Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:10

Het puntje van het zwevend neusbot is inderdaad fragiel en daar hoort een lage neusriem ook niet, maar het stuk daarvoor is gewoon behoorlijk stevig. Er wordt geen flinke hefboom (door middel van een hackemore) op gezet immers. Enkel de kracht van een paard dat zijn mond open doet, waarbij het breken van de neus niet erg waarschijnlijk is, of eventueel (maar dan zou ik hem al eerder op de aangeraden plaats hangen) de drukverdeling door de bitclips en dus van de teugels.

Bij mijn huidige paard heb ik hem nog niet gepast en bij mijn vorige paard zat hij op de geïnstrueerde plaats. Maar het ging mij er om dat hier soms een mantra wordt uitgesproken alsof het ontzettend schadelijk is als het iets lager ligt (dus niet lager dan de streep die hierboven op het plaatje is gezet en zeker niet op het neusbot).

Dit speelt alleen voor de hoofden die niet voldoen aan het type paard waar dit hoofdstel voor ontworpen is. Deze paarden kunnen toch voordeel hebben aan dit hoofdstel ondanks dat het dan niet volledig aan het ideaalplaatje voldoet.

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:40

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Hooks Fenton Fairfield hoofdstel? (https://www.hookseurope.com/produktsida ... 812/64455/)
Hoe valt dit hoofdstel? Mijn pony zit wat betreft hoofdstellen tussen maat pony en cob en helaas is dit hoofdstel alleen in maat cob en full verkrijgbaar. Er zou wel mogelijkheid zijn om zelf extra gaatjes bij te prikken als dat nodig zou zijn, is mij verteld toen ik Hooks een mail hierover stuurde, maar ik zou het zonde vinden als ik het hoofdstel bestel en dat het na extra gaatjes maken van geen kant meer zit...

IpilyaNLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:37

Mooi hoofdstel

IpilyaNLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:42

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:51

Sivanna schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het Hooks Fenton Fairfield hoofdstel? (https://www.hookseurope.com/produktsida ... 812/64455/)
Hoe valt dit hoofdstel? Mijn pony zit wat betreft hoofdstellen tussen maat pony en cob en helaas is dit hoofdstel alleen in maat cob en full verkrijgbaar. Er zou wel mogelijkheid zijn om zelf extra gaatjes bij te prikken als dat nodig zou zijn, is mij verteld toen ik Hooks een mail hierover stuurde, maar ik zou het zonde vinden als ik het hoofdstel bestel en dat het na extra gaatjes maken van geen kant meer zit...

Ik volg 'm ook even! Ziet er interessant uit. Kan alleen niet echt vinden of hij nu druk vermindert achter de oren? Is vrij breed daarachter namelijk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:11

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:53

Joanieke schreef:
IpilyaNL schreef:
Ik kwam deze site tegen ; Ik dacht delen die site ;-) http://www.imgrum.net/user/uniekehoofds ... 3493218832
of kijk op hun facebookpagina Unieke Hoofdstellen

Dit zijn denk ik fake micklem hoofdstellen, zover ik weet zijn de echte alleen bruin en zwart

:oo Ze nóemen ze zelfs Micklem hoofdstellen... het zijn idd neppers.
Micklem is een merknaam net als bv Burberry, een bruin/rood/zwart ruitje mag je ook geen Burberry noemen haha.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:10

Precies Dabo...

Net ook even op de Facebook pagina gekeken; eerst noemen ze het UH hoofdstellen en daarna Micklem. Voor die prijs word je keihard opgelicht met een nep hoofdstel!

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:51

Dabo schreef:
Micklem is een merknaam net als bv Burberry, een bruin/rood/zwart ruitje mag je ook geen Burberry noemen haha.

Micklem is een productnaam, geen merknaam. Is immers van Horseware. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het niet netjes is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:00

KPet schreef:
Dabo schreef:

Micklem is een productnaam, geen merknaam. Is immers van Horseware. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het niet netjes is.

Hoezo is Micklem een productnaam? Hij is ontworpen door William Micklem, staat tevens een patent op... https://www.google.com/patents/USD635724?hl=nl

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:37

IpilyaNL schreef:
Ik kwam deze site tegen ; Ik dacht delen die site ;-) http://www.imgrum.net/user/uniekehoofds ... 3493218832

Via deze site kwam ik bij CBHoofdstellen op facebook en zij hebben een hoofdstel die veel lijkt op die Fenton Fairfield in maat pony!

