[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:41

Buitenzinnig schreef:
Grapjassen ;)

Wij maken nooit grapjes := Zag het toekomstige Ghost western zadel met bontje ;) al voor me.

darkadia

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:59

Precies, N Knopje aan de FLorac en je bent al n heel eind ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:38

Oh zwijgt, ik kreeg vandaag al de vraag of er een Ghost western bestaat. :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:22

Buitenzinnig, bedankt voor je informatie! Ik heb de gok genomen en op goed vertrouwen anderhalve week van zadel geruild.
Nu dus tijdelijk in het bezit van een Hidalgo zadel en mijn Barefoot wordt uitgeprobeerd door de Hidalgo-eigenaresse.

En... ik heb er vandaag mee gereden. Wauw, wat was dat een verbetering, het is duidelijk dat mijn zadel écht te groot en te log was voor mijn ijslandertankje, :wow:
Zulke ruime gangen opeens! En een hele gave, knetterharde tolt kwam er ook uit, die hij normaal weigert te vertonen op de toltbaan.

Nu heb ik echter ook een keer een Barefoot London geprobeerd en die vond ik de eerste keer ook helemaal geweldig en de volgende dag verschrikkelijk, dus het is heel fijn dat ik hem meerdere keren kan proberen en kan kijken of het echt iets voor mij is.

Ik heb een hoop mensen er naar laten kijken en vooral de stalbazin was enorm enthousiast over het zadel, het lag hem erg goed en ook als ik erop zat bleef overal veel ruimte over.
Ik ben heeeeel benieuwd hoe ik het zadel ga vinden als ik weer ga rijden zaterdag.

Even een foto :)

Afbeelding

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:18

Hallo! :D Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ik heb een barefoot cheyenne en zou eigenlijk graag weer eens met mijn pony willen springen. Nou weet ik dat springen met een boomloos zadel niet ideaal is, maar zou het kwaad kunnen om af en toe te doen? Het zal bij lage sprongen blijven en om puntbelasting te voorkomen zal ik de beugels eraf halen. Vroeger heb ik wel eens gesprongen zonder zadel en ook met barebackpad, maar dat lijken me nog slechtere opties. Ik wil uiteraard geen risico's nemen met haar rug, dus als jullie denken dat het geen goed idee is, houden we het gewoon bij ruiterloos springen. :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 02:38

Tof Nachtlampje, dat je even kan ruilen. Jij bleef het gevoel houden dat de cheyenne hét toch niet helemaal is?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:59

Ooh dat is zo herkenbaar! Mijn pony was op een ander boomloos zadel van startrek (of hoe het ook heet) ook wel prima te rijden, had alleen last van singelnijd. Dachten dat dat gewoon door de singel kwam, of door Marie zelf.
Alleen ik vond het zadel vreselijk zitten en ik kreeg er echt last van mijn benen van, dus een hidalgo zadel gekocht.

Marie loopt echt als een kanon en van die hele singelnijd is gewoon niks meer over!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:27

[url][/url]
SecretLIN schreef:
jetta heb ik gedaan maar kom er niet uit haha ik wil een fork kopen en die in mijn cheyenne laten zetten

[ Afbeelding ]

Nee. Zo gaat dat niet . Print de boel 4 x uit en plak op stevig karton. Knip Alle maten uit en pas bij je paard. Aanwijzingen staan op de barefootsite.

De pommel op de foto is een oudere soort.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:44

jomaro schreef:
Buitenzinnig schreef:
Grapjassen ;)

Wij maken nooit grapjes := Zag het toekomstige Ghost western zadel met bontje ;) al voor me.

Pff, al die veeleisende klanten ook altijd ;)

Nachtlampje, fijn dat het zo kon! Een Venice special zo te zien? Ben benieuwd hoe het vandaag gaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:55

Nachtlampje: van achteren ziet het er leuk uit +:)+

Appelmoes: er is eigenlijk geen 1 zadel heel geschikt tijdens de sprong hoor, een boomzadel verdeelt de druk dan echt niet geweldig gezien de bolling van de rug heel anders is dan tijdens normaal rijden....dus eigenlijk niet echt reden om je met boomloos meer zorgen te maken dan met boom.

Maar het is natuurlijk wel goed om als je regelmatig veel in de beugels staat, wat extra drukverdelende inlages onder een soepel zadel te gebruiken :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:02

Vanochtend mijn paard weer eens opgemeten. In vergelijking met 2009 toen hij volop in de sport stond en nu meer weidepaard qua bespiering voor het zadel echt minimaal verschil.
Heb zijn maat vergeleken met de pommel van Barefoot en tot de conclusie gekomen dat er niet een mooi aansluit. Dan passen zijn zadels gewoon goed aan. Dus besloten om geen barefootzadel aan te schaffen.

Ik ga voor een pad. Zonder beugels dus.

