[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:25

Super dat jullie dat zo geregeld hebben!! Zo kunnen we mooi wat aan elkaar hebben!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:00

Vooroordelen over boomloos zal je altijd wel blijven houden. Net zoals hoefschoenen. Bij veel hoefsmeden gaan hun nekharen overeind staan bij de gedachte hoefschoen. Inmiddels zijn ook daar grote veranderingen in net zoals de boomloze zadels. Alleen de negatieve verhalen blijven zo lang hangen. En spreken lesgevers en zadelmakers liever over het voor hun bekende boomzadel. En hoefsmeden over ijzers.

Bij twijfel zeg ik altijd probeer het uit en ervaar het zelf. Want wat voor de een een geweldig zadel is kan voor iemand anders weer helemaal niets zijn.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:13

Is er iemand soms geïnteresseerd in mijn freeform classic, is bruin. Zitten vaste beugelriemen aan. Ik rijd er nu nog mee, heb dubbele inlages in m'n pad gestopt. Ligt nu net vrij op de schoft. Zodra ik ander zadel heb gaat die weg. Het is echt een heerlijk zadel om op te zitten. Ik zal hem echt gaan missen. Maar Atent is er nu echt te breed voor aan het worden.

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:14

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:33

Helaas nog steeds geen geldboom Atent & Buitenzinnig. -O- :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:39

Jammer dat je stopt buitenzinnig! Ik twijfel heel erg om een hidalgo aan te schaffen.. waar moet ik nu heen -O- t is dat ik niet zNeker weet of mijn derrière in een 17.5 past en of t op mn hafje past, anders was je je 1e zadel al kwijt geweest...

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:56

Ja, sorry. Heel in het kort gezegd, ik wijd er verder niet over uit, is dat de leverancier en ik op een gegeven moment niet meer door één deur konden. Dan moet je keuzes maken en voor jezelf kiezen in plaats van je soms op te vreten over bepaalde dingen.

Uiteraard mag je hem ook even testen hoor, voordat je hem aanschaft :)

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:02

Marcella schreef:

Moet je toch eens aanschaffen ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:13

muppetmayo schreef:
Jammer dat je stopt buitenzinnig! Ik twijfel heel erg om een hidalgo aan te schaffen.. waar moet ik nu heen -O- t is dat ik niet zNeker weet of mijn derrière in een 17.5 past en of t op mn hafje past, anders was je je 1e zadel al kwijt geweest...

Hey! Je mag nog een keertje komen kijken hoor :) Zaterdag bijv.? Sorry dat ik niet zo goed op mijn pbjtes reageer :o Dan kan je meteen testen of je derriere in een 17.5 inch past; die heb ik namelijk :)

@buitenzinnig ik zag je advertentie :) Jammer dat je met hidalgos stopt!
Ik zou er zo nog een hidalgo bij willen hebben, maar ik denk dat ik het nu maar even bij 1 moet houden :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:16

Ik snap je helemaal buitenzinnig! Je moet ook echt voor jezelf kiezen. Jammer dat je niet door 1 deur kan, dan moet je inderdaad keuzes gaan maken.

Hinke dat zou ook nog een goede optie zijn :D Ik pb je wel even ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:24

Buitenzinnig schreef:
Marcella schreef:

Moet je toch eens aanschaffen ;)

Heb jij toevallig nog niet een stekje?

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:27

Was het maar zo'n feest, hahaa

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:59

Jeeej, zaterdag bij de mooie nieuwe hidalgo van Hinke kijken *\o/*

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:50

Leuk muppetmayo! ! Www.hidalgo-zadel.nl is er nog wel!

Bij mij komt volgende week vrijdag iemand met een aantal special zadels in 18 inch. Mijn derrière past helaas niet in 17,5 inch!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:59

jomaro schreef:
Vooroordelen over boomloos zal je altijd wel blijven houden. Net zoals hoefschoenen. Bij veel hoefsmeden gaan hun nekharen overeind staan bij de gedachte hoefschoen. Inmiddels zijn ook daar grote veranderingen in net zoals de boomloze zadels. Alleen de negatieve verhalen blijven zo lang hangen. En spreken lesgevers en zadelmakers liever over het voor hun bekende boomzadel. En hoefsmeden over ijzers.

Bij twijfel zeg ik altijd probeer het uit en ervaar het zelf. Want wat voor de een een geweldig zadel is kan voor iemand anders weer helemaal niets zijn.

