[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:12

Raamzicht schreef:
Ik dacht zowel barefoot als ghost wel, omdat idd minder prominent aanwezig. Maar als ze vragen stellen over of het mag zal het wel door voorboogje zijn, dat was wat ik probeerde aan te geven..

Geen idee en we kunnen het niet vragen, want ik neem aan dat ze gesloten zijn tot begin januari?

Marcella

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 08:42

Toen ik vroeger nog met barefoot cheyenne wedstrijden reed is het vaak genoeg ook niet opgevallen dat ik een ander zadel dan anders was. Maar als het opviel was het allemaal positieve reacties. Heb er ooit eens een leuk gesprek mee gehad met een jury en die was oprecht geïnteresseerd.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 08:53

Kwetal schreef:
Raamzicht schreef:
Ik dacht zowel barefoot als ghost wel, omdat idd minder prominent aanwezig. Maar als ze vragen stellen over of het mag zal het wel door voorboogje zijn, dat was wat ik probeerde aan te geven..

Geen idee en we kunnen het niet vragen, want ik neem aan dat ze gesloten zijn tot begin januari?

Buitenxinnig heeft al info van knhs dat het mag. Degenen die vragen stellen zijn gewoon niet helemaal op de hoogte. De reden dat ze twijfelen Is hoogstwaarschijnlijk de aanwezigheid van een voorboogje. Dat was enige wat ik probeerde te zeggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:20

@Raamzicht: oke, ik dacht dat BuitenZinnig het nog niet zeker wist... :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:10

Dat klopt. Ik heb bericht van knhs dat het mag, maar er heeft nog iemand achteraan gemaild en toen was het opeens een ander verhaal; inderdaad, het voorboogje.
Dus nog geen duidelijkheid

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:21

Kwetal schreef:
RoyalMemory schreef:
Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.

Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.

De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.

Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.

Wat zou er moeten veranderen?

Men vindt het op een westernzadel lijken (ik weet het, slaat nergens op. Denk dat dat te maken heeft met de bruine kleur en de wollen zitting) en het feit dat de pommel open is, als handvat

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:23

Sonja_vR schreef:
Ik zou ook niet wakker liggen van commentaar... ze zoeken het maar uit.
Eventueel een uitdraai mee van de knhs site of mail waarin bevestigd word dat het een toegestaan zadel is voor de jury en ze zoeken het maar uit.
Als het een zadel is wat werkt voor mijn paard en mij dan is het prima. Wat een ander er van vind :evaw:

Dat klopt, maar de knhs zegt niet duidelijk ja of nee. Er blijft ruimte voor eigen interpretatie, dat is voor mij een probleem

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:25

Dat is idd wel een issue...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:00

Met een wollen zitting maak je het natuurlijk wel wat opvallender inderdaad.

Ik weet het niet meer zeker, is het ook niet zo dat je geen bontje op je (normale) zadel mag hebben...?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:10

Buitenzinnig schreef:
Dat klopt. Ik heb bericht van knhs dat het mag, maar er heeft nog iemand achteraan gemaild en toen was het opeens een ander verhaal; inderdaad, het voorboogje.
Dus nog geen duidelijkheid

Zou je dit bericht waarin de knhs aangeeft dat het mag niet kunnen doorsturen aan degene die wedstrijden rijden en dit graag op papier bij zich willen hebben.
Er zijn neem ik aan wel mensen die voor een ghost met lange zweetbladen gekozen hebben omdat je daar wedstrijden mee mag rijden en de knhs heeft toen gezegd dat het mag.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:14

Ja dat kan en wil ik best doorsturen. Sommigen hebben het al enige tijd :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:38

SarahIlse schreef:
Weet niet welk stuk van 't land dat ligt, maar de HorseTopShop in Hellevoetsluis verhuurt d'r een heleboel. Ze sturen ze ook op, Icrack. :)

Thnx :) Ook zij hebben geen Barrydale bij de testzadels. Volgens mij zoek ik iets wat nogal bijzonder is of zo :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:44

Ik heb van manlief een mooie paarse Kifrapad gekregen voor kerst! Morgen meteen uittesten :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:30

wyoming schreef:
Ik heb van manlief een mooie paarse Kifrapad gekregen voor kerst! Morgen meteen uittesten :D

Bofkont! :D wel even een foto maken hoor!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:55

Kitty_ schreef:
wyoming schreef:

Bofkont! :D wel even een foto maken hoor!

