Jaaa! Mijn custom zadel is eindelijk (na 5 maand wachten ongeveer...) binnen! Alleen: mijn paard was zó gegroeid dat deze veel te klein was geworden! Hij herkende m'n paard niet weer, zo gegroeid (oké, ook een beetje te dik Gelukkig konden ze 'm breder maken en lag daarna perfect! Stukje op gereden en zat goed! Kon wel merken dat m'n paard wat meer moeite met de balans had want ik denk dat mijn leenzadel ook te klein was. Wel had ik het gevoel dat ik op het testzadel een diepere zit had. Of zou dat in dit zadel ook nog komen? Kan niet wachten om vanavond weer een poging te wagen
Ben bang dat ik hetzelfde ga krijgen, en dan hebben we ook nog een winterstop dus als ik straks echt wat ga doen dan kan het zadel gelijk weer voor zijn beurt.
Ach, dat is het voordeel, hetis aanpasbaar. Die van mij is zowel de lucht ingegaan als ook de breedte in. Ik zal blij zijn als het zadel er is. Ik kan ook niet wachten.
Afspraak gemaakt met de heer L.igtvoet. In eerste instantie om te kijken of mijn zadel aangepast kan worden. Zo niet dan aan een ander zadel.
Caro_MarjaH
Geplaatst: 21-08-13 19:06
JP is bij mij geweest.
Sky_As
Geplaatst: 22-08-13 09:12
Nou, mijn zadel is zo goed als in bestelling. Ik moet nog even 2 dingen doorkrijgen of die mogelijk zijn qua stiksels, maar de rest is gekozen. Het is de Wolfgang solo buffel met korte wrongen geworden. Het eerste zadel waar ik op zat was gelijk raak.
Daarna nog op 4 andere modellen gezeten (waaronder ook de Icon) maar geen 1 zat zo fijn als het eerste. Voor de zekerheid nog een keer het eerste zadel erop gelegd en dat zat gewoon als "vanouds" .... De Icons moest ik naar mijn idee teveel nog naar mijn houding zoeken en bij de Wolfgang was dat direct goed. Was een fijn zadel zeg!
ik heb hem besteld in het zwart, met gouden stiksels, piping en misschien nog wat strass op die dingen waar de beugelriemen doorheen gaan (en heel misschien op de achterkant), maar alleen als het in combinatie met een dubbel stiksel kan zoals hier:
Heb een leenzadel gekregen en nu 6 tot 8 weken wachten (ik ga er maar vanuit dat het langer duurt, dan valt het altijd mee)...... Mijn startkaart/pas (weet niet hoe ze het nu tegenwoordig noemen) is aangevraagd, en ik ga proberen de selecties mee te rijden in de klasse M1 (ik zag op mijn knhs dat mijn laatse wedstrijd meer dan 3,5 jaar geleden was :S) ....
Ik ga ook eindelijk weer starten... Volgende week zondag voor het eerst sinds 3 jaar in de M2. Ben benieuwd of paardlief zo verbeterd is met rijden en nieuw zadel dat ik hem naar het Z kan rijden... Zou gaaf zijn!
Mooi Sky_As! Goed dat je wel alles geprobeerd hebt. Dan weet je zeker dat je een goede keuze gemaakt hebt
Manic succes volgende week!
Vonneke, veel mogelijkheden inderdaad!!
Volgende week donderdag heb ik een afspraak staan. Deze week konden we geen geschikte tijd vinden. Even een check up nu het zadel volledig ingereden is.