[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinook

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:09

O en een geldboom wil ik ook wel. Iemand een stekkie voor mij? :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:28

Erg herkenbaar :j

Bij Rena moet ik ook de juiste mate van soepelheid en schokdemping hebben in een zadel om haar ontspannen te houden en bij schrik weer snel ontspannen te krijgen :j

Met een Barefoot gaat dat prima, (oude) Ghost ook, maar bvb. een Sensation of Freeform was dan toch al weer wat riskanter zeg maar, lastiger te kalmeren na schrikjes door net even iets te weinig het gevoel door te kunnen geven dat ik zelf ontspannen ben, omdat er net wat teveel 'zadel' tussen zit :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:22

Hier ook erg herkenbaar!! Het is inderdaad flink zoeken, al helemaal als het je eerste boomloos is.. :o Gelukkig hebben we dan dit forum nog. _/-\o_

Naar aanleiding van het verhaal hier over de C-singel die niet netjes aansluit.. heb mijn instructrice dus op het paardje laten rijden.. en ik zag het bij mijn singel dus ook!! Ik moest wel goed kijken, maar toch.. |o Next problem.. hahahaha.. pmarena zei hier al eerder dat de singel niet lekker leek te zitten ivm de gespen, dus nu toch echt opzoek naar een andere singel.
Pmarena had een andere optie, maar dan zou er ook bij mij eerst een geldboom moeten komen.. (ben ook even de naam kwijt). Zit dan toch te denken aan de elastische bf singel.. moet namelijk wel een singel van minimaal 85cm hebben, iemand een idee?? Hope so.. :?

Edit: het liefst een lederen singel.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:31

De Tixerant noemde ik, die vind ik zelf (en Rena) echt heel erg fijn :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:39

Ah dank je!! Wist dat er een X is zat.. :)
Zijn echt heel duur.. -O-

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:59

Respect voor je zoektocht Zinook. Hier thuis ook een, die volgens een eerdere instructeur, niet volgens het boekje was en door omstanders regelmatig werd beschreven als een stugge knol die er eens ondergeschopt moest worden en dat ik overal spoken zag. Gelukkig altijd bij mijn eigen overtuiging gebleven en dat begint eindelijk zijn vruchten af te werpen. Het zoeken loont maar kost veel tijd, geduld en geld. Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Akke_sSpring op 27-06-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:01

Mooi Zinook, herkenbaar ook. Mijn reeds overleden oude paard had ook een moeilijke rug, geen boomzadel bleef meer goed liggen, dus boomloos gaan en knutselen maar! Je gaat nog heel wat mooie ritten maken, geloof me!
Ben benieuwd naar je pad!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:15

hoi hoi

ik meld me hier omdat ik een vraag hem aan jullie. Welke merken raden jullie aan voor boomloze zadels :) ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:38

chriske schreef:
hoi hoi

ik meld me hier omdat ik een vraag hem aan jullie. Welke merken raden jullie aan voor boomloze zadels :) ?

Dat wat het beste bij je paard en jezelf past. ;)

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:47

Ik was benieuwd of er mensen zijn die de verplaatsbare beugelophanging van Barefoot een enorme verbetering (en waarom) vinden t.o.v. de vaste ophanging.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:50

Induna schreef:
Ik was benieuwd of er mensen zijn die de verplaatsbare beugelophanging van Barefoot een enorme verbetering (en waarom) vinden t.o.v. de vaste ophanging.

Ik vind van wel. Ik kan veel netter en rechter zitten als de beugels meer naar achteren zitten.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:57

Ik heb het gehad bij 2 andere BF's maar heb nu een zadel zonder. Ik kan niet zeggen dat ik het mis.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:34

Helenalena schreef:
Hier ook erg herkenbaar!! Het is inderdaad flink zoeken, al helemaal als het je eerste boomloos is.. :o Gelukkig hebben we dan dit forum nog. _/-\o_

Naar aanleiding van het verhaal hier over de C-singel die niet netjes aansluit.. heb mijn instructrice dus op het paardje laten rijden.. en ik zag het bij mijn singel dus ook!! Ik moest wel goed kijken, maar toch.. |o Next problem.. hahahaha.. pmarena zei hier al eerder dat de singel niet lekker leek te zitten ivm de gespen, dus nu toch echt opzoek naar een andere singel.
Pmarena had een andere optie, maar dan zou er ook bij mij eerst een geldboom moeten komen.. (ben ook even de naam kwijt). Zit dan toch te denken aan de elastische bf singel.. moet namelijk wel een singel van minimaal 85cm hebben, iemand een idee?? Hope so.. :?

