wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:18

Wow dat is wel gaaf,ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien met een grijs randje

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:20

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 03:00

Wij hebben in eerste instantie ook naar een WOW-zadel geïnformeerd en die fitter zei dat ze op heel veel paarden pasten, maar dat ze minder geschikt waren voor paarden met een hoge schoft.
[/quote]

Vreemd want het paard van NEEDJE heeft toch ook een behoorlijke schoft en daar licht het super op.
Daarnaast blijken er speciale kussens te zijn voor de extreme schoften.
Welke wow fitter heeft dat gezegd als ik vragen mag, mag ook per pb[/quote]
Margreet Bouwmeester van Alona[/quote]

Ja dat zegt al genoeg Margreet moet je dus er absoluut niet laten komen zei heeft dus absoluut geen verstand van WOW zadels..Alleen maar ellende met haar..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:23

kun je dat verder zelf ook onderbouwen elco?
Ik ken magreet en haar werk niet dus mag er niet over oordelen maar iedereen kan een fout maken hoe je die fout op gaat lossen als schuldige daar ligt je verantwoordelijkheid. Als iemand die een fout maakt deze goed oplost hoor je dr vaak niets meer van :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:46

Als ze opgelost worden wel ja....
Laatst bijgewerkt door Casarell op 22-12-10 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:48

femmefatale1 schreef:
Als ze opgelost worden wel ja....

Inderdaad.

Bij de persoon die ik ken is het dus niet opgelost door Alona.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:52

Zij was nochtans de eerste die me een WOW met naar voorgeplaatste kussens heeft bezorgd.
Ik kan jullie zeggen dat dit prima ligt op mijn paard.

Elco, misschien moet je eens naar die naar voor geplaatste kussens vragen?
Lijkt me wel te doen om dit even aan te passen aan je zadel.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:41

Beetje raar verhaal. Hier bij mij op stal loopt een paard met een mega hoge schoft en heeft goed passend wow zadel gekregen van Margreet van Alona.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:06

tja iedereen maakt wel eens fouten, ik heb zeer wisselende ervaringen met arie, margreet en eleonora en ik vind het bijzonder lastig om te bepalen wie er nu bij mn paarden moet komen om ze weer pas te maken. ik voel me een beetje 'bedrogen' (is net te groot woord) maar met alle aanpassingen die er al gedaan zijn en nu ook weer blijkt dat tree niet goed is, ben ik het eerlijk gezegd ook wel beetje zat... en je kunt steeds weer betalen voorrijkosten.... en aanpassen zadel, terwijl zadel nog steeds niet goed ligt...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:12

Ik had ook juist van Margreet gehoord over die speciale kussens voor hoge/langer doorlopende schoften. Maar die kussens zijn er volgens mij ook nog niet zo lang hoor. Wow ontwikkelt zich ook nog steeds, dus ook de wow-fitters leren steeds weer bij.
Het is inderdaad een hoop geld, incl. reiskosten ben je al snel tegen de €100 kwijt, zeker als er alleen maar een beetje lucht in of uit gaat dan lijkt die lucht erg duur te zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:25

worden fouten niet opgelost ja dan vind ik het reeel (zou ik ook zijn) dat je boos bent en je bedrogen voelt.
Echter er zijn altijd 2 kanten en ik heb geen ervaringen dus kan dr niets van zeggen.

Kan een ander dat wel zou ik niet alleen zeggen dat je slechte ervaringen hebt maar het ook onderbouwen

tot dus ver marjolein's neutraalheid :=
Ga me nu weer druk over mn nieuwe zadel maken Nogeenweeknogeenweeknogeenweek

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:45

het lijkt me dat er wel iets te regelen moet zijn als de vitter een fout maakt, dan zijn het niet jouw kosten voor het oplossen. Als je vervolgens iemand anders inschakelt dan vind ik het logisch dat die wel kosten rekent, het is immers niet diens veroorzaakt probleem. Maar kan me goed voorstellen dat je er goed van baalt en er ook niet echt plezier aan beleeft op deze manier. sterkte Kim

Nb als de oorspronkelijke fitter het niet op kan lossen, kan je de kosten voor het wel laten oplossen wel op die persoon verhalen als het aantoonbaar diens foute advies is. Je moet dan wel eerst de gelegenheid bieden om het te laten oplossen en ook formeel in gebreke stellen. Bij het dan niet correct herstellen zou je of je geld terug moeten krijgen of het door een wel kundig iemand kunnen laten herstellen. Als je een rechtbijstandsverzekering hebt, kunnen ze je hier ook in adviseren. Het is best een hele investering en dan mag je ook kwaliteit voor terug verwachten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:52

fijn en duidelijk jou post pantarhei :D
ben t volledig met je eens je verwoordt het alleen beter

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:07

Hmmm mijn nieuwe zadel verhalen om de wow Fitter die mij verkeerd advies gaf. Kan het proberen. :D

Ik ben het vertrouwen verloren in de gene die ik in eerste instantie naar mijn zadel heb laten kijken en nog een keer terug heb laten komen.
Heb toen besloten om iemand anders te laten komen om mijn zadel na te kijken. Het bange gevoel wat ik had werd helaas bevestigd. Heb toen besloten om niet te gaan tobben en allerlei kussens uit te gaan proberen op een 2de hands zadel, maar dan voor volledig nieuw te gaan.

