Geryon schreef:@ Akshay: Kan ik nog niet zoveel over zeggen! Het staat nog erg hoog, moest heel erg wennen aan het zadel. Het zit nog erg breed enz. Ik merkte niet echt dat er nu wrongen aan zaten trouwensMaar vind het erg fijn dat ik de cantle kan veranderen!! Mijn nichtje van 9 rijdt er ook wel eens op en dan ga ik hem gewoon naar voren zetten.
@ PeerAppel: heb hiervoor steeds een cheyenne gehad zonder wrongen! Springen ging altijd prima, maar zit toch best onstabiel (althans, de benen) bij een verre sprong ofzo als het paard wat heet is of gek springt.
En dat is eigenlijk helemaal niet omdat het geen knie/dij wrongen heeft, maar omdat het achter de kuit niets heeft. Je benen gaan echt niet zo snel naar voren, dus die wrongen heb je niet zozeer nodig. Maar ze gaan we snel naar achter en daar heb je niets. Volgensmij heeft geen enkele Barefoot dat?
En daarom neem ik voor het springen een boomzadel! Dit is een 'speciaal' zadel jaMaar je kan de seatsaver ook los kopen!! Dan heb je ook kniewrongen.
Er zijn geen Barefoots met kuitknoppen nee.