Nu mij er maar eens verder in gaan verdiepen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:01

Bij deze laat ik jullie weten dat ik mijn prachtig zadel verkoop. Hij is te lang voor mijn pony, heb een round skirt nodig. Hij is in zeer goede staat. Zalig zadel, heb er verschrikkelijk veel spijt van en zonde tegelijkertijd omdat hij hier zomaar ligt.
http://www.bokt.nl/markt/ad/316545/bare ... ginia-rose

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:43

Appelmoes: wij springen gewoon met een Randolls (dus zonder VPS) maar met HD inlages.
Geen enkel probleem, ook hogere sprongen niet. Nou springen wij niet heel vaak, maar toch. Ook voordat we de HD hadden (met dubbele moosgummi) ging het prima. Er wordt hier wel altijd minimalistisch lichtgereden vanuit de bovenbenen, maar stukjes verlichte zit lijken paardlief totaal niet te storen.

Denk persoonlijk dat een boomzadel net zo vervelend is met springen.

Kijk gewoon naar je paardje zou ik zeggen, als die goed blijft lopen, mooie zweetafdrukken heeft, blij/rustig is bij het opzadelen... dan is er volgens mij geen reden om niet te springen of om dat zonder beugels te moeten doen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:01

ik ga mijn barefoot cheyenne laten aanpassen er komt een fork in :D lijkt me echt gaaf mijn cheyenne rijd heerlijk maar vind zo'n knop gewoon stoer staan en handig om lekker op te leunen haha ben zo benieuwd :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:14

Dankjulliewel! Ik hoop van het weekend een foto te hebben van mijn (momenteel te oversizede) kont erin. Want ik kon zelf niet zo goed voelen of ik teveel op de lepel zat of niet.

Pippaa schreef:
Tof Nachtlampje, dat je even kan ruilen. Jij bleef het gevoel houden dat de cheyenne hét toch niet helemaal is?

Nou, eerst had ik heel erg het gevoel dat de barefoot het helemaal was, maar daar ben ik de laatste maanden aan gaan twijfelen. Hij heeft zoveel moeite met sommige oefeningen, en, belangrijkst: als ik met het zadel aankwam, ging hij ietwat onrustig staan en soms zelfs draaien en de oren wat naar achteren.
Omdat hij netjes opgevoed is blijft hij braaf stilstaan als ik hem opzadel, maar die negatieve reactie op het zien van het zadel gaf mij wel aan dat ik misschien eens verder moest kijken.

Plus.. Het zadel is éigenlijk gewoon te lang. Dit zadel is 10 centimeter korter en dat staat visueel gewoon ook een stuk beter.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:01

Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met de RWC dressage van barefoot? Ik heb een 4.5 jarige paardje met een moeilijke rug. Verschilde zadelmakers bij gehad maar is helaas moeilijk. ( kort, schoft en licht rond geribt, medium boommaat ). Hier zou eigenlijk een opmaat gemaakt zadel op moeten maar doordat ze nog zo jong is raden zij dit af. Nu zag ik dus de RWC dressage maar kan hier weinig informatie over vinden wat mensen hier van vinden en foto's op paard al helemaal niet. Mijn eigen broek maat is 40. ( misschien makkelijk om te weten ). Volgens zadelmaker kan ze 17/ 17.5 hebben. Ik wil natuurlijk eerst eens een testzadel proberen maar wat meer informatie is toch wel lekker.

Gr. Denise

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:43

Ik heb nog één Hidalgo model op voorraad. Een Hidalgo Relvas. Door al het nieuws van de Ghost is deze een beetje achteraf komen te liggen en "vergeten". Deze mag voor een zeer gereduceerd bedrag de verkoop in ;)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:12

Jammer zeg dat ik geen geld boom heb anders had ik het wel geweten! Die relvas is prachtig.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:13

Die Relvas is idd mooi.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:20

Thnx meiden.. Hij staat op de bokt markt, maar jullie mogen wel bieden hoor ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:42

Jammer dat ik net in een ochtend even ruim 250 euro da kosten heb gehad (dat is incl. 60 pillen prascend). := :$

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:49

Ik heb voor eventuele geïnteresseerden mijn Barefoot ook "alvast" te koop staan. Nog niet heel erg uitgebreid met foto's, die komen er nog bij.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:53

Het zit jou ook echt niet mee heh Marcella.. :(:)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:40

Beterschap voor je paardje Marcella!

Ik zat vanochtend wat te chatten met één van de trainers waarmee ik mustang heb getrained in Amerika en ik vertelde haar over mijn zadel issues en zoektoch naar een andere. Ze bood aan haar oude zadel op te sturen, die ik vaak heb gebruikt daar omdat die zo lekker zat, zodat ik die gewoon kon gebruiken. Het paard van wie dat zadel is (het is een boomzadel) is ongeveer 3x zo breed als mijn paardje, maar het verschil zou ik kunnen opvullen met handdoeken enzo. Deze opmerking zou me niet moeten verbazen, aangezien we op de ranch vijf zadel hadden en die voor alle paarden moesten gebruiken, maar het verbaasde me toch een beetje. We doen zo ons best om het juiste passende harnachement voor paard en ruiter te vinden en dan stelt iemand voor het maar gewoon op te vullen met handdoeken.

Maar goed, dat moest ik even kwijt :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:13

Lijk me ook dat stapel handdoeken instabiel is met risico op schuiven en als er eentje niet strak lig kan je er een hoop ellende aan over houden.