Mijn pony heeft weer singelwondjes

(Zitten voor de singel vanwege vel teveel en dan over de singel heen schuren in beweging gok ik). Hij had al een paar weken aan 1 kant een klein plekje met wat haar weg maar niks open. Ook heeft hij littekens van vroeger (voor mijn tijd) dus soms moeilijk te zien wat oud en nieuw is. Dinsdag dacht ik dat het wat groter werd, mijn singel eens met water en een borstel schoongemaakt en woensdag met polsbandjes ter hoogte van die plekken gereden zodat het vel niet aan de singel kon. Maar zonder succes, na de rit lag het aan beide kanten open. Nog niet bloeden maar wel roze.
Waar ik nu mee zit: hij heeft een verleden ermee, veel dingen geprobeerd maar uiteindelijk aan het einde van de rit bleek het toch altijd met het zadel te maken te hebben wat niet goed meer lag. Dus daar heb ik nu ook schrik voor (en echt geen zin in om eerlijk te zijn). Met deze combi heb ik het nog nooit gehad, wat zou nu de oorzaak kunnen zijn?
Rij met een Barefoot Stella en FRA-singel. De singel zit tot helemaal bovenaan sinds een tijd wegens afvallen pony (maar mocht ook afvallen). Zou het daar ergens zitten? Al rij ik ook alweer een tijd zo.
Pony heeft in het najaar veel bovenlijn verloren maar heeft dit gelukkig sinds pakweg een maand weer terug. Ten tijde van de zadelpas (vanwege problemen met boomzadel laten nakijken of het boomloze wat ik had dan zeker wel ok was) had hij dus nog die slechte bovenlijn. Heb dubbele inlages erin zitten om die reden. Zou dit een rol kunnen spelen? Dat er nu iets teveel in zit? Hoewel ik daar eigenlijk altijd mee gereden heb (voor het boomzadel) met dus een goede bovenlijn. Maar toen zat de singel weer anders wegens meer buikomvang.
Ik weet niet zo goed waar ik het zoeken moet..