[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:36

dianaw33 schreef:
Citaat:
Iets heel anders, ivm die scheefheid, als een spaans zadel, met wol gevuld kussen op van nature iets scheve schouders liggen, gaan de kussens dit opvangen door zich aanvte passen en zit je alsnog voor je gevoel rechter dan bij boomloos of gaat het zadel dan ook schever gaan liggen, dat is wat ik me nu afvraag?

Een scheef paard veroorzaakt een scheve zit, of je nu een wolgevuld boomzadel of een boomloos zadel met inlages erop hebt. En er is in principe geen enkele zadelpasser die wolgevulde boomzadels scheef gaat opvullen voor je, dat is letterlijk het probleem alleen maar erger maken. Dat zul je moeten oplossen door je paard eerst recht te richten door aan de hand te trainen op het ontwikkelen van de mindere kant. Met inlages en boomloos kun je wel wat meer oplossen maar ook daar ben ik voorzichtig: te veel opvullen van scheefheid heeft ook daarbij alleen maar tot gevolg dat je paard wordt tegengehouden aan die kant en die scheefheid nooit zelf weg zal kunnen krijgen.

De osteo zei dat het prima kon, als je ook maar let op het rechtrichten te blijven doen.
Ik ben al half jaar bezig, maar krijg dit niet meer geklaard (omdat ik buitenritten ga begeleiden), zal het moeten afwisselen met rechtrichtwerk en vaak gewoon meestappen aan de hand tijdens buitenrit om niet constant te bekasten. Mijn paard wordt ook te dik, de buitenritten zullen haar goed doen, anders blijft die vicieuze circel. Om dat ir probleem op te lossen moet ze ook op laag tempo gedurende langere tijd bewegen, dat lukt niet alleen met grondwerk!
Die scheefheid kun je er nooit helemaal uitjrijgen, dus ergens zal ik dus wel een oplossing moeten vinden qua shims.
Ik ken bijna niemand die tot in de puntjes zijn paard rechtgericht heeft vooraleer op stap te gaan. Je moet er alleen heel bewust mee omgaan...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 27-08-17 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:39

Een scheef paard veroorzaakt een scheve zit, of je nu een wolgevuld boomzadel of een boomloos zadel met inlages erop hebt. En er is in principe geen enkele zadelpasser die wolgevulde boomzadels scheef gaat opvullen voor je, dat is letterlijk het probleem alleen maar erger maken. Dat zul je moeten oplossen door je paard eerst recht te richten door aan de hand te trainen op het ontwikkelen van de mindere kant. Met inlages en boomloos kun je wel wat meer oplossen maar ook daar ben ik voorzichtig: te veel opvullen van scheefheid heeft ook daarbij alleen maar tot gevolg dat je paard wordt tegengehouden aan die kant en die scheefheid nooit zelf weg zal kunnen krijgen.[/quote]
Ik ben al half jaar bezig, maar krijg dit niet meer geklaard, zal het moeten afwisselen met buitenritten en vaak gewoon meestappen aan de hand. Mijn paard wordt ook te dik, de buitenritten zullen haar goed doen, wat ik ga afwisselen met rechtrichtwerk.
Die scheefheid kun je er nooit helemaal uitjrijgen, dus ergens zal ik dus wel een oplossing moeten vinden qua shims.
Ik ken bijna niemand die tot in de puntjes zijn paard rechtgericht heeft vooraleer op stap te gaan. Je moet er alleen heel bewust mee omgaan...[/quote]

Nee dat klopt, ik heb het niet helemaal gelezen maar heb je de fysio al eens langs gehad? Als bij mijn paarden de zadels scheef gaan liggen zit er 9 van de 10 keer wel ergens een werveltje scheef.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:43

weet dat dat elk paard een van nature hogere schouder heeft? Dat is van waaruit je moet vertrekken, dat heeft elk paard. Dat zie je ook heel goed als je erachter staat, dat weet iedereen ondertussen toch al die beetje met paarden bezig is?
Fysio komt binnenkort nog eens checken, maar hij kan moeilijk die schouders gelijk duwen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:48

dianaw33 schreef:
Een scheef paard veroorzaakt een scheve zit, of je nu een wolgevuld boomzadel of een boomloos zadel met inlages erop hebt. En er is in principe geen enkele zadelpasser die wolgevulde boomzadels scheef gaat opvullen voor je, dat is letterlijk het probleem alleen maar erger maken..

