Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jokari schreef:Haha Don, die TTT is dan ook mijn favo zadel, afgelopen zomer een paar weken mogen testen, weet je nog, ik zat er heerlijk op en poown tölte er zalig onder, maar ik kreeg het absoluut niet stil genoeg liggend.
Ik overweeg ernstig om komende zomer iemand met verstand van zaken te laten komen en die het eens echt goed op Pluis te laten leggen, wie weet moet ik er dan gelijk eentje bestellen.
pmarena schreef:Kitty_ schreef:Zien!
Ik heb vandaag een zooi-op-Marktplaats-zet dagje, heb deze er ook maar meteen op gezet...ziet er niet uit hoor, heb ik al jaren liggen en heb je vast wel eens eerder langs zien komen, maar werkt als een tierelier
Zie: http://www.marktplaats.nl/verkopers/4366518.html
Tancreda4 schreef:Mijn 2e ritje met de test-arizona erop zitten en ik moet zeggen dat het mij tegenvalt. Niet zozeer over hoe ik zit; ja, ik moet wennen dat ik een heel stuk breder zit met mijn bovenbenen, en mijn benen zo van het zadel staan vanwege het missen van wrongen. Maar verder kan ik goed meekomen, in stap en draf dan. Galop voelt echt alsof ze met alle 4 de benen een andere gang doetMaar haar gedrag. Dat ze druk kan zijn buiten, dat gebeurd wel eens ,maar achterlijk druk heb ik eigenlijk al in geen tijden meer gehad, en beide ritjes met dit zadel ben ik bijna moedeloos afgestapt zo achterlijk is ze aan het doen. Echt te hyper, overal van shcrikken, alles is eng, enkel maar dribbelen en doen. Dat ben ik echt niet van haar gewend. Wat ik dan wel weer apart vind - en positief??? - is dat ze wel veel sneller naar beneden komt ook buiten. Het is niet goed nageeflijkheid, ze kruipt wel achter de teugel, maar het zit idd al 1001x beter dan dat hoofd zo enorm hoog en een mega weggedrukte weg. Maar dan is daar ook alles mee gezegt. Ik heb ook het gevoel dat ik scheef zit, ben 3x afgestapt vandaag om te kijken maar lag het zadel nog prima recht evenals de beugels gelijk. Mogelijk ben ik gewoon enorm scheef
![]()
Echt een omschakeling hoor, zo'n zadel, maar ik ben niet heel lirisch erover. Ook zou ze veel dikkere inlages moeten hebben en vind ik eigenlijk de ruimte van de ruggegraad niet heel fijn. Direct naast de ruggegraad beginnen de plekken al - zweetplekken - dat zie ik liever wat breder zodat de ruggegraat meer vrijheid heeft. Maar dat zullen dikkere inlages ook kunnen geven of niet?
Duhelo schreef:heb je nog een van die seatsavers?
ik wen niet aan mijn arizona, ik zit er op zich wel comfortabel in, maar mijn jongste draaft enorm (omhoog,ruim, opzij, alle kanten op) en ik zit erop als een dweil(ik mijn benen gaan vooruit, en ik naar achter, dan gaan de benen achteruit en vlieg ik naar voor, feit dat ze nog niet stabiel is in tempo helpt ook niet)
Mijn london kan ik haar draf wel uitzitten, maar die schuift alle kanten op (en ik raak er alleen niet eens op)
misschien dat zon dijwrong wel kan helpen (en ik heb er toch een bontje overheen, dusseuh)