London kan wennen zijn maar idd. ook dat je paard je niet laat "zitten".
Hoewel dat meestal bij een Barefoot makkelijker gaat voor zowel paard als ruiter met een Barefoot dan met een boomzadel omdat alles soepeler is zeg maar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RoyalMemory schreef:Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.
Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.
De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.
Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.
RoyalMemory schreef:Dag allemaal, ik zet mijn Ghosts ook te koop. Helaas. Ze zitten heerlijk en zijn als nieuw, ik rij dressuur en maak eigenlijk alleen gebruik van mijn freeform.
Het gaat om een piccolo met iets verkorte, wollen kussens. Hierbij heb ik een gebruikte zitting met korte zweetbladen en zonder wrongen én en nieuwe roma zitting. Beiden zwart vetleer. Inclusief roma pad.
De andere is en Roma, standaard maat. Bruin vetleer met wit wollen zitgedeelte. In uitstekende staat. Ook met pad, wol aan de onderzijde en een inkeping.
Ik vind de Ghost echt zalig zitten en mijn paarden lopen er ook heel fijn onder. Maar ik wordt op wedstrijden steeds aangesproken of ik daar wel mee mag starten en dat vind ik té vervelend.
Appelflapje schreef:Bedankt voor de reacties. Ik weet vrij zeker dat ruggebruik niet het probleem is bij ons. Bij andere zadels of zonder zadel kon ik inderdaad goed het verschil voelen tussen wel en niet loslaten, dus ik weet dat dat inderdaad verschil maakt in hoe je zit. Paard loopt ook duidelijk beter met een boomloos zadel dan met mijn (inmiddels niet meer goed passende) boomzadel. Heb het idee dat er juist teveel beweegt en dat ik die bewegingen niet uit kan zitten. Hetzelfde merk ik in galop, ik heb moeite om stil te blijven zitten, omdat voor mijn gevoel alles beweegt. Misschien is het toch een kwestie van wennen.
lotje5lotje schreef:Heeft iemand toevallig ergens op papier staan dat de Ghost met lange zweetbladen mag op de KNHS wedstrijden? Ik kan me voorstellen dat juryleden wat moeilijk kunnen doen over het boogje aan de voorkant. Dan is het fijn om een uitdraai bij je te hebben.
Ik heb sinds kort ook een Ghost en misschien ga ik nog wel eens op wedstrijd.......
Kwetal schreef:Dat kan - maar het voorboogje van Trekker was (is) wel heel aanwezig. Overigens mag Barefoot wel, met die pommel???
Nessa schreef:Ik vind de ghost juist heel dressuur achtig ogen. Stom van het commentaar zeg.
[ [url=m/7B9mEP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet een hele mooie foto. Ik was maar alleen en ze liep steeds weg.
Beugelophanging nog naar achteren plaatsen, had nu stoelzit.
En tis echt een nieuw nieuw zadel, moet nog inzakken
SarahIlse schreef:Even een vraag m.b.t. bitloos. Heeft iemand van jullie een bosal hoofdstel? Zo ja, hoe bevalt die? Werkt hij scherp in of niet?