:) ...en ik heb de grijze versie. Mooi materiaal :j

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:04

Buitenzinnig schreef:
Ja dat kan en wil ik best doorsturen. Sommigen hebben het al enige tijd :)

Dat is mooi. Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar dat voor degene die hierboven schreef nog weleens commentaar te krijgen misschien ook een goede oplossing. Zou zonde zijn de ghost daarvoor te verkopen als hij eigenlijk prima bevalt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:33

Dat was inderdaad naar Royalmemory maar zij had de knhs ook gemaild. Toen kwam het andere verhaal. Heel lastig, zeker omdat we er vanuit gaan dat het mag, na de mail die ik van knhs heb gekregen. Uiteraard ga ik de boel nog onderzoeken, na de feestdagen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:39

TinePine schreef:
SarahIlse schreef:
Even een vraag m.b.t. bitloos. Heeft iemand van jullie een bosal hoofdstel? Zo ja, hoe bevalt die? Werkt hij scherp in of niet?

Ik rij mijn paard buiten op de bosal. Het is een duidelijke optoming maar niet vriendelijk. Je moet dus een duidelijke stille hand hebben en het is niet gemaakt om met constante aanleuning te rijden

Het is een signaal optoming. Je moet echt met korte tikjes werken ipv langduriger contact houden en direct alles loslaten na reactie. Echt een optoming voor gevorderde (western) ruiters. Ik rijd al even western maar zou het nog niet durven, ik vind mezelf niet verfijnd en gevoelig genoeg.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:24

Ik weet wel dat als je een los bontje op je zadel hebt dat het in de kleur van het zadel moet zijn....misschien dat ze over de witte bontzitting vallen????
Wel raar, als het boogje zonder "gat" aan het zadel had vastgezeten was het gewoon de kamer van het zadel geweest, nu is het een "handvat"....
Een bokriempje mag geloof ik wel, maar dat is dan ook een handvat toch????
En bovendien, als iemand zich überhaupt aan dat boogje gaat vasthouden, dan denk ik dat de jury sowieso zijn/haar wenkbrauwen zou fronsen :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:28

lotje5lotje schreef:
Ik weet wel dat als je een los bontje op je zadel hebt dat het in de kleur van het zadel moet zijn....misschien dat ze over de witte bontzitting vallen????
Wel raar, als het boogje zonder "gat" aan het zadel had vastgezeten was het gewoon de kamer van het zadel geweest, nu is het een "handvat"....
Een bokriempje mag geloof ik wel, maar dat is dan ook een handvat toch????
En bovendien, als iemand zich überhaupt aan dat boogje gaat vasthouden, dan denk ik dat de jury sowieso zijn/haar wenkbrauwen zou fronsen :')

Dat vind ik dus ook... (alles wat je zegt) Barefoot/Torsion etc. hebben een pommel en dat heeft ook een gat.
De oplossing ligt misschien in een net zwart zadelhoesje, waardoor het boogje dan tijdelijk uit zicht is tijdens een wedstrijd?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:35

Klopt het dat we momenteel geen Kifra pad kunnen bestellen bij @Kitty? Dacht het nog even snel te doen voor prijsverhoging...Iets met kerstkadootje enzo ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:14

darkadia schreef:
Klopt het dat we momenteel geen Kifra pad kunnen bestellen bij @Kitty? Dacht het nog even snel te doen voor prijsverhoging...Iets met kerstkadootje enzo ;)

pads zijn gewoon te bestellen hoor! Alleen de zadelvormige blauwe pads zijn op dit moment op maar komen wel weer binnen. Iedereen die nog in december besteld/ reserveert kan de pads nog voor de oude prijs krijgen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:12

RoyalMemory schreef:
Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.

Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.

De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.

Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.

ik ben zeer benieuwd naar jouw vraagprijs voor de roma.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:10

Foto van mijn Kifrapad

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:33

Mooi setje, wyoming !