voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:29

Ik heb geen flauw idee.... alhoewel, meen dat iemand een paar jaar geleden die met de gehele bontrand wilde bestellen en daar best zijn / haar best voor heeft gedaan, maar dat het niet kon.

Maar 100% zeker weten doe ik het niet....

Zelf bestel ik eigenlijk nooit iets bij Christ, maar Don van BuitenZinnig wel, wellicht kun je het even aan haar vragen of zij Christ een beetje wil bewerken om zo'n pad te leveren, als je die graag zou willen bestellen?

Het was echt een super mooi ding!! Ik wilde hem eerst zelf houden maarja ik heb liever een Arizona dan een Cheyenne zadel dus ook maar weer weg naar iemand die er wèl blij gebruik van maakt :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:42

Snap wel dat je hem eerst zelf wilde houden, al is het dan alleen maar omdat ie mooi is :D
Vind hem erg gaaf, maar of ik hem nu meteen zou kopen.... denk het niet, wil eerst nog het fellsattel kopen en die zijn ook niet goedkoop.
Maa zo'n dekje van christ vind ik wel iets om te onthouden.

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:43

Het is ook gewoon zulk mooi spul van Christ :+:

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:57

Zeker weten, wel duur, maar heel mooi en de prijs zeker waard.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:22

Als het zover komt zal ik jou aanspreken pmarena .
Heb nl al 2 modellen geprobeerd .
1 ervan is meer dan aardig . Zit er mooi op . Maar het lijkt op foto iets achterover te liggen .
Het andere is ook aardig maar ook iets achterover . En daarbij voelde ik het aan mijn rug .
Het gaat dan om Freeform en om een hidalgo Spaans model .
En heb er nog een gehad maar niet echt kunnen testen omdat toen bleek dat ik door een val een fractuur in mijn rug had . Dat was een nathalie penquit model merk ben ik kwijt .
Neig wel naar boomloos omdat een aangemeten wow voor het jonkie er nu niet inzit financieel en ik niet weer 4 X een nieuw zadel wil aanschaffen . Onder een boomloos zou ze zich gewoon moeten kunnen ontwikkelen ?
Het wordt iig geen lexington want dat is een benauwd model voor de ruiter.
Ik zoek iets om fijn mee te dressuren maar ook zeker fijn voor buitenzetten en evt een sprongetje . Hoewel baby nu echt niet kan springen ( half Fries )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:30

Ligt eraan, je hebt "boomloos" dat (bijna) zo stug en vormvast is als een boomzadel, maar ook "boomloos" in de vorm van bvb. een Fellsattel dat je zo op kunt rollen :P

Het 1 kan natuurlijk meer verandering hebben dan het ander, en het 1 is weer anders opgebouwd dan het ander waardoor het voor een combinatie beter geschikt is dan het ander.

Zou (van Barefoot dan) een Barrydale niks voor je kunnen zijn?

Zelf heb ik overigens al jaren geen testzadels meer, die gaan allemaal via de wederverkopers :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:33

Zat idd zojuist naar een barrydale te kijken op jouw site . Zelfs een afgeprijsd model . Een maat 2 .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:35

Heb ik die nog... :?

Oja inderdaad, dat is die van de fotoshoot! Die is er nog.
Valt me trouwens mee, meestal zijn Barrydales wel snel weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:27

Eerder reed ik altijd met de HD inlages, en dat ging perfect voor m'n pony (nette afdruk, haren niet rommelig) maar voor mezelf vond ik ze niet super. Ik ben toen overgestapt op de gewone VPS inlages (dunne), omdat ik dan zelf wat smaller zit en ik dat prettiger vind rijden. Alleen nu na een paar keer rijden zie ik toch steeds wat rommelige haren en krijgt ponymans ook een schuurplekje achteraan de pad :?
Ik heb dezelfde pad gebruikt met beide soort inlages, van FRA met lamsvel. Ik ga denk ik toch maar terug naar de HD inlages dan, wel jammer, ik zat toch nét een pietsje lekkerder (smaller, voelt soepeler) met de VPS inlages.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-13 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:41

pmarena, wat voor inlages zitten in de physiopad uit opruiming?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:43

Geryon's haren zijn ook altijd zo in de war.. Ik vraag me altijd af of dat wel goed is.

Vandaag de eerste keer met het sample zadel gereden. Het was héél erg wennen maar na een half uurtje kon ik een beetje normaal zitten. Hij schoof niet zo veel, beetje naar achter maar niet zo ver dat het het rijden veel beïnvloedde.

Ben er dus positief over! Nu maar hopen dat het zo blijft (of nog beter wordt) als het zadel nog soepeler wordt.

