Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:04

De bruine competition past zeker ook nét niet bij je zadel, of wel? :P
Hij staat wel gaaf, al lijken de riempjes (met name de neusriem) zo wel heel smal, dat vind ik wel jammer.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:31

Ik kon in eerste instantie niet aan een zwarte komen, dus heb ik eerst een bruine gekocht.
Nu blijkt dat die bevalt heb ik een zwarte gekocht, en zodra die geleverd is, heb ik de bruine over..
Tzt open ik wel even een topic over het hoofdstel

_maaike_D

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:39

net bericht gekregen van de webshop dat de bruine multi pas EIND mei weer leverbaar is. de zwarte is er wel.

balen...
nog langer wachten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:49

_maaike_D schreef:
net bericht gekregen van de webshop dat de bruine multi pas EIND mei weer leverbaar is. de zwarte is er wel.

balen...
nog langer wachten

Misschien rechtsteeks uit Engeland laten komen? Ik koop mijn spullen de laatste tijd bij Josie en die komen uit Engeland deze kant uit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:37

Ik weet nog wel een bruine multi te vinden, is echter wel 150 euro.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:25

Schangah schreef:
_maaike_D schreef:

balen...
nog langer wachten

Misschien rechtsteeks uit Engeland laten komen? Ik koop mijn spullen de laatste tijd bij Josie en die komen uit Engeland deze kant uit.

Bij mij komen ze ook rechtstreeks uit Engeland. Probleem is alleen dat Horseware ze niet meer heeft liggen en ze pas eind mei weer krijgt. Dan komen ze direct naar ons toe.
Iedereen zit dus met dit probleem, ook Josie en alle andere winkels, ook in Engeland zelf, tenzij een bepaalde winkel ze daar nog op voorraad heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:27

Hoe gebruik je de competition eigenlijk bitloos? Alleen als sidepull toch? Maar hoe en wat bevestig je dan riempjes/teugels/enz? Iemand een foto?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:33

De multi-bridle is te gebruiken als bitloos hoofdstel. De competition is met bit. Kijk eens op de site van Horseware daar vind je meer info erover.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:34

de competion kan ook als sidepull ;) gewoon de teugels aan de oogjes van de neusriem :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:50

Dus bit er af en geen extra riempjes bevestigen?
Handig. Ga ik ook eens proberen. Zodra ik weer kan rijden :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:04

ja, zo als ik het begrepen heb wel :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:10

What's up Amanda? Waarom kan je niet rijden?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:13

Ik ben geopereerd aan 1 been, dus kan even niet rijden.
Niks ernstigs verder, maar vooral erg lastig ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:18

Ja dat kan ik me voorstellen, beterschap dan maar!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:25

Als sidepull moet je de teugels gewoon aan de ringen maken.
Alleen zijn de ringen bij een competition volgens mij wel kleiner.
Hier even een voorbeeldje (dit zijn lange teugels van het lange lijnen).
Afbeelding

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:33

balen...
nog langer wachten
[/quote]

Misschien rechtsteeks uit Engeland laten komen? Ik koop mijn spullen de laatste tijd bij Josie en die komen uit Engeland deze kant uit.[/quote]

Bij mij komen ze ook rechtstreeks uit Engeland. Probleem is alleen dat Horseware ze niet meer heeft liggen en ze pas eind mei weer krijgt. Dan komen ze direct naar ons toe.
Iedereen zit dus met dit probleem, ook Josie en alle andere winkels, ook in Engeland zelf, tenzij een bepaalde winkel ze daar nog op voorraad heeft.[/quote]

begrijp het probleem, maar bij het bestellen kreeg ik te horen dat de levertijd 1 tot 2 weken was, toen werd het begin mei en nu eind mei met de vraag of ik toch niet liever een zwarte wil...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:40

Citaat:
begrijp het probleem, maar bij het bestellen kreeg ik te horen dat de levertijd 1 tot 2 weken was, toen werd het begin mei en nu eind mei met de vraag of ik toch niet liever een zwarte wil...