Die zijn er wel ..

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:06

Cambiar schreef:
weet dat dat elk paard een van nature hogere schouder heeft? Dat is van waaruit je moet vertrekken, dat heeft elk paard. Dat zie je ook heel goed als je erachter staat, dat weet iedereen ondertussen toch al die beetje met paarden bezig is?
Fysio komt binnenkort nog eens checken, maar hij kan moeilijk die schouders gelijk duwen...

Een hogere schouder ken ik niet hoor, wel een holle en een bolle kant, maar ik heb pas 45 jaar paarden dus kan iets gemist hebben. :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:08

Buitenzinnig schreef:
dianaw33 schreef:
Een scheef paard veroorzaakt een scheve zit, of je nu een wolgevuld boomzadel of een boomloos zadel met inlages erop hebt. En er is in principe geen enkele zadelpasser die wolgevulde boomzadels scheef gaat opvullen voor je, dat is letterlijk het probleem alleen maar erger maken..

Die zijn er wel ..

|o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:23

dianaw33 schreef:
Cambiar schreef:

Een hogere schouder ken ik niet hoor, wel een holle en een bolle kant, maar ik heb pas 45 jaar paarden dus kan iets gemist hebben. :)

Ja sorry, verkeerd uitgedrukt :-), maar serieus, om deze scheefheid weg te werken moet je echt een techneut zijn die twee jaar aan een stuk niets anders doet, scheefheden werk je niet zomaar weg. Mijn merrie is nu 13... ik wil echt wel een veilige oplossing vinden zodat ze meer kan bewegen (want nu is ze te dik en dat heeft ook weer zo z'n consequentie's, IR problemen en neen, minder voeren gaat niet want paarden moeten min 16 uur per dag knabbelen) en we naast rechtrichten ook op tocht kunnen gaan. Al moet ik er grootste deel naast stappen.
Ga je me nu echt zeggen dat de schouders volledig gelijk moeten zijn wil je gaan buitenritten? Dat doet niemand. Ik sprak met heel serieuze, bewuste enduranceruiter en zij zei me ook: larie. Je moet rechtrichten, maar daarnaast kun je best ook conditie opbouwen op buitenrit als je hier bewust mee omgaat. Ik ga echt geen twee uur aan een stuk met mijn gat op haar rug blijven zitten, stap vaak mee aan de hand, maar als ik erop zit, wil ik graag dat mijn zadel recht ligt.
Mijn osteo zei me dat dit best kon, door scheve kant bij te vullen met shim. Alleen moet dit correct gebeuren, zodat je niet nog meer druk gaat creeeren, daar ben ik nu op zoek naar voor ik vertrek.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:27

Cambiar schreef:
De startrekk espaniola die ik nu heb is verouderd, misschien 4 nieuwe zoeken, het had wel fijner geweest dat de ghost even goeie kwaliteit is, want zou me goedkoper uitkomen...
Liefst zou ik 4 lichte spaanse boomzadels hebben, (zo iets als de malibaud gardian maar dan met betere pasvorm want die malibaud bomen passen hier voor geen meter), de espaniola leunt hier dichtst tegenaan als betaalbaar alternatief, jammer, want de ghost spreekt me geweldig aan qua uitstraling om eens iets anders te kopen...

Als dat de overweging is zou ik zeker de Ghost testen. Ze zijn heel goedkoop en je krijgt echt wel waar voor je geld. Het is een heel prima zadeltje met een innovatieve opbouw. Maar als je nu op je eigen paard een espaniola hebt die goed past, dan zou ik die niet inwisselen voor de ghost. Dan ga je een stap terug in kwaliteit.

