas.
Met normale singel liep Rena vaak met van die zachte *oempf-oempf-oempf* kreuntjes maar met de Tixerant was het lang leve de vrijheid
Runa schreef:Nu is deze flexibele 'boom' ook wel heel erg flexibel
Maar naast dat er per zadel héel veel verschil zit in flexibiliteit en drukverdeling, denk ik dat veel boomloze zadels slecht uit de test komen als je 1 onderdeed eruit haalt en daarmee gaat wapperen. Mijn ervaring is dat boomloos juist werkt door de lagen waaruit de zadels zijn opgebouwd.
Daarnaast vind ik zelf altijd dat je de voor- en nadelen van boomloos en met boom voor jezelf en voor je paard moet afwegen en dat er niet 1 altijd slecht of altijd goed is.
Runa schreef:Nu is deze flexibele 'boom' ook wel heel erg flexibel
Maar naast dat er per zadel héel veel verschil zit in flexibiliteit en drukverdeling, denk ik dat veel boomloze zadels slecht uit de test komen als je 1 onderdeed eruit haalt en daarmee gaat wapperen. Mijn ervaring is dat boomloos juist werkt door de lagen waaruit de zadels zijn opgebouwd.
Daarnaast vind ik zelf altijd dat je de voor- en nadelen van boomloos en met boom voor jezelf en voor je paard moet afwegen en dat er niet 1 altijd slecht of altijd goed is.
Cambiar schreef:pmarena schreef:Rena van mij vond de Tixerant duidelijk altijd echt heerlijk hoor
Dat je met elastiek strakker aan zou kunnen singelen, daar ben je volgens mij zelf bij
Gewoon normaal aansingelen zoals het hoort, zodat de singel kan doen waar die voor bedoeld is: ruimte geven voor de bewegingen van de borstkas.
Met normale singel liep Rena vaak met van die zachte *oempf-oempf-oempf* kreuntjes maar met de Tixerant was het lang leve de vrijheid
Zelf bij? Hoe kun je dit beweren zonder dat je me kent??? Als er iemand is die NOOIT hard aanspant ben ik het, mijn veiga lusitano merrie is uber gevoelig aan haar buik. Die katapulteert je de lucht in als je dat doet