Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:06

Weet iemand van jullie een gaaf donkerbruin hoofdstel met creme onderlegd wat wel wat anatomisch gevormd is?
Ik vond die van Kingsley erg mooi (maar veel te duur :()
Afbeelding

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:41

Die is wel prijzig dat klopt. Maar het is echt een super mooi en kwaliteitsvol hoofdstel!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:28

Ja ik vind hem inderdaad erg mooi. Heb hem nog niet vast gehad maar ben ervan overtuigd dat hij ook van super kwaliteit zal zijn. Het is alleen voor mijn nog jonge paard en vindt het nogal een investering om dan meteen zo'n duur hoofdstel te hebben. Niet dat ik het idee heb dat hij het meteen kapot zou maken maar toch :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:52

Wat een mooi hoofdstel hierboven!

Ik had van de week gepost over de hulpstukken voor bitloos die er niet bij zaten en niet er bij geleverd konden worden volgens divoza, telefonisch contact mee gehad. Dus ging vandaag mn hoofdstel terugbrenen. En ja hoor ze hadden de hulpstukken vergeten er bij te doen :') Meisje schaamde zich een beetje.

Heb hem vandaag gepast maar zie niet helemaal of het nu goed is. Ik ggebruik hem bitloos dus dacht dat die dan iets hoger zou moeten. .Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:11

ALs je hem bij het vosje hoger doet komt het tegen het jukbeen of hoe je dat deel ook noemt sorry :o? dat had ik dus ook met de Micklem. Bij het zwartje heb je ook niet veel ruimte meer... Iemand vroeg twee pagina's terug nog wat voor halster (??) het was maar er is toch maar een versie van de 'echte' Micklem?

Sorry for saying maar ik zie hier meer foto's waar de Micklem toch echt niet lekker ligt... tenminste niet volgens de 'gebruiksaanwijzing'...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:17

Ik bedoel ook niet dat hij nog hoger moet dan nu, maar dat ik hem hoger heb dan in het boekje lijkt het. Maar heb het misschien verkeerd omschreven. Hij kan inderdaad niet hoger want dan komt die tegen de jukbeenderen.

MJ95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:55

Afbeelding

Helaas past 'ie niet. Neusriem zit veels te laag, als ik hem een paar gaatjes hoger doe zit dat gedeelte wat onder de jukbeenderen hoort er juist op. Binnenkort maar even een X-full bestellen.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:00

https://www.agradi.nl/harrys-horse-kapt ... er-cob.htm

Ik weet niet of dit in dit topic past, omdat het niet anatomisch is, maar dit hoofdstel lijkt zo op de micklem dat ik het toch probeer. Ik kwam dit kaptoom tegen op agradi en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:40

Ik heb ook sinds vorige week de micklem voor mijn paard. Op welke foto vinden jullie hem beter zitten?
Afbeelding
Of
Afbeelding

Mijn paard is vrij moeilijk met hoofdstellen en wil bij druk snel onrustig worden met de mond of de tong, een lage neusriem accepteert ze bijvoorbeeld niet. Merken jullie verschil met de micklem?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:16

Het lijkt een beetje alsof hij bij die bovenste foto met de neusriem het bit te ver omhoog trekt. Vind hem opzich op de onderste wel mooi zitten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:26

xVerax schreef:
Het lijkt een beetje alsof hij bij die bovenste foto met de neusriem het bit te ver omhoog trekt. Vind hem opzich op de onderste wel mooi zitten.

Imo, alleen lijkt het alsof de neusriem beter op het neusbot valt op de bovenste foto, vanwege dat zwevende gedeelte wat daar heel duidelijk vrij ligt (en ook vrij hoort te liggen)

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:47

Ik vind m erg mooi liggen. Zou alleen het bit net ff een gaatje laten zakken.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:20

KPet schreef:
Ik vind m erg mooi liggen. Zou alleen het bit net ff een gaatje laten zakken.

Op welke foto vind je hem het mooiste?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:43

ik zou de onderste doen. Bij de bovenste afstelling eord het bit eel heel erg de mondhoeken in geknepen. dan maar beter iets lager op neusbot.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:07

Daphneeeej schreef:
ik zou de onderste doen. Bij de bovenste afstelling eord het bit eel heel erg de mondhoeken in geknepen. dan maar beter iets lager op neusbot.