Mijn instructrice heeft vandaag op mijn paardje gereden met mijn cheyenne. Ze vond dat ze meer op t paard zat, met een boomzadel zou ze meer in het paard zitten. Ik denk dat ze de wrongen miste, ze voelde zich niet veilig in het zadel.
Jammer dat ik haar niet heb kunnen overtuigen. Al zei ze wel dat ze na een half uur al iets meer gewend was.
Maar vond het wel appart dat ze zich niet meer 1 voelt met het paard. Dat gevoel heb ik wel met boomloos.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:19

Jammer Suzanne, maar zo te horen geen fijne manier van werken. Dan houdt het idd op.

Ik heb onlangs voor het eerst sinds lang nog eens met mijn dressuurzadel met kniewrongen gereden. Ik geloof dat ik pmarena moet bijtreden, dat die wrongen je breder zetten. Ik kreeg accuut last van mijn heupen. :roll:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:22

Superliesje ik ben echt heel benieuwd hoe de specials je bevallen!

Helenalena jammer dat je instructrice niet overtuigd is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:34

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:39

Die ziet er ook wel behagelijk uit!

Gelukkig kan ze me wel op een goede manier lesgeven. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:41

Iets vanaf de grond duidelijk maken is ook belangrijk :)

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:25

Precies, daarom ben ik er mee opgehouden. Ik wil graag een fijn contact met een leverancier zodat ik de klant zo goed mogelijk kan informeren over dingen en kan helpen, mochten er onverhoopt problemen zijn.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:18

Dat western zadel ziet er heerlijk uit!

Buitenzinnig een fijn contact is heel belangrijk inderdaad. Je wil je klanten zo goed mogelijk kunnen helpen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:27

Buitenzinnig balen hoor van Hidalgo. |(

Heb helaas nog steeds geen stekje kunnen vinden van een geldboom. -O- Mijn boontjes, bietjes en worteltjes doen het wel erg goed bij een leek zoals ik. :D

DubbelDun dat is ook wel een erg leuk zadel. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:56

Leuk zadeltje :j

Behoorlijk richting Barefoot-style ook :P

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:09

Zo hier even een update van mijn BF zadeltje. Ik ben nu al een tijdlang bezig met het zoeken naar de juiste inlages. Ik heb al van alles geprobeerd. HD inlages. Goed over te spreken maar vind deze toch nog een beetje stug. Gewone foaminlages enkel zijn niet geschikt voor mijn paard i.v.m. opliggende ruggengraat. In combinatie met de dikkere memory foaminlage wel geschikt. Gewone inlage met moosgummi voor hoogte is geen succes. Mijn paard is echt zéér gevoelig en vond dit geen geschikt idee. Iedere keer nog een bokkend paard gehad.

Daarbij heeft hij een hoge schoft waarbij pommel maat S te smal is maar pommel maat M net iets te breed. Dit heb ik kunnen 'opvullen' met een extra stukje inlage vóór bij de pommel. Mocht hij gaan groeien in zijn schouders, dan kan ik dit stukje eruit halen. Zadel van achter opvullen omdat deze naar achter schoof had bij mij geen effect. Het zadel schoof nog steeds naar achter maar dit lag natuurlijk aan het feit dat de pommel iets te breed is. Dit is nu dus opgelost door het extra stukje vulling onder de pommel.

Ik ben nog van plan om te kijken of 2 dikke memoryfoam inlages ook een succes zijn aangezien ik voor mijn gevoel iets meer ruggegraatvrijheid wil. Ik heb het idee dat het net iets te weinig is met de gewone inlage en daarbovenop de memoryfoam.

Daarbij vind mijn paard de foam inlages veel fijner, hij is veel eerder ontspannen. Ik kan zelfs galopperen met een hand aan een los teugeltje. Zo ontspannen loopt hij. Dat was eerder niet. Altijd maar de teugels goed aannemen en hopen dat meneer er niet vandoor schoot. Daarbij schrikt hij nu ook minder 'hard'. Hij springt een keer op en that's it. Met andere inlages of met zijn boomzadel altijd paniek, wegrennen en nog flink even bokken natuurlijk.

Ook heb ik een mooie grandeurpad besteld met echt lamsvel. Kleur babyblauw.:D Levertijd 4 weken. Besteld in de 1e week van juni, dus hopelijk binnen nu en 2 weken binnen. Ook daar moet ik nog even kijken wat voor inlages ik erin ga doen.

Mijn zoektocht komt hopelijk binnenkort ten einde want het is toch wel een gedoe om voor mijn "zeer sensibele" paard (zoals een trainer mijn paard noemde) de juiste dingen te vinden. Het kost een godsvermogen aan geld maar ik heb het er graag voor over om tot het juiste harnachement te komen voor hem.

En daarbij hebben we gelukkig marktplaats en kunnen we straks weer dingen te koop op gaan zetten. :P