[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:14

Is de nieuwe FUR dan niet gewoon iets voor je? De heeft ook van die fijne hoge steunblokken, maar naar mijn mening een stuk comfortabeler dan de Iberica :j

London kan wennen zijn maar idd. ook dat je paard je niet laat "zitten".

Hoewel dat meestal bij een Barefoot makkelijker gaat voor zowel paard als ruiter met een Barefoot dan met een boomzadel omdat alles soepeler is zeg maar :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:22

RoyalMemory schreef:
Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.

Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.

De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.

Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.

Wat zou er moeten veranderen?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:27

Bedankt voor de reacties. Ik weet vrij zeker dat ruggebruik niet het probleem is bij ons. Bij andere zadels of zonder zadel kon ik inderdaad goed het verschil voelen tussen wel en niet loslaten, dus ik weet dat dat inderdaad verschil maakt in hoe je zit. Paard loopt ook duidelijk beter met een boomloos zadel dan met mijn (inmiddels niet meer goed passende) boomzadel. Heb het idee dat er juist teveel beweegt en dat ik die bewegingen niet uit kan zitten. Hetzelfde merk ik in galop, ik heb moeite om stil te blijven zitten, omdat voor mijn gevoel alles beweegt. Misschien is het toch een kwestie van wennen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:14

RoyalMemory schreef:
Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.

Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.

De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.

Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.

Wat vervelend dat je daar zovaak commentaar opkrijgt. Maar persoonlijk, als jij er lekker in zit en je paard loopt er goed onder is dat toch veel belangrijker?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:25

Citaat:
Wat vervelend dat je daar zovaak commentaar opkrijgt. Maar persoonlijk, als jij er lekker in zit en je paard loopt er goed onder is dat toch veel belangrijker?

Amen +:)+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:30

Ik zou ook niet wakker liggen van commentaar... ze zoeken het maar uit.
Eventueel een uitdraai mee van de knhs site of mail waarin bevestigd word dat het een toegestaan zadel is voor de jury en ze zoeken het maar uit.
Als het een zadel is wat werkt voor mijn paard en mij dan is het prima. Wat een ander er van vind :evaw:

lotje5lotje

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:42

Oh nee Royal memory, niets van aantrekken, het gaat er om wat jij en je paard lekker vinden zitten!!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:07

Ik vind de ghost juist heel dressuur achtig ogen. Stom van het commentaar zeg.

Afbeelding
Niet een hele mooie foto. Ik was maar alleen en ze liep steeds weg.
Beugelophanging nog naar achteren plaatsen, had nu stoelzit.
En tis echt een nieuw nieuw zadel, moet nog inzakken :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:22

Heel mooi dat zadel!Vind alleen de kleur van de pad afschuwelijk,,haha sorry niet mijn kleur..Zit je er lekker op?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:50

Haha ja moet je van houden.
Zit er heerlijk op!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:17

Heeft iemand toevallig ergens op papier staan dat de Ghost met lange zweetbladen mag op de KNHS wedstrijden? Ik kan me voorstellen dat juryleden wat moeilijk kunnen doen over het boogje aan de voorkant. Dan is het fijn om een uitdraai bij je te hebben.
Ik heb sinds kort ook een Ghost en misschien ga ik nog wel eens op wedstrijd.......

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:40

Even een vraag m.b.t. bitloos. Heeft iemand van jullie een bosal hoofdstel? Zo ja, hoe bevalt die? Werkt hij scherp in of niet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:48

Bij de London schijn ik ook problemen te hebben met het stilhouden van mijn benen. Mijn onderbenen hangen er behoorlijk los bij :P. Vooral bij mijn dunne paardje. Ik wet de wrongen nog niet op zo'n manier te plaatsen dat het goed lukt met mijn lange bovenbenen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:52

Appelflapje schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik weet vrij zeker dat ruggebruik niet het probleem is bij ons. Bij andere zadels of zonder zadel kon ik inderdaad goed het verschil voelen tussen wel en niet loslaten, dus ik weet dat dat inderdaad verschil maakt in hoe je zit. Paard loopt ook duidelijk beter met een boomloos zadel dan met mijn (inmiddels niet meer goed passende) boomzadel. Heb het idee dat er juist teveel beweegt en dat ik die bewegingen niet uit kan zitten. Hetzelfde merk ik in galop, ik heb moeite om stil te blijven zitten, omdat voor mijn gevoel alles beweegt. Misschien is het toch een kwestie van wennen.

