Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:54

Quir schreef:
Wie heeft er een micklem multi op een d pony met gewoon normaal hoofd? Welke maat heb je, pony of cob?

Wil er een gaan bestellen, maar twijfel dus tussen cob en pony. Ze heeft allebei, halster vaak pony en hoofdstellen allebei. :+

Mijn D pony met normaal hoofd past de micklem in zowel maat pony als maat cob!

Afbeelding
Maat pony

Afbeelding
Maat cob (had geen betere foto)

Hillebill

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:03

Nou hoofdstel zit goed. Heb nog een replica Micklem. Deze moet ik nog passen.

ps zie mijn onderschrift:

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:21

Iemand een idee waar dit hoofdstel van is?

Afbeelding

Hij wordt door LeMieux gebruikt op modelfoto’s, maar hij is (nog?) niet op de site van LeMieux te vinden.
Het is praktisch een Micklem, maar ben wel benieuwd waar hij van is.

Heb nu een Micklem Multi, maar zoek eigenlijk iets netters/chiquers, maar wel zonder de sluiting bij de kiezen.
Wil geen Equibling, aangezien al 3 stalgenoten de Schockemohle Beta hebben.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:03

Vandaag kreeg ik catalogus van horse and health en ik vroeg me dezelfde vraag over die hoofdstel.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:15

Skogan schreef:
Vandaag kreeg ik catalogus van horse and health en ik vroeg me dezelfde vraag over die hoofdstel.

Ik had gehoopt dat hij nieuw was, aangezien ze ook met leren halsters kwamen. Maar helaas. Op social media ook geen reactie.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:18

Het hoofdstel is van acavallo zeggen ze. Zou op de website van HH moeten staan. Kan hem niet vinden

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:03

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:07

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:56

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:06

Saaams schreef:
Staat niet degene op vd foto. (Korte bakstukken)

En het hoofdstel heeft ook een kaakriem, geen keelriem zoals alle hoofdstellen op de site.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 19:47

Ik gok dat ook acavallo tegen het patent is aangelopen op de micklem en het daardoor zo heeft opgelost. Zal het hoofdstel wat nu in de catalogus staat wel een proefmodel zijn geweest waarna ze door Horseware op de vingers zijn getikt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:01

Dat zou je haast denken, dat het een soort proef model is geweest. Qua neusriem zijn ze redelijk gelijk, maar dat is ook het enige.
Als ze het aan de haal hebben qua patent heeft Rambo nog wel meer werk. Zijn genoeg hoofdstellen die nagenoeg hetzelfde zijn.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:11

Fairfield Chester OF Horsegear Aquila Deluxe

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:24

Hier toch nog niet helemaal tevreden met Mn Equibling. Nu ik hem gaatje hoger heb ligt jukbeen en zenuwuitloper net wat minder mooi vrij. Had misschien toch een full moeten hebben. Cob toen 2e hands over kunnen nemen. Deze gaat dus weer weg helaas.

Overigens positief punt aan de Equibling tov mijn eerdere Kramer Lund is dat hij hiermee lekker kon gapen, doordat er geen riempje zit bij eerste deel kaak.

Daarnaast blijft hij enorm schuren aan zijn hoofd na het rijden. Dus ik twijfel voor Equibling maat full of misschien een van onderstaande of toch een Micklem.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de anatomische hoofdstellen van Busse? De Feeling of Modena? Ik vraag me met name af waar het prijsverschil tussen deze 2 in zit.
En zijn er mensen met ervaringen met replica’s van de Micklem die dus een los bakstuk hebben ipv de korte bakstukken?

Ik zag ook nog anatomisch hoofdstel van Easy trek welke erg lijkt op de Micklem. Iemand daar ervaring mee?
https://www.kifrahorse.nl/Easytrek-Comfort-Bridle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:32

Sommige paarden blijven gewoon jeuk houden hé... Dat is niet vreemd. Zweet jeukt gewoon helemaal nu in de rui.

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:57

darkadia schreef:
Hier toch nog niet helemaal tevreden met Mn Equibling. Nu ik hem gaatje hoger heb ligt jukbeen en zenuwuitloper net wat minder mooi vrij. Had misschien toch een full moeten hebben. Cob toen 2e hands over kunnen nemen. Deze gaat dus weer weg helaas.

