[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:33

Jippie_G heb ruim 1,5 jaar met het trekker pro zadel gereden. Op zich liep hij er goed mee. Heb het weg gedaan omdat ik zelf er niet helemaal lekker in zat.

SylvieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:04

Wat leuk dat jullie zo snel reageren! Unihorses, dat is echt te veel bbp voor mij, ik wil nog graag een wedstrijdje rijden. En als ik naar het bos ga, een redelijk stevige zit hebben, mn pony heeft altijd wel een blije uitspatting en dan wel eens de handstand kan maken ;)
Ik was bang dat een boomloos niet meer terug zou veranderen als hij eenmaal een 'houding' had aangenomen.
Ik zal me eens gaan verdiepen wie welke zadels verkoopt, tot nu toe spreekt Hidalgo me het meeste aan..

Unihorses, is een C singel hetzelfde idee als een banaansingel?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:38

Hidalgo zadels passen zich weer aan. Dat is het fijne aan deze zadels, ze groeien met je paard mee. Daarbij zit je er stevig in, belangrijk bij mogelijke uitspattingen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 05:03

Mijn schoonzus en haar instructrice verkopen deze zadels en hebben testzadels en ze kunnen je goed adviseren welk model en welke kussens en evt pads er goed bij jullie passen... http://www.hidalgo-zadel.nl

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:24

Jippie, hoe reageert paard lief er zelf op ?
als hij , als het zadel op de juiste plek ligt er onder loopt als een zonnetje , dan zou ik me niet te veel zorgen maken,

Silvie, voordeel van boomloos is toch wel dat die schouder niet belemmerd zal worden in eventueel aansterken/rechter worden want het zadel geeft het lijf de ruimte om te groeien/veranderen.
dus ja het voegt zich naar het paard maar als paard veranderd, gaat het zadel gewoon mee

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:32

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:39

Citaat:
Dit zadel is verkrijgbaar in de kleur Nut (chocolate / dark-oil) en in 2 zittingmaten: maat 1 of 2.

hoofdstel
Citaat:
Verkrijgbaar in 1 maat en 2 kleuren.

Kleuren: Nut (dark-oil) en Rose (light-oil)

even kijken welk kleur zadel je hebt :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:43

De 'gewone' Arizona is enkel in de kleur bruin :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:48

SylvieB We kunnen elkaar de hand schudden, dit doet hij ook met mij erop :(
Afbeelding

Ik heb dan ook al regelmatig vliegles gehad :o
Zadel waar ik echt in kan blijven zitten boom of boomloos heb ik dan in die 10 jaar nog niet gevonden.
Boomloze zadels werken veel met klitteband, misschien toch eens aan verkopers vragen of het ook op het zadel gemaakt kan worden en aan de rijbroek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:50

Jemig, daar blijf je niet zomaar op zitten inderdaad :=
Is een zadel zoals het mijne (zie link in onderschrift voor foto's) niet wat voor jullie? Je kan aan de ene kant heel vrij zitten, aan de andere kant val je er door de hoge voor en achterkant echt niet zomaar uit. Je mag er geen wedstrijden in starten, weet niet of dat voor jullie een probleem is?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:55

Blijheid schreef:
Jemig, daar blijf je niet zomaar op zitten inderdaad :=
Is een zadel zoals het mijne (zie link in onderschrift voor foto's) niet wat voor jullie? Je kan aan de ene kant heel vrij zitten, aan de andere kant val je er door de hoge voor en achterkant echt niet zomaar uit. Je mag er geen wedstrijden in starten, weet niet of dat voor jullie een probleem is?

Ziet er inderdaad uit als een fijn zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:56

Ik ben er heel blij mee inderdaad :j
Nou bokt mijn pony gelukkig nooit (nouja, los in de wei :+ ) dus daar heb ik m niet op uitgezocht, maar het is zeker een comfortabel zadel en past perfect op [***] :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:01

De Valencia is ook een erg fijn zadel. Lijkt op de caracas, alleen het zweetblad is net wat anders. Je zit inderdaad heel vrij, maar door de verhoogde voor en achterkant heb je iets meer kans de sprongen uit te zitten. Echter, moet je niet op de voorkant klappen, dan heb je een blauwe muts denk ik :p

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:04

Bonjoy schreef:

gewoon bruin?
Woah, hebben ze dat ook bij westernzadels?
en ik mij maar verdiepen in alle oils en kleurtjes en shades en en en en...
blijken ze ook gewoon bruin te hebben -O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:05

minikatje schreef:
Bonjoy schreef:

gewoon bruin?
Woah, hebben ze dat ook bij westernzadels?
en ik mij maar verdiepen in alle oils en kleurtjes en shades en en en en...
blijken ze ook gewoon bruin te hebben -O-

Tenminste, dat staat op de site....bruin :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:33

Ja gewoon lekker simpel "bruin" of "zwart" :P

Je kan er wel allemaal namen aan gaan geven maar daar heeft toch niemand meer iets aan gezien er 1000 leveranciers zijn met 1000 verschillende benamingen voor dezelfde kleur.... moet je voor de gein eens proberen om je paard en jezelf in een setje "cognac" kleurig leer te steken van verschillende leveranciers...en dan zien hoeveel items ook echt dezelfde kleur hebben :D

Maargoed, Barefoot heeft dus als basis-leerkleuren bruin, zwart, Nut (dark-oil) en Rose (light-oil).