Is ook mijn ervaring, veel beweging. Het zit hobbeliger dan zonder zadel of met boomzadel. Je went er na verloop van tijd wel meer aan. Het is de reden dat ik altijd zo twijfel. Maar gister gezien dat ie boomloos toch wel beter loopt dan met boomzadel..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:04

Nessa mooi set zo, staat goed op je paard. Lijkt mij heerlijk zacht zitten.
Ik vind de roze kifra gaaf.
Hier ook besteld voor onder de freemax.
Ben benieuwd.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:14

lotje5lotje schreef:
Heeft iemand toevallig ergens op papier staan dat de Ghost met lange zweetbladen mag op de KNHS wedstrijden? Ik kan me voorstellen dat juryleden wat moeilijk kunnen doen over het boogje aan de voorkant. Dan is het fijn om een uitdraai bij je te hebben.
Ik heb sinds kort ook een Ghost en misschien ga ik nog wel eens op wedstrijd.......

Ik denk dat de KNHS maar eens duidelijk moet uitleggen waarom ze het niet in orde vinden - het ding voldoet aan alle wensen - zweetbladen, geen knop.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:11

Misschien omdat het eruit ziet alsof je een vasthoudgreep hebt aan de voorkant? Dat is namelijk het enige waarin de Ghost volgens mij echt anders is dan normale dressuurzadels.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:21

Tja - dat ze dat vinden is voor hun rekening - je kunt niet de constructie veranderen - het is in principe "het kopijzer" van een dressuur-boomzadel, maar dan buitenboord... Het zou wat anders zijn als de ruiter het ding ook daadwerkelijk zo gebruikte...toch? Maar ja, de denkwijze van de KNHS is de mijne niet :P

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:55

Ja ze houden niet van voorboogjes. De reden dat de trekker ook niet mocht dacht ik?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:35

Dat kan - maar het voorboogje van Trekker was (is) wel heel aanwezig. Overigens mag Barefoot wel, met die pommel???

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:41

Ik ben op zoek naar een adres waar ik een Barrydale maat 1 kan huren/lenen. In Beilen is er namelijk alleen een maat 2 verkrijgbaar :(

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:51

Weet niet welk stuk van 't land dat ligt, maar de HorseTopShop in Hellevoetsluis verhuurt d'r een heleboel. Ze sturen ze ook op, Icrack. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:05

Kwetal schreef:
Dat kan - maar het voorboogje van Trekker was (is) wel heel aanwezig. Overigens mag Barefoot wel, met die pommel???

Ik dacht zowel barefoot als ghost wel, omdat idd minder prominent aanwezig. Maar als ze vragen stellen over of het mag zal het wel door voorboogje zijn, dat was wat ik probeerde aan te geven..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:51

Nessa schreef:
Ik vind de ghost juist heel dressuur achtig ogen. Stom van het commentaar zeg.

[ [url=m/7B9mEP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet een hele mooie foto. Ik was maar alleen en ze liep steeds weg.
Beugelophanging nog naar achteren plaatsen, had nu stoelzit.
En tis echt een nieuw nieuw zadel, moet nog inzakken :+

Zowel zadel als pad staan je paard gaaf!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:07

SarahIlse schreef:
Even een vraag m.b.t. bitloos. Heeft iemand van jullie een bosal hoofdstel? Zo ja, hoe bevalt die? Werkt hij scherp in of niet?

Ik rij mijn paard buiten op de bosal. Het is een duidelijke optoming maar niet vriendelijk. Je moet dus een duidelijke stille hand hebben en het is niet gemaakt om met constante aanleuning te rijden