Heb de desbetreffende wow fitter hierover ook gemaild en mijn onvrede uitgesproken. Die is overtuigd dat het opgelost kan worden door bv andere kussens. Echter ben ik mijn vertrouwen verloren.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 22-12-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:09

Let op Steinstein, je moet wel de vorige wow fitter in gebreke hebben gesteld en de mogelijkheid hebben geboden het op te lossen of je geld terug te geven! Bij een gebruikt zadel kan je natuurlijk geen nieuwe verwachten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:12

pantarhei schreef:
Let op Steinstein, je moet wel de vorige wow fitter in gebreke hebben gesteld en de mogelijkheid hebben geboden het op te lossen of je geld terug te geven! Bij een gebruikt zadel kan je natuurlijk geen nieuwe verwachten

Zie mijn smiley en de uitleg die ik toegevoegd heb.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:57

snap goed dat je je vertrouwen bent verloren dat zou bij mij ook zo zijn, ik hoop dat jeje geld terug krijgt of hebt gekregen die je hebt besteeds iets aan te passen wat toen nog niet goed was. :D

nog een week soraya dan komt alleeesss weer goed :))

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:43

MarChak schreef:
Zoefff schreef:
ik heb de H singel omdat mijn zadel anders sneller gaat klapperen aan de achterkant en zou gaan schuiven.
Dat deed mijn vorige Wow ook, bleek dat ik voor m'n paard een flat tree moest hebben i.p.v. een curved. Heb nu een flat tree (zwart met bruin randje :D ) met een gewone neopreen singel en hij klappert niet meer aan de achterkant.

Was bij het passen van een nieuwe. Weet niet precies wat flat tree inhoud, maar met beide kussen soorten geprobeerd en bij beide klapperde hij. Niet extreem hoor, maar is voor paard dan rustiger met een H singel.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:00

Seven schreef:
snap goed dat je je vertrouwen bent verloren dat zou bij mij ook zo zijn, ik hoop dat jeje geld terug krijgt of hebt gekregen die je hebt besteeds iets aan te passen wat toen nog niet goed was. :D

nog een week soraya dan komt alleeesss weer goed :))

Neen heb geen geld terug, ze is nl. overtuigd dat als ik die andere kussens eronder zet dat het goed komt, maar dat vertrouw ik niet. Ga vanavond nog even een mail sturen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:08

ja dat zou ik wel doen, als je niet tevreden bent met haar service of geleverd product is je geld terug toch het minste wat ze kan doen.

Ben benieuwd

ben je er al uit zwart met bruin randje?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:26

Seven schreef:
ja dat zou ik wel doen, als je niet tevreden bent met haar service of geleverd product is je geld terug toch het minste wat ze kan doen.

Ben benieuwd

ben je er al uit zwart met bruin randje?

Ga straks er nog een mail aan wagen.

Het wordt een zwart zadel met een bruin randje :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:29

spannend :D

ik wil bruin maar weet nog steeds niet welke kleur vind die choco mooi van hyves maar wil graag wat meer diepgang in de kleur dus wat roodtinten zonder direct zo donker te worden lastig vind ik het :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:42

Zoefff schreef:
Was bij het passen van een nieuwe. Weet niet precies wat flat tree inhoud, maar met beide kussen soorten geprobeerd en bij beide klapperde hij. Niet extreem hoor, maar is voor paard dan rustiger met een H singel.

Flat tree is de vorm van de onderkant van de zitting, die dus iets vlakker is en gecombineerd met de juiste kussens, de vorm van de rug volgt. Als je paard een vrij rechte rug heeft, en dan moet je niet zozeer kijken naar de ruggengraat zelf maar naar de delen waar de kussens op liggen, en je legt daar een curved tree op, krijg je een van voor-naar-achter schommelend zadel, overdreven gezegd. Bij mijn paard moesten toen de voorste kussens zo vol lucht gedaan worden + een smalle boom erin dat het vooraan klemde op haar schoft, en dan nog wipte de achterkant. Er ligt nu een flat tree op, met DWG kussens met tab (dus redelijk standaard) en het zadel ligt nu veel stabieler.
Als je paard echt een flat tree nodig zou hebben maar je legt er toch een curved op die je vastzet met een H-singel, dan loop je kans dat in het midden van het zadel meer druk op de rugspieren geeft, dan kan dat op termijn (nb de lucht compenseert het wel iets) problemen geven in de bespiering, en verzet geven bij je paard, b.v. niet meer aan de teugel willen/kunnen lopen, onrustig hoofd, schudden, niet voor het been zijn (achterhand onderbrengen zorgt dat de rug iets omhoog komt, ook op de plaats waar het diepste deel van het zadel ligt - au).

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:57

Hoe vlak is de rug van jouw paard dan??

Mijn merrie heeft ook een vrij vlakke rug maar daar ligt de curved tree op.

Afbeelding

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:11