Dat neemt niet weg dat als je zadels erbij zoekt voor lage prijs de ghost een goede optie is. Er staan er ook best wat tweedehands te koop. (Van een Firenze of roma is zeer gemakkelijk de bladen in te korten als je liever een quilty of quevis hebt. )
Punten die ik noemde zoals dat de singelophanging van de ghost niet zo lekker ligt voor elk paard zijn zelf ook prima te vermaken als je een beetje (zadel)maak ervaring heb wat jij meen ik wel had. De basis is makkelijk aan te sleutelen.
Ik heb dit zelf ook sterk overwogen, maar heb uiteindelijk besloten er een zadel die 100% aan mijn eisen voldoet en een fantastische ligging heeft bij te kopen in plaats van zelf te sleutelen. Nu gebruik ik de ghost nog amper, vandaar dat ik mijn Firenze piccolo te koop heb.
Maar ik heb altijd veel plezier van de ghost gehad hoor, ik zou hem ook zeker aanraden wanneer je budget iets kleiner is.

Voor wie een wat groter budget heeft en een mooi spaans zadel zoekt, ik heb zelf de Bonita van Startrekk getest. Dat is een uitgewerkte versie van de Espaniola. Dit betekend dat je het kopijzer traploos kan ver stellen met een inbussleutel. Ideaal! Daarnaast zijn de singelstoten op meer manieren te plaatsen en zijn er zeer diverse kussenpanelen te krijgen van type normaal kussen tot barokkussens. In verschillende lengtes en diktes en hardheden. En in verschillende kleuren te krijgen. Kost iets van 1500.
Afbeelding

Fabster

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:48

Mooi zadel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:20

Dat blijft ook echt een mooi systeem, verstelbaar kopijzer dmv. gewoon open of dicht draaien +:)+

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:45

hoefijzer schreef:
Cambiar schreef:
De startrekk espaniola die ik nu heb is verouderd, misschien 4 nieuwe zoeken, het had wel fijner geweest dat de ghost even goeie kwaliteit is, want zou me goedkoper uitkomen...
Liefst zou ik 4 lichte spaanse boomzadels hebben, (zo iets als de malibaud gardian maar dan met betere pasvorm want die malibaud bomen passen hier voor geen meter), de espaniola leunt hier dichtst tegenaan als betaalbaar alternatief, jammer, want de ghost spreekt me geweldig aan qua uitstraling om eens iets anders te kopen...

Als dat de overweging is zou ik zeker de Ghost testen. Ze zijn heel goedkoop en je krijgt echt wel waar voor je geld. Het is een heel prima zadeltje met een innovatieve opbouw. Maar als je nu op je eigen paard een espaniola hebt die goed past, dan zou ik die niet inwisselen voor de ghost. Dan ga je een stap terug in kwaliteit.

Dat neemt niet weg dat als je zadels erbij zoekt voor lage prijs de ghost een goede optie is. Er staan er ook best wat tweedehands te koop. (Van een Firenze of roma is zeer gemakkelijk de bladen in te korten als je liever een quilty of quevis hebt. )
Punten die ik noemde zoals dat de singelophanging van de ghost niet zo lekker ligt voor elk paard zijn zelf ook prima te vermaken als je een beetje (zadel)maak ervaring heb wat jij meen ik wel had. De basis is makkelijk aan te sleutelen.
Ik heb dit zelf ook sterk overwogen, maar heb uiteindelijk besloten er een zadel die 100% aan mijn eisen voldoet en een fantastische ligging heeft bij te kopen in plaats van zelf te sleutelen. Nu gebruik ik de ghost nog amper, vandaar dat ik mijn Firenze piccolo te koop heb.
Maar ik heb altijd veel plezier van de ghost gehad hoor, ik zou hem ook zeker aanraden wanneer je budget iets kleiner is.

