[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:01

Dat geeft ook wrijving, en weer een extra laagje onder je singel kan drukkingen geven, zeker dekjes met sierkoorden en biesen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:36

Ah ok, op die manier. Nuja, dit gaf geen problemen die keren dat ik met het dekje gereden heb (denk max 5x) en nu zit de probleemzone ook een stuk lager.

Edit; zo ziet het er trouwens uit.

Afbeelding
(de rechter 2, links is oud)

Heb er vandaag zinkspray op gespoten maar verder niks gedaan. Morgen eens kijken om een stukje te rijden met spray en hoes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:22

Dat ziet er niet fijn uit.
Bestaat er niet zoiets als een huidhardener, net als er hoefhardener is.
Persoonlijk zou ik zo niet gaan rijden tot het helemal over is.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:23

We kan mij helpen aan de contact gegevens van iemand die mijn bv barefoot cheyenne kan controleren cq aanpassen voor onze schwarzwalder fuchs? Ik woon in Twente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:32

DubbelDun schreef:
Dat ziet er niet fijn uit.
Bestaat er niet zoiets als een huidhardener, net als er hoefhardener is.
Persoonlijk zou ik zo niet gaan rijden tot het helemal over is.

Bwa, zo erg is het niet hoor. Het is gewoon haar weg op dit moment, het rozige wat je ziet is van de zalf die ik er gisteren op gedaan heb. Als ik moet wachten tot er weer haar op groeit liggen we een tijd stil vrees ik en dat is voor pony niet zo goed (is alweer goed vetjes aan het kweken) maar uiteraard wat niet kan dat doen we niet.

Geen idee eigenlijk, zou wel handig zijn want hij zit momenteel onder de (schuur)wondjes. Als iemand wat weet ;)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 00:48

SecretLIN schreef:
zou zelf liefst roze of paars.. maar weet iemand die bruin zoekt! wat is de levertijd

Ik heb die van mij in een duitse webshop besteld, die hadden een boel kleuren op voorraad (dus ook roze). Ze verzenden alleen niet in NL dus je moet wel iemand in DE kennen die het voor je doorstuurt. Gelukkig woont mijn broer daar, ik had hem binnen een week binnen

Afbeelding

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:41

Voor mijn jonge pony heb ik een Trekker Luxus zadel, maar ik mis een stevige zit in dit zadel. Zou het helpen om de cantle achterop te verplaatsen, zodat het zit vlak iets kleiner wordt en wellicht wat meer steun biedt? Deze staat standaard op 18 inch en is verkleinbaar tot 16 inch. Hoe zijn de ervaringen van anderen met dit zadel?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:35

[***] schreef:
Buitenzinnig schreef:
Iets wat in mij opkomt.
Je hebt van die "buikbanden" die in de dressuur worden gebruikt zodat paarden geen plekken krijgen van sporen.
Is zoiets misschien een idee?

Daar heb ik ooit eens wat van gezien ja, eens kijken hoe dat juist zit, misschien wel fijn tot alles goed dicht is ofzo.

Die zitten niet echt op de singel plaats maar juist eronder en zullen dan niet helpen tegen singel wondjes die net achter het voorbeen zitten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:29

Nu we het toch over singels hebben... Ik kwam deze afbeelding tegen op Pinterest:
Afbeelding
Zou dit ook nog gelden bij een singel waarbij de gespen nog op het leer liggen? Zoals bij de meeste dressuursingels?

En wat vinden jullie van deze singel lengte? hij is op gelijke hoogte aangesingeld aan beide kanten. Ik dacht eerst dat langer misschien wel beter was, maar nu twijfel ik... Deze singel is van Ghost zelf. Ik ga sowieso een anatomische halen gezien anders het zadel waarschijnlijk gaat schuiven.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:39

Persoonlijk zou ik voor langer gaan, omdat die plek achter de elleboog gewoon heel tricky is....gespen zijn vaak geen goede combinatie met elleboogplooitjes.

Maar er lopen hele hordes paarden probleemloos met de singellengte zoals op de foto, als het goed gaat dan is het toch prima? :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:51

Ik dacht dus ook aan langer! Zat ik in ieder geval wel in de goede richting. Het is sowieso een beetje passen en meten straks, dit was met het testzadel, die waarschijnlijk al beter ingereden is. Ik verwacht dat mijn nieuwe er straks nog iets bovenop ligt, dan is een langere singel sowieso geen verkeerd idee dacht ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:57

Dat plaatje heb ik ook al zien voorbij komen ja, maar vraag me ook af of dat voor andere singels geldt. En verder .. als ik mijn gespen op de hoogte doe wat volgens het plaatje zou moeten heb ik zeker problemen ... Dan schuurt hij zich sowieso aan de gesp (of hetgeen er rond zit) open, waar het nu een beetje een vraagteken is van waar het komt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:32

silversomali schreef:
SecretLIN schreef:
zou zelf liefst roze of paars.. maar weet iemand die bruin zoekt! wat is de levertijd

Ik heb die van mij in een duitse webshop besteld, die hadden een boel kleuren op voorraad (dus ook roze). Ze verzenden alleen niet in NL dus je moet wel iemand in DE kennen die het voor je doorstuurt. Gelukkig woont mijn broer daar, ik had hem binnen een week binnen

[ [url=m/Ttp7OP.jpg]Afbeelding[/url] ]

zag het helaas ken ik daar niemand

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:29

paleoceen schreef:
We kan mij helpen aan de contact gegevens van iemand die mijn bv barefoot cheyenne kan controleren cq aanpassen voor onze schwarzwalder fuchs? Ik woon in Twente.

