Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ivonne85 schreef:@ Milanka:
Je ziet dat je met opzadelen voordat je wegging het zadel te ver naar achteren hebt gelegd.
Daarom is het zadel naar voren geschoven.
Na het rijden ligt het zadel goed., daar heb je geen banaansingel voor nodig.
Maar je kunt het precies zien en voelen achter het schouderblad en de singelstoten moeten recht naar beneden hangen als je de singel eraan hebt.
Als je de singel aan allebei de kanten op het 3e gaatje hebt ( aangesingeld ) is dat de juiste lengte van de singel... niet korter doen. Want dan gaan de gespen irriteren tegen de ellebogen aan met rijden,
Mooie had heb je trouwens!!!!!!!!!!
Maar welk dekje heb je eronder? Want dit is niet de orginele cheyenne pad toch?
En heb je de gesp van de stijgbeugelriemen onderaan bij de beugel??
Dat is wel prettiger voor de rug van je paard,,, want dan heb je minder kans op puntbelasting onder de gesp op de rug.
Wat is de lengte van je singel nu??
Mijn singel is 70 cm.
ivonne85 schreef:Wat een gave foto!!!!!
Wil ik ook
Heb je vaker een fotograaf mee op pad??we waren met zijn 3en aan het rijden,hihi
Zo iemand moet ik ook eens regelen.
Haha
Maar idd kjou zadel ligt hier goed.
Heb jij de kniewrongen van klitteband er ook niet extra onder?ja klopt, ik verneem ze bijna niet, heb vrij kleine
Ik niet,,, het werd allemaal heel erg breedt dan.
En jij hebt dubbele stevige inlages he?ook dat klopt
Maar doe je dat omdat je vindt dat de ruggengraat niet genoeg vrij ligt?met enkele dunne inlages, voor een zadel zonder vps bleef de ruggegraat maat 1 cm rij, dat vond ik te weinig
Heb je dan niet dat je pommel knelt of te strak zit bij de schoft?Dat idee heb ik niet
Ik heb de enkele stevige inlages en heb mijn BR event dekje tussen de pad en het zadel vandaag gedaan en dat vond ik wel leuk staan
En zat ook goed en lekker.
Millanka schreef:Een grandeurheb vandaag even bij de inlages gekeken, ik heb een enkele inlage... Dus zat eraan te denken om nieuwe extra te bestellen zodat ik dubbele inlages heb, misschien dat dat ook helpt met het naar rechts of links zitten..
Bananensingel is wel een idee ja. Deze singel is eigenlijk te groot, helemaal als die straks gaat afvallen dus moet toch voor een nieuwe gaan kijken
Millanka schreef:Hij past niet ideaal onder de cheyenne, aan de onderkant zoals je ziet op de foto loopt ie niet echt lekker door. Dat viel me al op en vond het al raar maar omdat ik niet wist dat ik de verkeerde pad eronder had liggen dacht ik er verder niet te veel bij na...
Ik ga dus toch maar de echte bestellen en bestel er meteen een goede maat pommel bijZitten er als je een pad besteld meteen inlages bij?