Voor wie een wat groter budget heeft en een mooi spaans zadel zoekt, ik heb zelf de Bonita van Startrekk getest. Dat is een uitgewerkte versie van de Espaniola. Dit betekend dat je het kopijzer traploos kan ver stellen met een inbussleutel. Ideaal! Daarnaast zijn de singelstoten op meer manieren te plaatsen en zijn er zeer diverse kussenpanelen te krijgen van type normaal kussen tot barokkussens. In verschillende lengtes en diktes en hardheden. En in verschillende kleuren te krijgen. Kost iets van 1500.
[ Afbeelding ]

Met wat rij jij nu als ik vragen mag?
Inderdaad, verstelbaar kopijzer is echt een luxe! Ik tikte er eentje op de kop van het Delphin model voor 50 euro en met wat sleutelwerk kreeg ik hem in mijn espaniola.
Ok, dan 1 ghost tweedehands kopen, voor de berber (die wil ik dolgraag meenemen op tocht), die is robuust gebouwd en misschien is de ghost echt wel wat voor hem. De espaniola behou ik voor de IR gevoelige merrie met wie ik nu voornamelijk tochten ga maken. Dan iets luchtiger dekje zoeken voor eronder.
Hoefijzer zou jij met shims werken aan de holle kant vd schouder om op te vullen?
De rest blijf ik rechtrichten en ontwerp ik zelf iets. Daar heb ik nog tijd voor en ga ze nog niet berijden al zijn ze al 11 jaar, ga ze los meenemen op tocht voor de beweging, daar kan dat nog :-).
Die barokke espaniola van jou is prachtig Hoefijzer, maar ik zoek nu echt iets heel erg basis met goeie verluchting.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:47

Cambiar,ik weet niet of je in de gelegenheid bent in oktober naar equiday te komen, maar dan heb ik verschillende modellen ghost zadels bij me

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:52

Iemand die mijn vraagje nog gelezen had over de zweetafdruk? Rare is ook dat toen ik nog met mijn appaloosa reed, altijd naar voren kiepte, met mijn brede koudbloed helemaal geen last meer van :). Het blijft ook superstabiel liggen op haar ronde rug :)
Laatst bijgewerkt door Sjintoo op 27-08-17 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:52

Buitenzinnig schreef:
Cambiar,ik weet niet of je in de gelegenheid bent in oktober naar equiday te komen, maar dan heb ik verschillende modellen ghost zadels bij me

Ik vermoed dat ik dan al vertrokken ben. Ik heb ze op flanders horse expo gezien en ze zijn prachtig, alleen wou ik ze graag even testen. Nu zou ideaal zijn...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:57

https://myalbum.com/album/6RLc9V7bmpa5

Wat zeggen jullie hier van? A.d.h van de zweetplekken wil ik eigenlijk concluderen dat het niet past.
Ik had de beugels nu iets korter gedaan. Als ik ze langer maak zit ik wel verder voor in het zadel, misschien maakt dat nog uit. Ik heb er ook foto's bij gedaan van hoe breed de kussens er onder zitten, misschien doe ik iets fout?
Het klopt dat het zadel wat scheef gezakt is, hier ga ik van af september mee bezig om haar aan de hand weer recht te krijgen. Helaas is dat schade van mijn vorige zadel.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:02

Ow...die scheefheid is aanzienlijk...wil je zeggen dat door rijden het paard nog schever geworden is? Dan moet ik ook opletten...
Denk dat je zadel wel past maar door de scheefheid creeer je wellicht grote druk rechtsachter...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 27-08-17 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:09

Cambiar schreef:
Ow...die scheefheid is aanzienlijk...wil je zeggen dat door rijden het paard nog schever geworden is? Dan moet ik ook opletten...
Denk dat je zadel wel past maar door de scheefheid creeer je wellicht grote druk linksachter...