Edit: het liefst een lederen singel.. :)

Ook ik heb kritisch gekeken naar mijn lederen C-singel (ik heb deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html ). Wanneer hij nog niet volledig aangesingeld was (en ik er dus nog niet op zat) had ik ook dat de drukverdeling scheef was, maar toen ik helemaal had aangesingeld, was dit verschil weer zo goed als weg. Goed genoeg vind ik zelf.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:31

O jee, die C singels leken dé oplossing, maar zijn het voor sommigen dus toch niet. Jammer! Ik ben nog steeds heel erg tevreden en mijn paard ook. De paarden van jullie hebben de buik gewoon niet dik genoeg ;)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:07

voor iedereen die hoopt zijn/haar droomzadel te vinden, en nu wat wanhoopt omdat het niet wil lukken: houd moed!!! iedereen hier weet hoe lang ik zoekende en proberende ben geweest en uiteindelijk had ik ineens beet en heb ik mijn droomzadel (voor de liefhebbers: BF London nootbruin maat 2) te pakken. hij gaat nooooooit meer weg, haha!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:34

Foto?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:04

Pippaa schreef:
O jee, die C singels leken dé oplossing, maar zijn het voor sommigen dus toch niet. Jammer! Ik ben nog steeds heel erg tevreden en mijn paard ook. De paarden van jullie hebben de buik gewoon niet dik genoeg ;)

Die van mij heeft de juist buik te dik, ze krijgt geen schuurplekken onder de singel. Maar haar huid komt tussen de oksel en singel en dan loopt ze zich zelf stuk ;( . Ook hier was de druk verdeling niet goed, valt te zien aan de afdruk op de singel...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:14

Het is ook maar minimaal.. vandaag weer gecheckt, en nu leek hij weer goed te zitten.. pffff. Ff goed in de gaten houden..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:01

Atent schreef:
Foto?
bedoelde je mij? foto staat paar pagina's terug, in linkje van facebook-foto. :~

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:22

Ik hou het bij ronde paard op een anatomisch gevormde dressuursingel. Gaat echt top nu. Kost wat, maar dan heb je ook wat :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:24

Induna schreef:

Ik heb er 2 te koop zonder, maar vind het niet echt een verbetering als ze verhangen kunnen worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:36

Voor mij is het een uitkomst zeker omdat ik al heel snel last heb van stoelzit (of benen afsteken), maar ben ook een apart mens met mijn korte benen ook nog eens. :+ :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:36

Op zich kregen we met de vaste beugelophanging weinig "klachten", en de klachten die er kwamen dat waren er zo'n beetje evenveel van mensen die vonden dat de beugelophanging te ver naar voren zaten dan van mensen die vonden dat hij te ver naar achteren zat :P

En in heel veel gevallen kreeg ik dan een poosje later nog te horen dat het vooral een kwestie van wennen was geweest en het inmiddels gewoon lekker zat...en mensen ineens ook complimenten kregen van stalgenoten dat hun houding zo vooruit gegaan was :j

Wat dat betreft vond ik het deels wel jammer dat de beugelophanging verplaatsbaar werd, want die mensen die een bepaalde positie gewend waren kunnen nu de ophanging verplaatsen zodat ze het bekende gevoel kunnen behouden...terwijl ze met een vaste ophanging een betere houding aangeleerd zouden hebben.

Maar voor anderen is het natuurlijk wel weer fijn dat je wat kan spelen ermee, als hij echt verkeerd voor je zit kun je tenminste verplaatsen :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:55

Jetta schreef:
Ik hou het bij ronde paard op een anatomisch gevormde dressuursingel. Gaat echt top nu. Kost wat, maar dan heb je ook wat :D

De anatomische singel die ik van jou heb overgenomen, werkt bij maron helaas niet.
Zijn velletje ging na een kwartier stappen kapot.
Je zag ook dat het bij zijn oksel gewoon niet goed zat. Bij een heel goedkoop merk hadden we dat ook maar dacht we nemen nu een leren maar helaas dus ;)

Heb nu een fra super singel en nu geen wondjes gelukkig. Echt rijden doen we nog niet maar stappen nu een half uurtje en zadel blijft er goed mee op zijn plek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:14

Ik heb al jaren een Westip / FRA-singel. Super dingen. Ik wil niet anders meer.