[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:46

Ik heb er ook geen meer op het verlanglijstje hoor.ze zijn besteld dus alkeen nog twee maandjes geduld en dan is mijm verlanglijstje afgewerkt☺ hebben nu al een paar maanden geen zadel dus ben blij als ze klaar zijn.
Wel staan de soft step beugels nog op mijn lijstje.

xxdomiixx

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:50

Ik heb nog wel op mijn verlanglijst staan haha, maar vriendlief is nog niet overtuigd en wil toch wel dat hij er ook gewoon achter staat.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:11

Ik wil ook altijd maar weer van alles er bij. Super blij met mijn flexible Inspiration maar nu komt er woensdag een 2e hands Bob Marshall bij, ben al zo lang nieuwsgierig naar de BM!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:21

Ik ben druk bezig met de seatsavers voor de Ghost zadels normale maat. Hiervan zullen er slechts een klein aantal komen. Mocht iemand nog een wens hebben in een speciale kleur stuur me dan, liefst vanavond nog, een mailtje. Ook aan de "vierkante" pads wordt hard gewerkt en de maat wordt aangepast. Er staat inmiddels ook een foto op m'n site van een Kifra-pad onder een Barrydale maat 1 :P
Oh en voordat ik het vergeet, de prijzen van de Kifra-pads gaan helaas omhoog per 1 januari. Iets wat ik niet leuk vind maar helaas wel nodig is :) Dus sla je slag mocht je nog graag een pad willen...

Einde update :P

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:34

Wat gaan de seat savers kosten en welke kleuren zijn mogelijk? Passen ze ook op de piccolo?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:43

Wensenlijstje is hier ook noh heeuul lang wat betreft paarden/zadelspul. :D

Is er toevallig iemand die met mij mijn Ghostpad met scheerwol, met inkeping wilt ruilen voor een Ghostpad zonder scheerwol, met inkeping?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:05

Raamzicht schreef:
Wat gaan de seat savers kosten en welke kleuren zijn mogelijk? Passen ze ook op de piccolo?

Vooralsnog worden ze alleen gemaakt voor de normale maat Ghosts, het zijn er ook maar een paar.
Prijs zal rond de € 50,- liggen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:10

Kan iemand van de verdeler of pasconsulten me zeggen welk zadel het beste is voor de merrie?
Zie vorige pagina.

Ze is erg sensibel en reageert al bij de kleinste verandering in mijn zit.
Ik zou ook graag een sprong van max 1m willen maken, want zij is een springpaard geweest en vind springen erg fijn. Kan ze ook heel goed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:52

Als je óók wilt springen is misschien de barefoot notting hill een optie óf gewoone en cherokee (maar misschien is dat beter dan met hd inlages? Maar dat kun je beter aan Pmarena vragen)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:05

Ik heb hierop gereageerd?

Het is lastig, met een budget van €250. Dan moet je een oud model Ghost treffen of de Libra zadels zouden misschien wat kunnen zijn. Dat zijn kunststof boomloze zadeltjes

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:39

Een pad met HD inlages heb ik. Gekocht gehad van pmarena.

Ik ben al zoekende geweest maar vind enkel barefoot Cheyenne binnen dit budget. Ik kan anderen laten zien aan mijn kennis misschien valt er iets te regelen ivm het budget.
De libra ga ik nog opzoeken.

Aan de maatsjablonen te zien moet ik sowieso kijken vanaf de L ik denk zelfs XL of XXL

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:13

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:14

Ik heb een zadel zoals je eerste links gehad... je kunt nog beter een kartonnen doos op je paard leggen :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:19

Dat dacht ik al eigenlijk. Lijkt me namelijk een nagemaakt merk die freeride.

Bij die tweede staat echter het merk van de goudkleurige er niet bij. Maar ziet er in mijn ogen beter uit..
Heb een maul gestuurd met vraag naar het merk.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:29

Niet kopen hoor,beide zadels zijn goedkope rotzooi uit india..Kijk gewoon voor een BF voor die prijs..Zonder VPS of een drytex!Dan heb je tenminste iets met goede pasvorm..De libra is misschien ook onderdaad wel iets..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:38

Merkloos maar zeer uniek was het antwoord. _O-

Heb geantwoord: merkloos = slechte kwaliteit.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:05

Hahahaha _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:02

goed toch?

