[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:44

Ik vind de knop op de Ghost minder mooi maar verder vind ik het er goed uit zien, vooral ook met die oranje (Haf?) pad eronder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:49

Die witte vlekken, zijn dat oude drukplekken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:52

Ja nog cadeautje van vorige eigenaar met zadelmak maken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:54

Leuk die foto's van de speciale LM! Ziet er heel comfortabel uit! En mooi met die Kifra pad eronder (als ik ooit een geldboompje heb :P)

Fijn dat de Barrydale wel goed bevalt Berdien.
Zou de LM niets voor jou zijn? Jammer dat je zover weg woont anders kon je hem hier een keer uittesten :P

Wauw, ligt mooi die westernghost, wel raar die droge plekken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:57

Vind het ook apart heb namelijk heel veel doorzitten gedaan namelijk. En ben daarbij iemand die benen op trekt in plaats van heel hard te steunen erop. Zelfs een paar keer beugel verloren vanwege het optrekken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:04

De LM lijkt me eindeloos comfortabel, maar aangezien ik ook nog wel eens voor de lol een dressuurwedstrijd wil starten (in juli ons debuut :oo :') ) en dat staat net wat beter met de Barrydale denk ik.. Plus dat ik zelf écht heel fijn kan zitten in de Barrydale. Of we nou een drie uur door de stromende regen stappen/draven, of een uur lang voornamelijk galopperen, ik zit als een huis erin. Alleen mijn benen doen dus dingen die niet mogen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:05

Ik vind hem wel echt heel erg mooi close-contact liggen, erg aansprekend modelletje hoor +:)+

Ik ruil er mijn Lazy Mountain niet voor in, maar vind hem toch zo op het oog een hele leuke western-optie er bij in boomloos land :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:29

Kitty_ schreef:
darkadia schreef:
Zitten er in die burioni fleece nou we of geen inlages? Ik ben inmiddels over op boomzadel, maar paardlief lijkt een zacht gevoerde pad toch wel erg fijn te vinden, dus wil toch sparen voor en lamsvel onderkant ofzo. De burioni fleece en de burioni wol en gel spreken me erg aan door leuke kleurtjes. Ook de zadelvormige met wol (merkloos?) van €80 ofzo met vrije wol/kleurkeuzes spreekt me aan.
@kitty zijn alle kleuren van die laatste die zijn afgebeeld de enige verkrijgbare?

Welke bedoel je precies? :o

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... aties.html
(of de vierkante, maar doordat die volledig wol hebben worden ze dan meteen wel weer stuk duurder, maar dat is de burioni techno ook dus ach, wat langer sparen dan)

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... dry-f.html

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... l-pad.html

De Kifra Square vind ik ook mooi, maar minder kleurkeuze.

Komt onder een Kent en Masters VZH te liggen. Misschien moet ik de techno gewoon eens gaan testen :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:53

Ff off topic. Zien jullie ook die reclame voor daten met oudere dame in de banner met half ontblote borsten? Kunnen moderators daar iets aan doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:27

Vandaag ook weer gereden in de bak en uiteindelijk even als testje galopswissel geprobeerd. Hij deed het niet helemaal goed, maar het feit dat hij hem probeerde te doen vond ik al meer dan genoeg. Zeker ook omdat dit met een testzadel is was een best wel een test of het zadel wat voor het paard is. Jammer van de baas die niet kan blijven zitten. :+

O ja galopswissel heb ik ergens vorig jaar voor het laatst gedaan. :D

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:49

Vraagje over het gebruik van shims.
Ik heb vandaag mijn tweedehandse Ghost Firenze met Kifra pad, Barefoot HD inlages en FRA supersingel geprobeerd.
Wat een ramp. Ik zat met mijn bovenbenen tegen de wrongen, kon niet achterin het zadel blijven zitten, de pad trok strak tegen de schoft... Enige positieve was dat het zadel bleef liggen.
Toen ging echter het lampje branden. :)* Paard in kwestie is erg onbespierd en mist spieren naast de schoft (dit was net de reden om naar boomloos over te gaan). Ik was alleen dus kon het aan niemand vragen, maar waarschijnlijk kiept het zadel verschrikkelijk naar voor.
Als jullie shims gebruiken, stoppen jullie die dan in de pad of de zadelkussens? Mijn gevoel zegt het laatste...

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:23

darkadia schreef:
Kitty_ schreef:
darkadia schreef:
Zitten er in die burioni fleece nou we of geen inlages? Ik ben inmiddels over op boomzadel, maar paardlief lijkt een zacht gevoerde pad toch wel erg fijn te vinden, dus wil toch sparen voor en lamsvel onderkant ofzo. De burioni fleece en de burioni wol en gel spreken me erg aan door leuke kleurtjes. Ook de zadelvormige met wol (merkloos?) van €80 ofzo met vrije wol/kleurkeuzes spreekt me aan.
@kitty zijn alle kleuren van die laatste die zijn afgebeeld de enige verkrijgbare?

