[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:04

J0anieke schreef:
Wendy schreef:
Zit ik hier in het boomloos topic of in het setjes topic?

Haha sorry, het is het boomloze topic, wilde even mijn setje inclusief 'nieuwe' rode pad en ghost roma tonen omdat ik er zo blij mee ben :+

Het gaat niet alleen om jou hoor ;)
Het zijn alleen nogal veel van dat soort posts, over een nieuw kleur dekje e.d. zodat de inhoudelijke vragen een beetje onder sneeuwen soms.

DubbelFun

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:00

@Laurora : ik heb een nep-Skito pad gemaakt door JV. Hij ziet er heel netjes uit, goed gemaakt met een echte wollen onderkant. Kan goed in de wasmachine ook.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:08

Hier ook een tevreden klant van JV. Het eerste dekje dat ik van haar ontving, was wat te klein uitgevallen maar ze heeft toen zonder problemen een nieuwe voor me gemaakt. Toen ik overstapte op een ander zadel heeft ze ook daar een pad voor gemaakt en beide pads bevallen mij beter dan de meeste pads die ik daarvoor heb gehad, al beviel mijn Kifrapad me ook altijd erg goed. Jammer genoeg past die niet zo mooi onder mijn huidige zadel. :)

De reden dat ze me beter bevallen is omdat de pasvorm precies is zoals ik graag wilde en daardoor ligt de pad erg mooi op mijn pony. De pad blijft ook lang mooi al zitten er inmiddels wel wat slijtplekken waar de singel zit, maar ach, daar zit toch de singel voor.

MacKai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:30

ik heb een Ghost Roma gekocht en ben niet zeker of ik het juist heb liggen. Heb buitenzinnig.nl al een mail gedaan maar hebben jullie een idee?

ik had de kussens eerst wat wijder liggen (niet gek veel wijder dan onderstaande foto's) en toen raakte het ringetje de schoft net niet, maar 1 cm verder raakte die wel. kan dit kwaad?

ik heb ze doen iets dichter geplakt maar kon niet meer rijden omdat het erg begon te regenen en het was al bijna 18u (doker)

de rode pad heeft inlages.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 01:51

Bedankt voor jullie ervaringen! Wat voor inlages hebben jullie er in gedaan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:06

TinkerTak schreef:
ik heb een Ghost Roma gekocht en ben niet zeker of ik het juist heb liggen. Heb buitenzinnig.nl al een mail gedaan maar hebben jullie een idee?

ik had de kussens eerst wat wijder liggen (niet gek veel wijder dan onderstaande foto's) en toen raakte het ringetje de schoft net niet, maar 1 cm verder raakte die wel. kan dit kwaad?

ik heb ze doen iets dichter geplakt maar kon niet meer rijden omdat het erg begon te regenen en het was al bijna 18u (doker)

de rode pad heeft inlages.

[ [url=m/S7n0g9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dxRahj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wmgsqC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G1zYIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf de foto's vind ik de kussens te dicht bij elkaar liggen. Wat voor inlagen zitten er in de pad? Hoe dik zijn deze?
Mocht het teveel zakken kun je kijken naar de nieuwere kussens, de Italy of de NO3. Deze zijn wat dikker, en zorgen dan ook voor een mooie ruggengraat vrijheid.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:01

Ivm met mn ronde pony...had ik een poosje terug gevraagd welke singel goed zou zijn tegen het heen en weer bewegen van mijn Ghost zadel. Verschillend advies gekregen, en ik heb besloten om een stretch & breath singel aan te schaffen van Barefoot, mede omdat daar een hoes omheen zit, en mijn paard gevoelig is voor de FRA/Westipsingel. Maat 85, mooi lang.

Ging prima in de bak, lag echt stabiel, totdat ik gisteren in het bos ging rijden en Miep het op een bokken zette en opzij sprong voor een boskabouter.
Zadel hing weer scheef, en ik kon ternauwernood blijven hangen }:0 . Het enige wat ik kon doen was heel strak aansingelen, wat ik nou net niet wil!
Ik heb met mn andere zadel goede ervaringen met de Fairfaxsingel (VZ) maar om die nou even aan te schaffen om te testen is ook weer een beetje overdreven. Elastiek is dus geen oplossing voor ons. Nog iemand een goed idee??? Of weet iemand waar je de Fairfax kan testen, want bij Pas de Deux doen ze dat niet meer volgens mij....