Aan de zweetafdrukken was trouwens niet zoveel te zien, maar wel dat de haren naast de ruggegraat (aan één kant maar) richting de zijkant gingen, helemaal in de war. Maar volgensmij maakt dat niet zo uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:46

@Geryon: Ik heb nu met de VPS inlages dus wel haren door de war onder de pad, maar met de HD inlages heb ik dat nooit gehad. Doe nu de HD's er weer in, en zal nog wel laten weten of het dan ook weer weg is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:47

Misschien omdat het zadel met dunne inlages veel meer op de haren ligt? Ik heb al HD + dunne inlages trouwens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:49

Misschien, ik weet het niet. Het ligt verder wel nog mooi stil, schuift niet, klappert niet, alles prima eigenlijk.
Bij jou zou het misschien wel kunnen komen doordat je zadel wat schuift?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:45

Mijn testzadel is vrijdag binnen gekomen! Hij lijkt goed te liggen, maar oh oh wat is dat wennen zeg. Viel mij toch weer tegen hoe breed je gaat zitten tov een boomzadel - mijn boomzadel dan. Mijn knieen staan een heel eind van mijn paard weg, tja, lange benen en knokige knieen op een arizone zadel zonder zweetblad en wrong natuurlijk :P Ik wilde er na even erop zitten eigenlijk het liefst gelijk vanaf want ik vond het vreselijk :P In de bak uitproberen was ook echt geen doen, omdat ik zo nog mijn evenwicht moest zoeken en zo bezig moest met mijzelf, dat lukte in de bak niet omdat ik dan ook zo bezig moet met mijn paard. Dus we zijn maar naar buiten gegaan. Na een half uurtje ging het al een stuk beter qua rijden, lichtrijden, ook een galopje gedaan. Zat goed! Nog steeds wel wiebelig maar ging al snel beter gelukkig.
Paardlief weet niet wat ze moet vinden. Buiten loopt ze altijd wel, maar ze was wel sommige momenten flink aan het zwiepen met haar staart. Ook viel ze het zadel trouwens bijna aan toen ik er mee aan kwam lopen :oo Hij stonk ofzo, want toen ik hem liet ruiken werd het alleen maar erger := Zo heftig kan ze wel vaker op rare dingen reageren (stinkende handdoeken etc). Maandag weer proberen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:49

Stel je wilt wedstrijden rijden met de London maat 1, ik weet dat je dan je dekje tussen de pad met inlages en het zadel kan doen, maarrr... Welke maat? Cob? :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:51

Ik zou full doen, want het dekje is voor zowel de maat 1 als maat 2.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:09

Wat was/is jou reden om op boomloos over te willen tancreda .
Ik bedoel maar na het weer eens zien van je onderschrift topic . Kom je van zover met Wietje .
Zou zonde zijn als het opnieuw begint door een nieuw zadel wat madamme niet bevalt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:36

Zinzi, omdat ze best arm bespierd is op de rug momenteel. Mijn huidige zadel geeft daar niet echt de ruimte toe. Kan nu wel gelijk een nieuw zadel kopen, maar dan moet die weer aangepast worden uiteindelijk als het allemaal beter gaat ontwikkelen, of wederom een nieuw zadel. Vandaar dat ik aan boomloos zat te denken. Kijken of we daar een beetje vrienden mee kunnen worden. Boomloos geeft net wat meer de ruimte voor de spieren om zich te ontwikkelen omdat het toch meer meegeeft dan een boomzadel.

Maar goed, het is enkel maar een uitprobeersel, eerst maar even kijken of we de twee weken testen door komen. Ik moet zeggen dat ze gisteren fijn ruim eronder liep buiten, en ook wat nageeflijk, heel rustig aanspringen in galop, beheerst galopperen. Maar bakwerk is nog even lastig, dan moet ik op teveel dingen letten nu dat dat met het boomloos niet werkt (dat ik ook nog zo druk met mijn zit bezig moet zijn). MIsschien komt dat, misschien niet. Dat gaan we zien.

Heb wel het idee dat ze beter baat zou hebben met dikkere inlages. Moet de halstertouw test nog doen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:03

Oké , duidelijk ...
Ik wacht nog even met boomloos staan een aantal gebruikte wow zadels te koop . En ben daar erg fan van .
Einde topic vervuiling

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:21

Zo een zou ik er ook nog eens willen! Maar ik heb daar geen verstand van, zomaar 2de hands kopen durf ik niet, en nieuw heb ik het geld niet voor.... kan ik een nieuw paard voor kopen :+ *niet dat ik dat wil hoor hahaha*
Al vind ik het met boomloos ook lastig hoor :D We gaan de Arizona gewoon lekker proberen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:06

Authentic schreef:
Stel je wilt wedstrijden rijden met de London maat 1, ik weet dat je dan je dekje tussen de pad met inlages en het zadel kan doen, maarrr... Welke maat? Cob? :P

of neem gewoon zon hkm dressuurdekje :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:09

Duhelo schreef:
Authentic schreef:

of neem gewoon zon hkm dressuurdekje :+

Maar... -O-

Mijn paard is western gereden, goeie westernpad = vet duur (mijne waren 200 euro per stuk). Heb m'n zadel verkocht en als ik m'n dressuurzadel heb wil ik dus eigenlijk een beetje los gaan stiekem qua dekjes... Alsin een kast vol dekjes, ik heb al 1 roze (en nog geen zadel) :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:14

euh, je paard is westerngereden, maar je start wedstrijden met een london? Waar ben ik je kwijt?
zowiezo zou ik kwa maat een full doen, de londons zijn niet erg lang, maar hebben vrij lange "zweetbladen"
ps: voor de prijs van een westernpad heb je 4 hkm dekjes, dat zijn al 4 kleuren! (inc inlages :P )

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:18

Sorry, was western gereden :))

Tegenwoordig staat ze voor de tweewieler en het verschil sturen is voor haar nogal verwarrend, dus ik wil haar omscholen en eventueel ook dressuur starten :))

Lange zweetbladen, ah ja die heb je dan ook weer :)*

Ik moet echt eens dat testzadel gaan regelen :))