[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:35

wyoming schreef:
Foto van mijn Kifrapad

[ [url=m/0AzhB1.jpg]Afbeelding[/url] ]

+:)+ hij staat je paardje heel gaaf! Mooie combi met de Notting Hill :)

lotje5lotje

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:18

@ Kwetal: goed idee zo'n hoesje voor over het boogje bij de Ghost!!! En dan gemaakt in de kleur/materiaal van je zadel!!! Even de Ghost fabrikant lief aankijken?? Zijn we gelijk van het eventuele gepiep van de KNHS af *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:11

wyoming schreef:
Foto van mijn Kifrapad

Heel mooi! Ik vind de Kifrapads persoonlijk vaak te groot/lomp onder de meeste zadels, maar dit is echt een heel sjiek randje. Jammer dat ze niet zo strak om Ghosts vallen!

Voor mensen die trouwens op zoek zijn naar een (lange) Ghost pad voor onder de Firenze Piccolo met wol; ik ben juist op zoek naar een Piccolo pad zonder wol voor onder een Ghost Quilty/Quevis. :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:03

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer zo heerlijk op onze barefootjes genoten van de bossen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:28

Dat ziet er lekker knus uit zeg, leuke foto's +:)+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:37

Leuke foto's draaakje !

Ja die Kifra is echt prachtig bij die Nothing Hill, helemaal mee eens.
Ik gebruik 'm zelf onder een Quilty dus de vorm maakt op zich niet zoveel uit, maar onder een Roma of Firenze zou ik 'm niet zo mooi vinden passen. Maar ze zijn wél goed. :j

Vandaag gered door de dijblokken op mijn ghostje. <3 Een noodstop gevolgd door een draai van 180 graden was nu niet direct wat ik verwachtte op een 70/u-baan. Die camionette moet er blijkbaar zeer dreigend uit gezien hebben. :roll:
Dankzij de dijwrongen ben ik perfect blijven zitten. <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:18

Ik heb vandaag de FRA Unica pad besteld in blauw en rood, ben benieuwd hoe die zullen staan onder mijn notting Hill...Wilde eigenlijk een Kifra, maar gezien de blauwe pas weer in t nieuwe jaar komt, en deze er ook wel aardig uit zagen op de foto, benieuwd hoe die zijn. Iemand al ervaring met deze pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:21

Even een vraagje voor de Ghost-pad-kenners:
Zit er verschil in vorm tussen de Piccolo Quilty pad en de Piccolo Quevis pad?
Ik weet dat de zadels een andere vorm hebben, maar is dit ook zo bij de pads? Ik wil namelijk een korte pad voor onder mijn Firenze piccolo, maar weet niet of ik dan per se een Quevis pad nodig of dat de korte pads hetzelfde zijn?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:54

de korte pads zijn identiek - alleen de lange hebben een vorm die past bij het zadel

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:01

Hey mensen. Ik heb een tweedehands barefoot zadel gekocht met een M-pommel. Voor onze Belg heb ik waarschijnlijk een XXL pommel nodig. Nu heb ik contact proberen te leggen met barefoot in Heerlen (dichtsbijzijnde verkooppunt) maar die is nogal lastig bereikbaar (zeg maar helemaal niet _-:( ). Kan ik een dergelijke pommel online bestellen ergens? Of misschien tweedehands ergens, zou helemaal leuk zijn? :P
Er zaten ook geen stijgbeugels en singel bij, moeten daar specifieke beugels en singel bij gekocht worden of kan ik met 'doorsnee' spul ook vooruit?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:06

Als je Belg geen schoft heeft is een soft pommel ook nog een goed idee..Ik heb ook paardjes met brede rug en amper schoft en vind de zachte pommel super fijn..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:13

Volgens mij heeft ze wel een normale schoft. Is natuurlijk wel lekker rond. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:14

Je kan in elk geval gewoon een pommel bestellen bij barefoot Nederland

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:35

rakmonanko11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:46

Ik kan nu geen foto plaatsen maar Ik heb eerst mijn gewone pad en dan een gewoon veelzijdigheids of dressuur dekje en dan het zadel. Ik heb een Barefoot

Kan dat gewoon volgens jullie?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:49

rakmonanko11 schreef:
Ik kan nu geen foto plaatsen maar Ik heb eerst mijn gewone pad en dan een gewoon veelzijdigheids of dressuur dekje en dan het zadel. Ik heb een Barefoot

Kan dat gewoon volgens jullie?

Is die gewone pad een pad met inlages?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:45

heyhey
ik kom weer even binnen vallen.

Mijn kennis haar merrie rijdt ik nu met de Ghost Quilty die ik gekocht had van Buitenzinnig (?).