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:27

Ik heb heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Het zit zo, op dit moment heb ik een barefoot cherokee op mijn ronde fries liggen. Nu ik hem een tijdje heb blijkt dat ik hem toch minder fijn vindt als dat ik eerst dacht. Ten eerste schuift hij te veel naar me idee en ten tweede vindt ik hem na een tijdje rijden te breed zitten. Dus mijn vraag is welke boomloos zadel jullie aanraden die niet breed zit, zonder veel te schuiven?
Ik weet dat het persoonlijk is maar ben benieuwd naar ervaringen :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:37

ghost :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:38

Cilla_Bo schreef:

Het zit zo, op dit moment heb ik een barefoot cherokee op mijn ronde fries liggen. Nu ik hem een tijdje heb blijkt dat ik hem toch minder fijn vindt als dat ik eerst dacht. Ten eerste schuift hij te veel naar me idee en ten tweede vindt ik hem na een tijdje rijden te breed zitten. Dus mijn vraag is welke boomloos zadel jullie aanraden die niet breed zit, zonder veel te schuiven?

Ghost...... jarenlange ervaring op mega brede paarden (en ik ben smal in de heupjes 8-) )

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:38

Cilla_Bo schreef:

Misschien is kijken naar Hidalgo, heather moffett en flexible inspiration. Hier heb ik iig zelf erg fijne ervaringen mee ook met anderen om mij heen als ze keertje op mijn zadels rijden dat ze ze fijn vinden alsof het een boomzadel is om op te zitten maar dan zachter.
Gebruik de zadels intensief ook voor snelle wendingen, springen en flinke ritten en ze liggen als een huis.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:07

Of als je ook open staat voor western: freemax!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:18

lotje5lotje schreef:
Ivm met mn ronde pony...had ik een poosje terug gevraagd welke singel goed zou zijn tegen het heen en weer bewegen van mijn Ghost zadel. Verschillend advies gekregen, en ik heb besloten om een stretch & breath singel aan te schaffen van Barefoot, mede omdat daar een hoes omheen zit, en mijn paard gevoelig is voor de FRA/Westipsingel. Maat 85, mooi lang.

Ging prima in de bak, lag echt stabiel, totdat ik gisteren in het bos ging rijden en Miep het op een bokken zette en opzij sprong voor een boskabouter.
Zadel hing weer scheef, en ik kon ternauwernood blijven hangen }:0 . Het enige wat ik kon doen was heel strak aansingelen, wat ik nou net niet wil!
Ik heb met mn andere zadel goede ervaringen met de Fairfaxsingel (VZ) maar om die nou even aan te schaffen om te testen is ook weer een beetje overdreven. Elastiek is dus geen oplossing voor ons. Nog iemand een goed idee??? Of weet iemand waar je de Fairfax kan testen, want bij Pas de Deux doen ze dat niet meer volgens mij....

De prolite
Is fairfax van kunstof
Leuker geprijsd
En zeker als je keuze korting hebt bij bijv EJ

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:24

Daphneeeej schreef:
Cilla_Bo schreef:

Misschien is kijken naar Hidalgo, heather moffett en flexible inspiration. Hier heb ik iig zelf erg fijne ervaringen mee ook met anderen om mij heen als ze keertje op mijn zadels rijden dat ze ze fijn vinden alsof het een boomzadel is om op te zitten maar dan zachter.
Gebruik de zadels intensief ook voor snelle wendingen, springen en flinke ritten en ze liggen als een huis.