Overigens positief punt aan de Equibling tov mijn eerdere Kramer Lund is dat hij hiermee lekker kon gapen, doordat er geen riempje zit bij eerste deel kaak.

Daarnaast blijft hij enorm schuren aan zijn hoofd na het rijden. Dus ik twijfel voor Equibling maat full of misschien een van onderstaande of toch een Micklem.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de anatomische hoofdstellen van Busse? De Feeling of Modena? Ik vraag me met name af waar het prijsverschil tussen deze 2 in zit.
En zijn er mensen met ervaringen met replica’s van de Micklem die dus een los bakstuk hebben ipv de korte bakstukken?

Ik zag ook nog anatomisch hoofdstel van Easy trek welke erg lijkt op de Micklem. Iemand daar ervaring mee?
https://www.kifrahorse.nl/Easytrek-Comfort-Bridle

Hier ook nog niet helemaal tevreden met dit hoofdstel. Klooi ook nog met hoogte van het bit irt de neusriem. Ook vormt de neusriem niet erg mooi waardoor hij niet goed aansluit. Misschien komt het doordat mijn paard een lang en smal hoofd heeft? Daarnaast gooit mijn paard nogal snel de tong over het bit, door het ontbreken van de kaakriem.
Mijn paard schuurt daarentegen een stuk minder sinds dit hoofdstel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:06

@Yvank: maar zonder neusriem (ook getest, maar dan bit erg instabiel) jeukt hij niet. En ook al heb ik maar 10min gestapt, en hij dus niet gezweten, doet hij het niet. Voor mij toch een signaal dat het hem nog niet helemaal lekker zit. Ook omdat hij met een eerdere geleende micklem dit jeuken ook niet deed.

@sabine81 het vormen kun je wat bespoedigen door als je hem weg hangt de ‘sperriem’ er nog een keer omheen te slaan en vast te doen als je snapt wat ik bedoel. Dat zeg maar die bakstukken van neusriem iets naar elkaar geduwd worden. Hielp hier goed.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:08

Afbeelding

Zit die zo goed? Ik heb het idee dat het bit ver naar achteren wordt geduwd maar dat kan ook aan mij liggen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:41

Ziet er mij niet heel comfi uit

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:43

Had ik ook maar wist niet hoe ik hem anders moest krijgen. Als ik hem nog lager doe zit die wel heel laag. Vind ook dat het bakstuk erg naar achteren trekt door de kaakriem maar losser ging niet. Zo anders van de week een foto maken van een gaatje lager.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:12

Fairfield Chester besteld!
Heel benieuwd hoe fjord hierop reageert en hoe hij zit.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:37

Weet iemand toevallig ook of er anatomische men-hoofdstellen zijn?
De gangbare hoofdstellen vind ik niks voor mijn ponyhoofdjes, veel te grof en zwaar.. :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:51

rhett99 schreef:
Had ik ook maar wist niet hoe ik hem anders moest krijgen. Als ik hem nog lager doe zit die wel heel laag. Vind ook dat het bakstuk erg naar achteren trekt door de kaakriem maar losser ging niet. Zo anders van de week een foto maken van een gaatje lager.

inmiddels gelukt?

Faline,dat is een goede vraag,ben ik ook benieuwd naar.

Heb voor de welsh ook een micklem gekocht, Kon er meteen 2 gaten bijprikken ( dat is ook t maximum van wat er nog bij past) . Toen zat de neusriem beter,maar het bit te hoog...dus er de langere bitriempjes aan gedaan. Maar misschien moet het toch weer lager? Heb t idee,dat de ringetjes wat te dicht op het bit zitten ,maar of dat verandert? en de neusriem mag geloof ik toch n gat lager..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gisteren had ik m zo:

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:06

Zit op zich best netjes toch?
Als jij al 2 gaatjes bij moest prikken, dan durf ik het niet aan :=

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:17

Zou hem bij de welsh inderdaad een gat lager doen... het jukbeen ligt nu ook niet vrij zo te zien...