Welke bedoel je precies? :o

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... aties.html
(of de vierkante, maar doordat die volledig wol hebben worden ze dan meteen wel weer stuk duurder, maar dat is de burioni techno ook dus ach, wat langer sparen dan)

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... dry-f.html

http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... l-pad.html

De Kifra Square vind ik ook mooi, maar minder kleurkeuze.

Komt onder een Kent en Masters VZH te liggen. Misschien moet ik de techno gewoon eens gaan testen :)

die eerste zadelvormige is inderdaad wel erg leuk! zijn er daar foto's van met een zadeltje op?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:30

Oryani schreef:
Vraagje over het gebruik van shims.
Ik heb vandaag mijn tweedehandse Ghost Firenze met Kifra pad, Barefoot HD inlages en FRA supersingel geprobeerd.
Wat een ramp. Ik zat met mijn bovenbenen tegen de wrongen, kon niet achterin het zadel blijven zitten, de pad trok strak tegen de schoft... Enige positieve was dat het zadel bleef liggen.
Toen ging echter het lampje branden. :)* Paard in kwestie is erg onbespierd en mist spieren naast de schoft (dit was net de reden om naar boomloos over te gaan). Ik was alleen dus kon het aan niemand vragen, maar waarschijnlijk kiept het zadel verschrikkelijk naar voor.
Als jullie shims gebruiken, stoppen jullie die dan in de pad of de zadelkussens? Mijn gevoel zegt het laatste...

[ [url=m/qk3ikU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik onder mijn Ghost ook een FRA singel en HD inlages van Barefoot. Ik gebruik nu een hele zachte shim in mijn pad, maar wel onder de HD inlage. Als de shim harder was geweest, was die wel bovenop gekomen, maar het leek me fijner met het zachte onder.
Daarnaast heb ik nog een front riser onder de zitting zodat ik nog iets verder achterin het zadel kom te zitten.

Ik doe die shims in die pad omdat ik dat van barefoot ook zo gewend was eigenlijk en voor mij werkt het prima. Maar wat de ''officiele'' manier is bij Ghost en waarom dat zo is, weet ik niet, maar volgens mij worden shims meestal in de pad gedaan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:59

Ik heb ze juist in de kussens zitten. De originele van ghost onderop, daarboven de shims, daarboven nog een dunne hele inlage. Ik heb daaronder een dikke pad zonder inlages of met dunne simpele inlages (afhankelijk van welke ik op dat moment pak, ligt met beide goed)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:01

Ik heb vanavond HD inlages besteld voor mijn BF Arizona. Ik heb nu 2 inlages in de standaard pad zitten. De pad een paar dagen geleden gewassen. Niet heel makkelijk zo'n groot (lomp) ding in de wasmachine. Het gewicht was ook niet helemaal goed verdeeld en hij wilde niet centrifugeren. Heb hem nat maar buiten gehangen. De volgende keer doe ik hem denk ik in een grote emmer.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:27

Runa en Viola, waar halen jullie geschikte shims?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:10

Ik heb ze gemaakt van een matje. Heb ik eerder ook al eens extra inlages van gemaakt en ik had nog een stuk over. Dit wordt echter wel snel dunner dus als het zo goed bevalt ga ik ze denk ik knippen uit een moosgummi inlage waar ik nog een set van heb liggen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:38

Welke vorm moeten Shims zijn? Een soort van driehoekje? Of een nier vorm? Of maakt dat niet echt uit?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:59

Die van mij zijn de zelfde vorm als de kussens waar ze bij zitten. Alleen dan alleen de voorste helft (eigenlijk iets minder dan de helft) en dan netjes afgerond daar waar ze stoppen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:59

Nou ja zeg. Wat ik nou toch bij m'n Barefoot singel zie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:36

Balen Atent! Maar die singels worden denk ik al 10 jaar niet meer zo gemaakt dus het is ook wel een ouwetje onderhand...?

Debbie: zo is de rigging van de Lazy Mountain / Happy Valley ook, alleen dan nog met een extra singelpadje er onder omdat tijdens de test-fase een enkel paard toch wat last kreeg van het onderste randje leer :(:)

Maar denk dat dat bij de meeste paarden wel mee zal vallen :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:51

Het gekke is dat er pas niets aan te zien was. Snap er niets van. Ga ik maar op singeljacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:59

Da's wel suf dat de boel nu ineens op meerdere plekken (?) scheurt dan....ergens mee in contact gekomen of iets? Aan de andere kant kan het ineens gebeurt zijn natuurlijk :(:)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:05

Begin april alles goed schoongemaakt en alles ingevet voor wedstrijd. Toen is me niets opgevallen. Door enkelblessure vorige week voor eerst weer gereden. Ligt in m'n kast op de manege. Zou echt niet weten wat er gebeurd kan zijn. Maar hij is bijna doormidden. Baal ervan zo'n fijne singel. Heb hem jaar of 4 geleden 2e hands gekocht. Dus ja mag wel een keer. Maar blij wordt ik er niet van.