Welke types heb jij van deze zadels? :D

Oké dan toch echt naar de ghost kijken. Had die eigelijk in het verleden ooit beetje weggeschoven omdat ze me qua uiterlijk niet direct aanspraken :+ maar als fijn rijdt is het het waard :D

@Wendy ik sta voor veel open, ik begin helemaal vanaf 0 weer met me zoektocht!
Laatst bijgewerkt door Cilla_Bo op 25-10-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:25

easytrek classic

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:35

Zinzi-jewel , dat is ook nog wel een idee, alleen gaan die maar tot 75 cm, en ik wil graag 80 cm. Maar ik kan 75 proberen! bedankt.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:37

Ghost zit wel goddelijk hoor, Cilla-Bo, Barefoot vond ik ook niet lekker zitten, te breed, waardoor mn heupen gingen protesteren. Vond de Ghost eerst ook niet zo mooi, was gewone zadels gewend, maar nu vind ik hem juist mooier dan mn boomzadel :o

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:03

Haha oke ik moet er dus gewoon aan wennen, lotje5! :D
Volgens mij zijn de ghost modellen wel allemaal vergelijkbaar met elkaar of zit ik u helemaal verkeerd :o ?
Ik ga de ghost iig testen, bedankt :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:04

Cilla_Bo schreef:
Daphneeeej schreef:

Welke types heb jij van deze zadels? :D

Hidalgo valencia special, mijn barokke zadel (hidalgo heeft veel verschillende soorten). Heather moffett flexee GP als mijn springzadel (is een dresuur zadel van en een veelzeidigheids variant) en mijn Flexible inspiration is mijn dressuurzadel (hier is ook nog een spring variant van, de Bascule)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:21

[/quote] Hidalgo valencia special, mijn barokke zadel (hidalgo heeft veel verschillende soorten). Heather moffett flexee GP als mijn springzadel (is een dresuur zadel van en een veelzeidigheids variant) en mijn Flexible inspiration is mijn dressuurzadel (hier is ook nog een spring variant van, de Bascule)[/quote]

Heerlijk om zo te kunnen kiezen :D!!

welke heeft je voorkeur met lange buitenritten? De hildalgo Valencia is wel echt prachtig trouwens :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:31

Cilla_Bo schreef:

welke heeft je voorkeur met lange buitenritten? De hildalgo Valencia is wel echt prachtig trouwens :D

De Flexible inspiration is het meest zachte zadel waar ik ooit op heb gezeten super comfortabel. Hier rijd ik denk ik toch het meest mee.
De Flexee is iets steviger/harder maar wel fijn door verwisselbare voorboog. De hidalgo valencia vind ik vooral fijn als working equitation zadel waar korte wendingen en snelle overgangen gebruikelijk zijn is wel denk ik het smalste zadel van de 3 maar ook meest stugge zadel.

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:44

Daphneeeej schreef:
Cilla_Bo schreef:

De Flexible inspiration is het meest zachte zadel waar ik ooit op heb gezeten super comfortabel. Hier rijd ik denk ik toch het meest mee.
De Flexee is iets steviger/harder maar wel fijn door verwisselbare voorboog. De hidalgo valencia vind ik vooral fijn als working equitation zadel waar korte wendingen en snelle overgangen gebruikelijk zijn is wel denk ik het smalste zadel van de 3 maar ook meest stugge zadel.

Klinkt goed, bedankt voor de info! :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:39

lotje5lotje schreef:

Als je zo blijft worstelen met het vinden van een singel tegen het schuiven, is het dan geen idee om eens naar de ligging en kussens van je zadel te laten kijken? Misschien is de pasvorm niet meer optimaal.

Ik rijd dan wel geen ghost maar mijn zadel ligt als een huis. Ook als ik vergeet asn te singelen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 06:52

Lotje5lotje, Een goed voorgevormde singel zonder elastiek heb je dus nog niet geprobeerd? Ik had je toen de singel van divoza aangeraden?
Mijn paard maakt ook wel eens rare (niet hoge) bokkensprongen en ben er ook wel eens afgedonderd, maar mijn Ghost ligt net als bij Olikea als een huis (al gebruikt zij een andere singel als ik haar bericht begrijp).
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:17

Cilla_Bo schreef:

Ghost is inderdaad smal qua zit en is zeer geschikt voor brede paarden..