Ik heb mijn pony nog niet bijzonder lang, zadel erbij gekregen en opnieuw laten opvullen.. Toen ze vet begon te verliezen werd dus die scheefheid zichtbaar. ;( Door het rijden (Met niet passend zadel) word het inderdaad erger, dus vandaar dat ik na mijn zomervakantie voornamelijk aan de hand verder ga.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:10

Buitenzinnig schreef:
SecretLIN schreef:
iemand een tip waar ik de brockamp support barebackpad kan bestellen? lastig te vinden! liever geen 3mnd wachten haha.. mag ook via pb

Ik heb een bruine en blauwe op voorraad

Wat kosten die pads
Heb wel interesse zodra mijn springzadeltje verkocht is

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:14

kwii schreef:
Cambiar schreef:
Denk dat je zadel wel past maar door de scheefheid creeer je wellicht grote druk linksachter...

Ik heb mijn pony nog niet bijzonder lang, zadel erbij gekregen en opnieuw laten opvullen.. Toen ze vet begon te verliezen werd dus die scheefheid zichtbaar. ;( Door het rijden (Met niet passend zadel) word het inderdaad erger, dus vandaar dat ik na mijn zomervakantie voornamelijk aan de hand verder ga.

Oei, dat is jammer.
Succes, ben er ook mee bezig maar gaat traag en is niet simpel. Je moet er echt geduld mee hebben...
Als ik dat zie mag ik misschien blij zijn dat ze nu drie jaar onbereden zijn. Interessant voorbeeld!
Vraag, is het nu links of rechtsachter dat er grotere druk gecreeerd wordt bij jou paard? Ik dacht rechtsachter to van je paard?

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:18

Cambiar schreef:
Inderdaad, verstelbaar kopijzer is echt een luxe! Ik tikte er eentje op de kop van het Delphin model voor 50 euro en met wat sleutelwerk kreeg ik hem in mijn espaniola.
Ok, dan 1 ghost tweedehands kopen, voor de berber (die wil ik dolgraag meenemen op tocht), die is robuust gebouwd en misschien is de ghost echt wel wat voor hem. De espaniola behou ik voor de IR gevoelige merrie met wie ik nu voornamelijk tochten ga maken. Dan iets luchtiger dekje zoeken voor eronder.
Hoefijzer zou jij met shims werken aan de holle kant vd schouder om op te vullen?
De rest blijf ik rechtrichten en ontwerp ik zelf iets. Daar heb ik nog tijd voor en ga ze nog niet berijden al zijn ze al 11 jaar, ga ze los meenemen op tocht voor de beweging, daar kan dat nog :-).
Die barokke espaniola van jou is prachtig Hoefijzer, maar ik zoek nu echt iets heel erg basis met goeie verluchting.

Ik heb nu een Deuber&partner Barok, het hoofdmerk van waar Startrekk onder valt. Flexibele boom is dat. (ook met leren boom te krijgen trouwens, die zijn eigenlijk boomloos met kopijzer.)

Mijn paard heeft duidelijke en meer bespierde kant en ik vul dat niet op. Altijd op blijven letten dat je recht boven je paard blijft zitten en het zadel recht blijft liggen. Maar recht zal mijn paard nooit meer worden want door de gevolgen van een ongeluk is hij niet meer goed te trainen. Dus op wat basis oefeningen na racen we af en toe een rondje door het bos.
Alles in perspectief denk ik ook. Wat verwacht je van je paard en daar moet je dat op aanpassen. Ik vraag zeer weinig van mijn paard maar ben heel scherp op eventueel ongemak. En dat heb ik nooit gemerkt nu hij wat minder bespiering heeft in combinatie met het zadel.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:24

kwii schreef:
https://myalbum.com/album/6RLc9V7bmpa5

Wat zeggen jullie hier van? A.d.h van de zweetplekken wil ik eigenlijk concluderen dat het niet past.
Ik had de beugels nu iets korter gedaan. Als ik ze langer maak zit ik wel verder voor in het zadel, misschien maakt dat nog uit. Ik heb er ook foto's bij gedaan van hoe breed de kussens er onder zitten, misschien doe ik iets fout?
Het klopt dat het zadel wat scheef gezakt is, hier ga ik van af september mee bezig om haar aan de hand weer recht te krijgen. Helaas is dat schade van mijn vorige zadel.

