Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:37

Ik lees hier af en toe mee, en heb een vraag over de vliegenmaskers.

De arabier die ik al jaren verzorg heeft last van zomereczeem. Daardoor altijd jeuk, ook op haar hoofd.

Een gewone zwarte vliegenmasker (de simpele) vind ze niet fijn, dus heb ik 2e hands eentje van LM gekocht. Omdat deze zachter is.

Paards uitdrukking spreekt boekdelen :=.

Afbeelding

Afbeelding

Het is maat M, maar hij lijkt te klein?

pantarhei

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:08

Ik vind het masker te dicht op de ogen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:25

Die vallen inderdaad ruim een maat kleiner. Daar is lemieux zelf inmiddels ook achter dus die maskers zijn eruit en ze hebben nu nieuwe die wel netjes op maat vallen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:54

Dank voor de info, ik vond hem zelf ook erg krap voor een maat M.

Ga hem maar weer doorverkopen, maar dan als maat Pony.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:16

oh ik wilde er zo ook eentje aanschaffen maar volgens mij hebben ze er geen waar de voorpluk uit kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:18

Ja juist wel. De nieuwe hebben dat allemaal.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:25

Oh wauw nu zie ik ze inderdaad ook. Heb echt al tig keer agradi etc nagekeken. Dan heb ik ofwel scheef er overheen gekeken, of ze staan er pas op :')

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 00:15

Ze zijn ook net nieuw zag ze bij Horsefitshop ook al voorbij komen!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:30

Die nwe zien er wel erg fijn uit!

Ik had de singel van Lemieux besteld de Gel-tek, helaas was 65cm toch net wat te lang maar de 60cm is niet op voorraad en duurt volgens mij nog wel even voordat die leverbaar is :(

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:18

Even een snel vraagje, ik wil graag hetmulberry dressuur dekje (liefst de loire) bestellen ergens, maar hoe noemen ze die kleur bijvoorbeeld bij divoza/ej?
Ik kan ze niet vinden, leek me leuk met de korting nu :P , maar misschien is het nog wel te nieuw.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:57

De oude vliegenmaskers zijn ook fijn, als je ze maar een maat groter besteld. Vind ze echt heerlijk.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:18

Romanoff schreef:
Die nwe zien er wel erg fijn uit!

Ik had de singel van Lemieux besteld de Gel-tek, helaas was 65cm toch net wat te lang maar de 60cm is niet op voorraad en duurt volgens mij nog wel even voordat die leverbaar is :(

Wij krijgen 17 mei weer eentje binnen in 60cm maar daar zijn we al 2 maanden op aan het wachten. Mocht je deze willen reserveren kun je een berichtje sturen.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:38

emilie schreef:
Even een snel vraagje, ik wil graag hetmulberry dressuur dekje (liefst de loire) bestellen ergens, maar hoe noemen ze die kleur bijvoorbeeld bij divoza/ej?
Ik kan ze niet vinden, leek me leuk met de korting nu :P , maar misschien is het nog wel te nieuw.

Bij ej hebben ze alleen die met de dikke rand ik heb een engels adresje daar is hij nu ongeveer 48 pond is alleen wel via creditcard

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:50

dieseltje09 schreef:
Hubbels schreef:
Heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien staat het antwoord al ergens, dan sorry

Hier mijn vraag: Heeft iemand ervaring met het rechtstreeks bestellen bij horse health? Lijkt alsof ze daar alles op voorraad hebben, maar leveren ze ook?

Horse & Health is zeg maar het moederbedrijf van Lemieux, ze hebben een direct sales voor particulier en het grote distributie gedeelte voor inkopers van ruitersport artikelen.
Dit zorgt er ook voor dat ze een veel grotere voorraad hebben en houden voor de particulieren verkoop. Daardoor zijn er bij hun nog wel dekjes op voorraad die in Nederland momenteel pas weer ergens in September te koop zijn.
Ze leveren uitstekend maar als tip bestel mee met de andere(zijn heel regelmatig bestelrondes) aangezien de verzendkosten nog best behoorlijk zijn vanuit Engeland.

Ok , dus er wordt wel gezamelijk besteld, best handig, waar kan ik dit vinden? Of gaat dat via facebook?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:07

Heeft er iemand ervaring met de Lemieux mesh brushboots? Gaan deze niet snel stuk en beschermen ze voldoende?

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:17

Yadano78 schreef:
emilie schreef:

Bij ej hebben ze alleen die met de dikke rand ik heb een engels adresje daar is hij nu ongeveer 48 pond is alleen wel via creditcard

Oh, nee die dikke rand lijkt me niks. Welke winkel is dat in Engeland? Creditcard is geen probleem.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:31

@ Emilie Pb

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:54

mavantos schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Lemieux mesh brushboots? Gaan deze niet snel stuk en beschermen ze voldoende?

Ik heb ze. Erg fijne beschermers, ze gaan echt niet snel stuk bij ons, mijn paard draagt geen ijzers en strijkt niet veel, maar buiten een paar krasjes zijn ze verder nog als nieuw (en gebruik ze nu bijna een jaar) Minder warme benen als onder peesjes met harde schaal en makkelijk in onderhoud.
Ik moet wel zeggen als ik zou gaan springen dan zou ik toch iets om doen met een harde schaal, maar voor dressuur en buitenritjeswerk zijn ze voor ons perfect.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:40

mavantos schreef:

Ik vind ze heel fijn :j voor dressuur en longeer werk beschermen de prima en ze blijven echt lang goed. Gebruik ze veel en heb laatst toevallig nieuwe gekocht na een paar jaar maar ze waren nog niet kapot

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:01

Ik heb er ook goede ervaring mee. Voor dressuur, longe en buitenrit beschermen ze vind ik prima! Ze zweten er wel onder uiteindelijk, maar minder dan met een harde schaal. Ik heb ze na twee jaar intensief gebruik moeten vervangen, maar dat vind ik prijs/kwaliteit ook echt heel redelijk.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:18

Vandaag gereden in citron, nog steeds heel blij mee :D en dat terwijl ik normaal niet eens van geel houd :)

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:31

Dat klinkt allemaal positief over de mesh beschermers! Ik vind ze vrij dun en ben bang dat ze daardoor te weinig beschermen en sneller kapot gaan. Alleen dat is dus niet zo als ik jullie berichten lees.

Ik zou ze persoonlijk alleen voor in de bak rijden dan gaan gebruiken. Longeren gebruik ik de dikkere flextrainers met bont of beenbeschermers met harde schaal. Springen en bosritten doen we (nog) niet _O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:35

Het deel aan de binnenkant van het been is best stevig en leer dus dat slijt wel maar gaat niet snel stuk bij mij tot nu toe. Ik vind ze de fijne tussenweg. Ik rijd wel veel buiten en spring 1,20/1,30 dan heeft hij z’n veredus met harde schaal om. Ook crossen we normaal gesproken en daar heeft hij weer Kentucky beschermers voor. Ik denk dat ze voor jou doel nu prima functioneren :j

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:19

Mooi die Citron! Hebben jullie ook de bijpassende polo’s van Lemieux ? Hoe houden die zich

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:35

Yvank_ schreef:
Die vallen inderdaad ruim een maat kleiner. Daar is lemieux zelf inmiddels ook achter dus die maskers zijn eruit en ze hebben nu nieuwe die wel netjes op maat vallen.

Ah, dat zou ook verklaren waarom hij bij mijn paard ook zo rot zit!