Dat komt omdat Horseware de leverdatum steeds opschuift. Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Het enige dat wij kunnen doen is aangeven wat Horseware ons aangeeft.
Het is voor ons ook frustrerend dat wij onze klanten moeten teleurstellen met een langere levertijd. Verder willen wij geen andere kleur hoofdstel "opdringen", maar we willen wel aangeven dat de mogelijkheid er is omdat we hem in die kleur direct kunnen leveren. Sommige klanten maken daar gebruik van.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:48

ik begrijp het ook wel, dat jullie er niets aan kunnen doen maar het blijft vervelend... :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:56

Zeker. Voor ons ook, maar vooral voor de klanten. We bieden graag de beste service aan iedereen en vinden het ook erg vervelend dat de gegeven informatie niet altijd correct is en levertijden worden doorgeschoven.
Ik denk dat de hoofdstellen beter verkocht worden dan Horseware had ingeschat. Eind vorig jaar/begin dit jaar was de Competition niet leverbaar. Dat heeft toen ook een tijdje geduurd. Nu is er met de levering van de Competition geen probleem meer, maar is het de Multi, en dan met name de bruine Multi in maat cob. Helaas net degene die jij wilt.

We blijven overigens zeker een vinger aan de pols houden zodat hij direct onze kant op komt als Horseware weer kan leveren.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:35

Horseware schreef:
Zeker. Voor ons ook, maar vooral voor de klanten. We bieden graag de beste service aan iedereen en vinden het ook erg vervelend dat de gegeven informatie niet altijd correct is en levertijden worden doorgeschoven.
Ik denk dat de hoofdstellen beter verkocht worden dan Horseware had ingeschat. Eind vorig jaar/begin dit jaar was de Competition niet leverbaar. Dat heeft toen ook een tijdje geduurd. Nu is er met de levering van de Competition geen probleem meer, maar is het de Multi, en dan met name de bruine Multi in maat cob. Helaas net degene die jij wilt.

We blijven overigens zeker een vinger aan de pols houden zodat hij direct onze kant op komt als Horseware weer kan leveren.

Psies.. we lopen allemaal tegen hetzelfde aan... helaas... ;(
(baal zelf vooral ook van die steeds opschuivende termijn! |o

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:35

Ik ben ook even uitgeschakeld.... mijn rug.
Maar zodra ik weer los kan wil ik gaan starten met het bitloos rijden (dat is waar ik uiteindelijk naartoe wil nl).
Welke bitloze optoming bevalt jullie het best met dit hoofdstel? Ik heb de multi.
Crosslink kaak of kin, of de sidepull?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:40

Ik heb het zo nog niet langs zien komen maar in welke maten is dit hoofdstel allemaal verkrijgbaar??

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:47

jouke_h schreef:
Ik heb het zo nog niet langs zien komen maar in welke maten is dit hoofdstel allemaal verkrijgbaar??

Van klein naar groot:

- pony
- small horse/cob
- standard horse
- large horse

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:49

Pony, Cob, standaard horse en large horse. (Edit, Horseware was me al voor)

Zelf bevalt mij de sidepull erg goed. Maar mijn pony heeft nooit goed gereageerd op kaakgekruist. Al lijkt het bij dit hoofdstel nog niet zo verkeerd qua werking voor mijn pony.

Overigens die leveringsproblemen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik maar voor een bruine ben gegaan in plaats van een zwarte. Achteraf gezien heel tevreden mee. :)
Maar ik zocht ponymaat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:11

Sidepull lijkt mij qua werking het meest lijken op het reguliere met bit rijden... kan dat kloppen?
Kingekruist heb ik wel eens met een ander hoofdstelletje geprobeerd, maar daar was de release slecht... en dan blijft de 'beloning' van vrij geven dus uit en dat werkt niet.... los moet echt los zijn.
Maar misschien is de release bij de multi beter, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Tja, ik ben wel benieuwd en vind het stiekem best spannend om zonder bit op pad te gaan... eerst wat oefenen in de bak, en wat kleine stukjes naar buiten... beetje opbouwen, kijken hoe het gaat.
Dat idee van controleverlies blijft toch tussen mijn oren zitten....