Je kan altijd even contact opnemen met 1 van de Barefoot wederverkopers om te vragen naar de mogelijkheden van een controle?

En anders even een week of wat afwachten over nader bericht over de toekomst van de boomloos zadelpasservice... achter de schermen wordt er druk aan gewerkt maar het is aan Lilianne wanneer ze kan melden hoe het daar verder mee zal gaan :)

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:27

pmarena schreef:
paleoceen schreef:

Je kan altijd even contact opnemen met 1 van de Barefoot wederverkopers om te vragen naar de mogelijkheden van een controle?

En anders even een week of wat afwachten over nader bericht over de toekomst van de boomloos zadelpasservice... achter de schermen wordt er druk aan gewerkt maar het is aan Lilianne wanneer ze kan melden hoe het daar verder mee zal gaan :)

Dank je wel voor je bericht.
Lilianne kon me niet helpen.
Ik denk dat ik op zoek gaat naar een ander zadel

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:12

Is er een probleem met je cheyenne dan, paleoceen? Ik heb zelf ook een cheyenne op mijn schwarzwalder gehad, misschien kan ik met je meedenken? :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:22

iemand in Duitsland die een roze brockamp support barebackpad voor me kan bestellen?

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:09

Runa schreef:
Is er een probleem met je cheyenne dan, paleoceen? Ik heb zelf ook een cheyenne op mijn schwarzwalder gehad, misschien kan ik met je meedenken? :)

Bedankt.
Hij laat de laatste weken ongemak zien. Eerst wilde hij bij het aanspringen in de galop wel eens een bokje geven maar nu ook van de overgang van stap naar draf. Verder met het doorzitten vertoont hij dit ook.
Ik heb in het zadel een xxl blauwe pommel. Zaterdag eruit gehaald en handdoek er in gedaan. Maar dat was geen verbetering. Het zadel zakte in daardoor.
Daarom wilde ik hem graag laten controleren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:16

Heb je geen foto's die je wil plaatsen? En wat meer info? Dat denkt wat makkelijker mee :)

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:47

[***] schreef:
Ah ok, op die manier. Nuja, dit gaf geen problemen die keren dat ik met het dekje gereden heb (denk max 5x) en nu zit de probleemzone ook een stuk lager.

[ [url=m/K0yGbq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er vandaag zinkspray op gespoten maar verder niks gedaan. Morgen eens kijken om een stukje te rijden met spray en hoes.

Oei..
Ik zou echt voor een ander singelsysteem kiezen in dit geval. De H-singel van WoW, Expandgirth van Marjoman, of een brede lederen met wol gevoerd..

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:23

Afbeelding

Een lekker charmante foto :D maar inmiddels rijden wij zo rond.

Ik was bijna hopeloos wat zadels betreft, en had een tweedehands BF Cheyenne maat 0 in Drytex overgenomen, als 'tussenoplossing' tot ik iets gevonden had wat voor zowel de pony als voor mij prettig was. En opeens besluit de pony dit zadel volledig goed te keuren: geen boze oortjes meer met opzadelen en aansingelen en lekker voorwaarts lopen. Ik vond zelf het gebrek aan steun bij de maat 1 niet prettig, maar blijkbaar lag dat gewoon aan de maat. In dit zadel zit ik heerlijk stevig. Zadeltje gaat voorlopig dus niet meer weg!

Heb er gelijk maar een setje beugels van Barefoot en nog een paar nieuwe inlages bij gekocht. Nu alleen nog een hoofdstel en dan zijn we 100% ambassadeur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:28

Einder schreef:
[***] schreef:

[ [url=m/K0yGbq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei..
Ik zou echt voor een ander singelsysteem kiezen in dit geval. De H-singel van WoW, Expandgirth van Marjoman, of een brede lederen met wol gevoerd..

Jij haalt ook meteen de goedkoopste oplossing eruit :+
Ik ga het bekijken, maar tot nu toe is het altijd maar tijdelijk geweest dus hopelijk nu ook.

Ziet er goed uit tennan! Leuk zo.

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:33

[***] schreef:
Jij haalt ook meteen de goedkoopste oplossing eruit :+
Ik ga het bekijken, maar tot nu toe is het altijd maar tijdelijk geweest dus hopelijk nu ook

Klopt, dat niet. Maar als je met een terugkerend probleem zit wat je paard wondjes bezorgd? Duur, maar wel een definitieve oplossing?

Expandgirth is fantastisch omdat je eigenlijk helemaal niet sterk hoeft aan te singelen, en de druk volledig beneden op de borst komt. Ik ben grote fan.

Ik weet nog eentje. De breedste Mattes singel (met bont dus) is ook erg goed bij druk en schuurproblemen. Helaas ook prijzig, maar gaat wel eeuwig mee.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:00

Een wollen hoes werkt vaak niet,heb ik ervaren..Dan dus nog steeds wondjes..Dan zou je echt een mattes oid moeten proberen..Je kan ook kijken naar een tweedehands eric Le tixerant singel..Die zijn echt fantastisch,ik heb er zelf ook een en vind het de fijnste singel ooit..Geen wondjes,veel bewegingsvrijheid voor het paard en ondanks dat ie volledig elastisch is geen schuivend zadel..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:14

Hier ook groot Tixerant fan :j Die legt de druk ook mooi op het borstbeen en de elasticiteit en stabiele ligging is geweldig!

De zijkanten zijn tenminste ook niet zo belachelijk breed als de meeste singels tegenwoordig.
Voor veel ponies is dat echt beter om geen plekjes te krijgen.