Maar aangezien ik dit zadel over enkele maanden meeneem naar mijn eigen paardje mag ik op zoek gaan naar een nieuw zadel voor de merrie.
Ik dacht meteen aan boomloos omdat ik dat fijner vind zitten. Nu ligt de Ghost boven het budget. De huidige zadels staan te koop en de opbrengst daarvan zal zeker geen 200€ bedragen. Dus als maximumbudget neem ik 250 euro.
Voor een zadel met pommel moet ik eerst de pommel maat weten en hoe kan ik dit meten?
Inmiddels 3x maatsjablonen uitgeprint.

De merrie is niet goed gebouwd. Heeft brede schouders (volgens mij is ze véél te vet) en een ietswat holle rug.
Dit is de merrie nu qua dikte in schouders en hals
Afbeelding

zo was ze in de zomer:
Afbeelding

Dit was toen ik de ghost in het voorjaar met haar gebruikt had. Haar schouders waren hier duidelijk smaller
Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:32

Oud model Ghost?
Libra zadel?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:42

Geryon schreef:
Gladijs schreef:
Jeetje!!! Wat heb je nu op de pony liggen? Ik had hetzelfde met een Wintec 500 pony, gelijk boomloos gegaan. Maar mijn lexington Barefoot maat 1 past niet op die kleine pony van mij.. Dus nu een ghost *\o/*

Sample versie van de Barefoot dressage. Ben er voor de rest erg blij mee! Het was in galop. Ik ga er morgen of woensdag zelf op om te voelen. Heb wel eens gehad dat ik echt met al m'n gewicht aan de binnenkant moest hangen om ervoor te zorgen dat het zadel (boomloos, weet niet meer welke) er niet af gleed. Daarom ben ik bang dat het niet gewoon een kwestie van onbalans is van mijn bijrijdster.

Ik had jou trouwens een berichtje gestuurd maar maat 1 is uberhaupt niks voor ons!

Ik googlede even op dit zadel maar wauw, dit is echt precies wat ik zoek. _O_ Heb nu een Barefoot London. Maar dat prijskaartje..! Ruilen? :P

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:12

@ Geryon Misschien komt het door de winterspekjes?:p Ik had eerder ook geen last van schuiven met mijn RWC dressage maar de laatste tijd moet ik oppassen dat ik er niet af schuif ;( Ik ben aan het experimenteren in de hoop op een fijne oplossing, ik hoor het graag als jij iets gevonden hebt :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:21

Sorry Sheran! :P Ik zal aan je denken als ik hem ooit verkoop. :D

Sarah, oh das een goeie, maar hij is niet dikker of iets. Een oplossing weet ik nog niet, heb er ook nog niet op gereden. Bijrijdster ook niet, ben haar op verschillende zadels aan het zetten (heb er 5 :o ) om uit te proberen.
Heb wel een fra supersingel via de boktmarkt gekocht, die is helemaal van elastiek en kan helpen bij het schuiven. Het leek me sowieso wel een fijne singel, wie weet helpt het ook nog eens :P

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:34

Oh haha wat een luxe, 5 zadels _/-\o_ Ik rijd al met een FRA singel, heel fijn vind ik die! Ik ga nog een poosje verder experimenten. Ik heb geen zin in wéér een zadelzoektocht..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:05

Ja vreselijk dat gedoe met zadels.. Nu ik m'n bijrijdster heb, ben ik er ook weer mee in de weer. -O- M'n cheyenne ligt goed, maar zit zij niet lekker in en dat merkt pony erg. M'n springzadel ligt goed, zit zij lekker in, maar loopt paard weer ietsje minder onder (boomzadel). :+ M'n dressage ligt goed, maar schoof er dus af. En de andere twee zadels liggen hem sowieso al niet helemaal lekker.

Nu ben ik stiekem marktplaats in de gaten aan het houden voor een lexington _O- Blijf het een mooi zadel vinden en ben zo benieuwd..

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:34

Ik geloof dat iedereen in dit topic nog wel een aantal zadels op haar verlanglijstje heeft staan :D Ik wel in ieder geval :P Ik wil heel graag nog een western zadel om mee buiten te rijden en een wollen zadel/barebackpad lijkt me ook heerlijk voor af en toe, bv dat fellsattel van Barefoot.

Ik houd het er maar op dat mijn paard nu eenmaal heel rond is waardoor bijna alles de neiging heeft te gaan schuiven. De barefoot cherokee die ik hiervoor had, schoof ook vrij snel. Toch apart dat ik in het begin geen last had van schuiven met de RWC dressage.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:42

Ik heb er geen meer op verlanglijstje staan hoor :+