De kussens lijken er op de foto's scheef onder te zitten en in combinatie met de pad wordt ik echt een beetje benauwd van de ruimte die er nog tussen overblijft. (Dit is ook wel een nadeel van de ghostpad, die geen uitsparing op de ruggengraad heeft. Ik kreeg mijn zadel er ook niet passend mee. )
Die pad mag dan wel van materiaal zijn wan indeukt. Maar ook indeukend materiaal betekend druk op de wervelkolom. Deze moet ten alle tijden vrij liggen.
De zweetafdruk is moeilijk wat over te zeggen. De singelophanging houd het zadel aan de voorkant vooral vast. Dus daar krijg je snel een plek die stil heeft gelegen (geen zweet) en achteraan beweegt het veel meer waardoor je een donkerdere plek krijg. Opzich vind ik dat er niet slecht uit zien.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:10

hoefijzer schreef:
Cambiar schreef:

Ik heb nu een Deuber&partner Barok, het hoofdmerk van waar Startrekk onder valt. Flexibele boom is dat. (ook met leren boom te krijgen trouwens, die zijn eigenlijk boomloos met kopijzer.)

Mijn paard heeft duidelijke en meer bespierde kant en ik vul dat niet op. Altijd op blijven letten dat je recht boven je paard blijft zitten en het zadel recht blijft liggen. Maar recht zal mijn paard nooit meer worden want door de gevolgen van een ongeluk is hij niet meer goed te trainen. Dus op wat basis oefeningen na racen we af en toe een rondje door het bos.
Alles in perspectief denk ik ook. Wat verwacht je van je paard en daar moet je dat op aanpassen. Ik vraag zeer weinig van mijn paard maar ben heel scherp op eventueel ongemak. En dat heb ik nooit gemerkt nu hij wat minder bespiering heeft in combinatie met het zadel.

Ach...zalig, had ik het geld maar. Ben gek op de Buckenburger die ik met grote tevredenheid testte.
Een Duitse verkoopster van Deuber wees me er wel op dat bij flexibele deuberbomen je paard best wel redelijk rechtgericht moet zijn, want dat die flexibele bomen kunnen scheeftrekken en je op den duur met scheef zadel zit, wat meer kwaad kan dan een scheve boomloze espaniola.
Zij raadde me daarom ook ten stelligste af om de flexibele deuberboom te kopen en al zeker geen tweedehandse en eerst met een boomloze startrekk espaniola recht te richten.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:48

Ach ja, voor elk zadel is dat slecht. Het leer van de kussens vormt zich en dat is op ten duur niet meer met nieuwe vulling te corrigeren. Een waarde vaste investering is een zadel nooit. Mocht het zadel op ten duur een beetje scheef worden dan kan me dat eerlijk gezegd niks schelen. Misschien gaat het niet nog 10 jaar mee, maar ik ga er niet vanuit dat mijn paard nog tien jaar mee gaat. Ik ben heel dankbaar dat mijn paard ondanks alles nog steeds leeft en te berijden is en daar geniet ik graag nu met volle teugel van. {:}

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:19

Buitenzinnig schreef:
SecretLIN schreef:
iemand een tip waar ik de brockamp support barebackpad kan bestellen? lastig te vinden! liever geen 3mnd wachten haha.. mag ook via pb

Ik heb een bruine en blauwe op voorraad

Wat kosten die pads
Heb wel interesse zodra mijn springzadeltje verkocht is[/quote]

220 euro

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:43

Nadeel van de Delphin fork van Deuber is dat ie niet heel breed gaat, ik schat maar tot max 34 cm. Mijn bolle dame op haar breedst in zomerpostuur ging hij bij lange na niet halen helaas, en die is nu goed getraind en in topconditie al groter in boommaat: 35. Ik vind Startrekk Espaniola's echt heel fijne zadels maar voor mijn Anda helaas niet weggelegd. Het is sowieso heel lastig om de breedste maat pommels in de Startrekks te krijgen vind ik, daar moet je flinke spierballen voor hebben.