Heb nog een aanbod gekregen voor een barefoot london (dressuurmodel) medium pommel.
Aangezien ik al wel weet dat ik met mijn paardje dressuurmatig op recreatieve wijze wil rijden kan de barefoot london wel prachtig staan. En mijn paardje heeft sowieso pommel medium nodig.

Ik ga dit bespreken met mijn vriend...
...dan kan ik de ghost gebruiken bij de merrie. Aangezien deze al vaak op bredere paarden gelegen heeft misschien ook het verstandigste?
En de barefoot london bij mijn eigen paardje.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:40

Merkloos is niet altijd slecht :P Maar in dat soort barefoot namaak zit geen vps dus moet je er sowieso dikke inlages onder. Sommige zijn fijne namaak zadeltjes hoor! Maar sommigen ook totaal niet, heel stijf geen schoftvrijheid enz.

Als jullie een lexington maat 2 zien, willen jullie dan aan mij denken? :o

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:38

Door die wigjes die sommigen onder hun Ghost zitting hebben, ben ik geinspireerd geraakt er ook eentje voor mijn Arizona te knutselen.

Mijn pony is iets overbouwd en heeft een kort ruggetje, waardoor het zadel iets voorover kiepte. Ik kwam er niet uit met shims en omdat pony toch (tot nu toe) het beste loopt zonder shims, heb ik eerst geprobeerd er een kortere pad onder te leggen. Dat ging wel een stuk beter, maar was nog steeds niet ideaal. Maar ik had nog een paar moosgummi shims over, welke ik verknipt en gesneden heb in een soort (scheef) wigje. Een klittenbandje eronder en klaar is Kees. Is niet ideaal misschien, maar zit voor zowel Pony als voor mij een stuk beter. :+

Afbeelding
(Die witte vlekjes op het dingetje is lijm (ik had 'm bijna aan de tafel gelijmd toen ik het klittenband erop plakte) en dat eromheen is krijt)

Oja, weet iemand hoe de Engel western (round) pads onder een barefoot arizona liggen (maat 1)?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:43

Geryon schreef:
Merkloos is niet altijd slecht :P Maar in dat soort barefoot namaak zit geen vps dus moet je er sowieso dikke inlages onder. Sommige zijn fijne namaak zadeltjes hoor! Maar sommigen ook totaal niet, heel stijf geen schoftvrijheid enz.

Als jullie een lexington maat 2 zien, willen jullie dan aan mij denken? :o

Nouja ik kan ze niet even uittesten want die van marktplaats zijn vanuit nederland en moeten dus per post verzonden worden.
Voor de merrie neem ik ook liefst een goed zadel ivm haar bouw en omdat ze erg sensibel is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:01

Maar waarom kan je de Ghost niet blijven gebruiken voor beiden dan?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:51

Ben benieuwd of er al nieuws Is over de wig van ghost zadels? Wanneer komt hij beschikbaar?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:57

Art_Ificious, mijn Ghost staat te koop. Je kunt hem kopen voor 450€ (eventueel incl. verzenden, omdat het Kerst is/was O:) ). 2 maanden gebruikt, dus nog z.g.a.n. Wel iets boven je budget, maar beter één keer goed, dan straks een paard met rugpijn. ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:07

Marocje schreef:
Maar waarom kan je de Ghost niet blijven gebruiken voor beiden dan?

Omdat mijn eigen paardje dicht bij huis staat en de merrie van mijn kennis staat op een half uur rijden met de auto. Het is ook gewoon praktischer als ze beide een zadel hebben. Dan moet ik niet steeds eraan denken om een zadel mee te zeulen.

SarahIlse thnx, maar voor 70 euro meer heb ik ze splinternieuwe. Tevens ka ik een barefoot binnen mijn/ons budget krijgen. Dus waarom zou ik dan duurder gaan? Barefoot London is goede kwaliteit.