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:25

Joanieke schreef:
Hoezo is Micklem een productnaam? Hij is ontworpen door William Micklem, staat tevens een patent op... https://www.google.com/patents/USD635724?hl=nl

Dat weet ik, maar het merk is Horseware (Rambo lijn), daaronder is het uitgebracht en die hebben de rechten op het hoofdstel. Een product kan ook heel goed beschermd zijn. Anky heeft bijvoorbeeld haar eigen merk, maar micklem heeft m niet in eigen hand gehouden. Het zegt niets over wel of niet patent, maar over merk/product. Burberry heeft een iconisch ruitje waarmee zij geassocieert worden en dat zij daarom hebben gepatenteerd. Niet omdat zij een merk zijn, maar omdat zij daarmee alleenrecht op gebruik ervan hebben gekocht. Patent en merk hebben in principe niets met elkaar te maken.

Patent is trouwens nog tricky, want je moet voor de rechter bewijzen dat die ander exact jouw product/idee/intellectueel eigendom heeft gejat. Dat is nog best lastig, want een kleine variatie maakt het al een ander product.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:35

KPet schreef:
Joanieke schreef:

Dat weet ik, maar het merk is Horseware (Rambo lijn), daaronder is het uitgebracht en die hebben de rechten op het hoofdstel. Een product kan ook heel goed beschermd zijn. Anky heeft bijvoorbeeld haar eigen merk, maar micklem heeft m niet in eigen hand gehouden. Het zegt niets over wel of niet patent, maar over merk/product. Burberry heeft een iconisch ruitje waarmee zij geassocieert worden en dat zij daarom hebben gepatenteerd. Niet omdat zij een merk zijn, maar omdat zij daarmee alleenrecht op gebruik ervan hebben gekocht. Patent en merk hebben in principe niets met elkaar te maken.

Patent is trouwens nog tricky, want je moet voor de rechter bewijzen dat die ander exact jouw product/idee/intellectueel eigendom heeft gejat. Dat is nog best lastig, want een kleine variatie maakt het al een ander product.

Ik heb overigens nergens gezegd dat het een merknaam is. :D
Maar goed, als je dit op de facebook ziet staan, met Micklem, en het type hoofdstel, kun je er na mijn idee wel duidelijk van uit gaan dat het gejat is...

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:53

Joanieke schreef:
Ik heb overigens nergens gezegd dat het een merknaam is. :D
Maar goed, als je dit op de facebook ziet staan, met Micklem, en het type hoofdstel, kun je er na mijn idee wel duidelijk van uit gaan dat het gejat is...

Agreed ;)

IpilyaNLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:04

IpilyaNL schreef:

Tuurlijk zijn ze namaak, maar er heeft eerder iemand gevraagd of er namaak was :+
Ik kwam die toevallig tegen. Vond ze echt niet lelijk uit zien :o
Ik ben zelf aan het zoeken naar een Stang en trens hoofdstel alla Micklem.... ;( maar die is niet te vinden ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:46

IpilyaNLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:19

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:05

Ik wilde graag bontjes onder mijn Micklem. Wat een gedoe om ze eromheen te krijgen zeg. Kopstuk ging nog wel, maar bij de neus moet je die riempjes bij de keel en de kin er ook nog doorheen zien te wurmen. Maar het is gelukt :D
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:21

Westhof schreef:
Ik wilde graag bontjes onder mijn Micklem. Wat een gedoe om ze eromheen te krijgen zeg. Kopstuk ging nog wel, maar bij de neus moet je die riempjes bij de keel en de kin er ook nog doorheen zien te wurmen. Maar het is gelukt :D
[ Afbeelding ]

Daarom heb ik het bontje van Barefoot voor om de micklem. Die is met klittenband bevesteging :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:34

Oh, dat zou inderdaad makkelijker geweest zijn. Nou ja, het zit er zo goed omheen dat ik in ieder geval zeker weet dat het er niet zomaar af kan vallen :')

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:42

Westhof schreef:
Oh, dat zou inderdaad makkelijker geweest zijn. Nou ja, het zit er zo goed omheen dat ik in ieder geval zeker weet dat het er niet zomaar af kan vallen :')

Ja precies heb bij mijn a atomische er ook 1 ommoeten frutten om alle riempjes en dingen heen zien te krijgen.. zat het middelste elastiekje waar de sperriem zit... Daar een gaatje in geknip waar nu de sperriem begin doorheen zit. Bontje krijg ik er niet zomaar meer af.

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:58

Vorige hoofdstel geretourneerd en andere maat besteld. Bij het uitpakken van de nieuwe maat zie ik een dikke kras op de neusriem zitten. En het leer wat op sommige stukken van zeer slechte kwaliteit is. Meteen gemaild, dus nog even afwachten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:29

Weet iemqnd of bij alle originele rambos een merk in het kopstuk staat?

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:07

Ja staat Rambo Micklem in het kopstuk. Ook een pijltje met 'front' erbij.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:21

Bedankt iemand wil ruilen maar staat niks in zegt ze morgen maakt ze fotos maar ze beweerd dat het originele is heeft dvd erbij..mja voor ik mn dure barok hoofdstel ruil tegen neppe