Bruin en zwart zijn nubuckleder of Softleder. Vallen soepeler dan tuigleder, waarvan de Nut en Rose artikelen zijn gemaakt.

Het bruine Nut materiaal licht wat meer oranje op onder fel zonlicht bijvoorbeeld dus is wel wat anders van kleur dan het gewone bruin dat wat donkerder is in de zon.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:01

jomaro schreef:
SylvieB We kunnen elkaar de hand schudden, dit doet hij ook met mij erop :(
[ Afbeelding ]

Ik heb dan ook al regelmatig vliegles gehad :o
Zadel waar ik echt in kan blijven zitten boom of boomloos heb ik dan in die 10 jaar nog niet gevonden.
Boomloze zadels werken veel met klitteband, misschien toch eens aan verkopers vragen of het ook op het zadel gemaakt kan worden en aan de rijbroek :D

Ugh, ik heb er ook zo één die abnormaal kan bokken. Ze bokt echt niet veel hoor, afgelopen 10 jaar misschien 7 keer ofzo? Maar als ze bokt is het echt gemeen, weet ook niet precies wat ze doet. Maar daar blijft dus niemand opzitten als ze aan het bokken slaat, dan is het echt om je eraf te gooien :=
En met mijn boomloos heeft ze nu al 2x gebokt, 1 keer ging ze aan de ren met bokken erbij en ik bleef geweldig zitten. Wat er anders aan is, geen idee, maar nu kan ik wel blijven zitten! :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:09

@ jomaro, zo die kan zijn achter benen gebruiken zeg!! Mischien een felsattel kopen van Christ, kun je je vast grijpen aan de lus die er voor aan zit :p
Denk dat ik ook regelmatig zou zandhappen met zo'n bok.

Het test zadel Madrid is vanuit Belgie onderweg naar mij, ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:39

@ uudje heb een trekker pro zadel gehad met beugel dus aan de voorkant maar je ben te laat met het vastpakken :D
Zo zit je erop en zo zie je het zand :j
Maar gelukkig in al die jaren maar een aantal keer gekneusde ribben gehad en een grote deuk in mijn vertrouwen :o

Suede zitting werkt nog het beste om te blijven plakken. Ben dan ook hard aan het sparen voor een hidalgo special die als het goed is met suede zitting gemaakt kan worden. Nu zitten we nog even op ons boomzadeltje met suede. En proberen we GEEN andere zadels te kopen :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:55

wahaha zo'n boksessie zit je toch met geen enkel zadel uit ??

Blijheid, cool zadel zeg ! Enig idee hoe lang dat is ? Mijne heeft maar 50cm rug ofzo. :
*nee nee, niet nog een zadel voor bij mijn verzameling :D *

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:58

Die dijwrongen van de Christ vangen een bok nog aardig op ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:59

ja idd, daar heb ik ook al spurtsessies mee uitgezeten. Echt bokken doet die van mij gelukkig niet (volgens mij weet ze niet hoe dat moet, en het moet haar niet uitgelegd worden _O- ).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:11

Zo, die kan bokken, zijn de hupjes van mijn vlek niks bij :=

Ik wil dus gaan kijken voor een Barrydale zadel. Nu pas ik met mn achterwerk wel in een maat 1 (maatje 36 - 38), echter ben ik wel 1.77 lang, zou ik dan beter voor een maat 1 of maat 2 kunnen gaan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:23

jomaro schreef:
Suede zitting werkt nog het beste om te blijven plakken. Ben dan ook hard aan het sparen voor een hidalgo special die als het goed is met suede zitting gemaakt kan worden. Nu zitten we nog even op ons boomzadeltje met suede. En proberen we GEEN andere zadels te kopen :j

Dat kan inderdaad wel :) In overleg is veel mogelijk met de Hidalgo zadels.

Mijn paard kan ook zo hoog bokken. Gelukkig ben ik redelijk handig en kan ik blijven zitten als hij zo'n bok sessie heeft. Maar leuk is het niet, haha

SylvieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:08

Jeetje zo heftig doet die van ons niet, maar wel midden in een galop van die schuine fijne blijheidsbokjes... Dat gaat m niet worden met een bbp :). Ik denk dat ik me aan een Hidalgo ga wagen, in ieder geval een belletje doen met een leverancier! Bedankt voor jullie hulp en ik blijf het hier wel volgen