Ik kan het bit nog wel een gaatje lager doen bij de bovenste eventueel, alleen ik vind persoonlijk dat het bit dan zo wiebelig ligt..

Dit is een foto van de onderste van voor opzicht lijkt het dan mee te vallen met Hoelaag die op de neus zit?

Afbeelding

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:25

Zo is die echt wel prima!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:30

@nummie: ik zou gaan voor foto 1 en dan het bit iets lager. Het gaat niet om de mooi, maar om waar je paard het beste op loopt. Ik zou dus gewoon eens testen met op deze manier en een gaatje langer. Je kan ook een bitriempje verlengen en de andere zo houden, daar loopt mijn paard het beste op.

Vwb gevoelig ik de mond. Die van mij kan absoluut niet tegen een sperriem en is ook zo gevoelig. Het micklem riempje draag ik achter het bit langs met een kinstukje ipv ervoor omdat dat riempje dan op t bit komt. Hij gaat daar vreselijk gespannen en met gesperde mond van lopen.

Maar eigenlijk rijd ik de laatste tijd alleen nog maar bitloos :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:27

@nummie: Ik zou ook nog steeds voor foto 1 gaan, ook met het bit een gaatje lager. Je zou het ook even kunnen voelen, de neusriem hoort niet op het zwevend neusbot te zitten, dit kan je niet zien vanaf een foto, maar moet je echt even voelen.. Zie foto:
Hij hoort te zitten zoals het hoofdstel hier, wat ik erbij heb getekend (op het neusbot) is dus NIET goed.
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:31

Denk ook dat het echt een voorkeur kwestie is van een paard... Mijn paard vind de micklem niet fijn doordat dat bit die mondhoeken ingeduwt word door de neusriem. Bitriempje een gat losser doet daar niks mee, gaan de ringen alleen maar van klapperen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:34

Daphneeeej schreef:
Denk ook dat het echt een voorkeur kwestie is van een paard... Mijn paard vind de micklem niet fijn doordat dat bit die mondhoeken ingeduwt word door de neusriem. Bitriempje een gat losser doet daar niks mee, gaan de ringen alleen maar van klapperen.

Of hij ligt dan gewoon niet lekker op je paard/past niet op het hoofd van je paard.. Bij veel paarden past het hoofdstel gewoon niet, en bij andere wel. Ik kan niet vanaf een foto zien of de neusriem op het zwevend neusbot ligt of niet..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:43

Daphneeeej schreef:

Daar noem je wel een goed punt. Dat vind mijn paard ook vervelend, die wil liever dst het bit hangt.
Mijn oplossing is dan het riempje achter het bit vast maken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:38

Ik hoor hier veel mensen over dat het absoluut niet op het zwevend neusbot mag, maar waarom mag het bij dit hoofdstel absoluut niet terwijl het bij de lage neusriem heel normaal is en volgens veel mensen veel te hoog zit als je hem op de overgang zwevend naar vast neusbeen doet? Op wat voor wijze werkt deze neusriem, als hij met bit gereden wordt, zoveel strenger in dat het opeens not done is?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:27

Mizora schreef:
Ik hoor hier veel mensen over dat het absoluut niet op het zwevend neusbot mag, maar waarom mag het bij dit hoofdstel absoluut niet terwijl het bij de lage neusriem heel normaal is en volgens veel mensen veel te hoog zit als je hem op de overgang zwevend naar vast neusbeen doet? Op wat voor wijze werkt deze neusriem, als hij met bit gereden wordt, zoveel strenger in dat het opeens not done is?

Volgens mij hoort een hannoveraanse neusriem ook niet op t puntje van t bot, hoewel veel mensen m daar wel hebben. Niet ieder paard past een lage neusriem. Lage mondhoeken en hoog neusbot kan een lastige combi zijn.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:10

Die van mij zit ook echt op het randje qua wel/niet op het bot hoor.. Maar ze loopt er hartstikke fijn op, en hoger kan hij ook niet i.v.m. het bit. Het is wel een snel miepend paard dus als ze het niet fijn zou vinden is zij er wel een die het aan zou geven. Ik ben dus van mening dat je hem best kunt laten zitten zoals je hem had op het laagst.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:31

Mizora schreef:

Omdat dat een fragiel bot is. :)
Plus het hoofdstel is anatomisch in elkaar gezet, dus vanuit het paardenhoofd.