[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:45

Ik rijd ook gewoon met rijbroek en chaps. Wel gaat door het suède van de torsion mijn (kunstleren) zitvlak naar de klote..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:43

Gewone rijbroek ook op de Hidalgo Milwaukee. Ook vanwege het simpele feit dat ik met spijkerbroek mijn knieholtes kapot rij met een beetje pech.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:02

Vraagje: hebben jullie ervaring met C vormige singels?
Ik heb er gisteren een op Karel gebruikt. Die heeft niet meer de strakste buiklijn, dus dit leek me juist fijn voor hem. ;)
Maar nu ging het stuk onder zijn buik heel gek zitten: het achterste deel van de sigel trok strak bij het aansingelen en het ronde deel richting de voorkant ging als een flap van zijn buik af staan. Gevolg: alle druk kwam op de achterrand ipv mooi verdeeld over de breedte van de singel.
Dit zat natuurlijk niet fijn!

Ik heb nog wat zitten klooien met de stoten van mijn London, maar kreeg het niet zoals het moest zitten.

Conclusie: deze singel is niet geschikt voor Karel?
Of heeft iemand DE tip voor me?

Het betrof trouwens een enorm soepele, lekker zachte leren TC singel. Ik heb hem via bokt gekocht; je kunt de -gesloten- advertentie ervan nog vinden voor foto's ervan.

Baal wel, kan ik nóg niet fijn rijden... :(

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:29

Ik gebruik ook een C singel voor mijn Tinker, die ook een aardige buik had / heeft. Ik herken wel een klein beetje wat je zegt, maar echt niet zo extreem als bij jou. Kun je geen foto maken?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:48

Raamzicht schreef:
Buitenzinnig schreef:
Ja, ik verkoop de panelen ook los. Kosten €61 per paar. De huidige Ghost kussens zijn hetzelfde. Er komen nieuwe kussens, zijn iets dikker met een iets andere vorm (rechter in het midden, dat ze aan het einde niet zo naar elkaar toe krullen)

Ok! Worden die nieuwe kussens ook zachter (makkelijker in te drukken) of alleen dikker?

Dikker en steviger

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:14

dierfysio schreef:
Vraagje: hebben jullie ervaring met C vormige singels?
Ik heb er gisteren een op Karel gebruikt. Die heeft niet meer de strakste buiklijn, dus dit leek me juist fijn voor hem. ;)
Maar nu ging het stuk onder zijn buik heel gek zitten: het achterste deel van de sigel trok strak bij het aansingelen en het ronde deel richting de voorkant ging als een flap van zijn buik af staan. Gevolg: alle druk kwam op de achterrand ipv mooi verdeeld over de breedte van de singel.
Dit zat natuurlijk niet fijn!

Ik heb nog wat zitten klooien met de stoten van mijn London, maar kreeg het niet zoals het moest zitten.

Conclusie: deze singel is niet geschikt voor Karel?
Of heeft iemand DE tip voor me?

Het betrof trouwens een enorm soepele, lekker zachte leren TC singel. Ik heb hem via bokt gekocht; je kunt de -gesloten- advertentie ervan nog vinden voor foto's ervan.

Baal wel, kan ik nóg niet fijn rijden... :(

Ik heb ook zo'n singel voor mijn Fries met grote schouders en de singelplek meer naar voren. Ik snap wat je bedoelt. Mijn singel doet dit ook een beetje als ik longeer maar dan ligt mijn longeersingel ook eigenlijk wat naar voren. Mijn singelstoten van mijn zadel, ook een London, liggen meer naar achteren en dan ligt mijn singel wel goed.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:01

Pfff, ben bang dat Atent te breed gaat worden voor mijn Freeform Classic. Heb geen centjes voor ander zadel. Wat nu..heb een Cheyenne maat 1 voor m'n andere pony, maar daar pas ik niet in. Ik zoek dus een maat 2 denk ik. Zou het mogelijk zijn de freeform in te ruilen voor een barefoot of iets dergelijks? Pff baal er goed van.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:08

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:10

Ik kan de pagina niet zien, dierfysio.
"The page you requested cannot be displayed at the moment. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page."

Wat staat erop?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:13

Foto van gisteren met Karel met die c singel.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:14

En nu dan?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:31

Ik kan het zien.
Ik zou zeggen dat je zadel te ver naar voren ligt, maar dat verklaart volgens mij juíst niet waarom de singel bij dij de voorbenen afsteekt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:45

Hoi, het ligt op de plek waar het natuurlijk heen schuift, achter het schouderblad. Karel is vrij lang, dus dat kan wat vertekenen misschien?
Ik ben dierenfysio, zie veel ellende van teveel naar voren liggende zadels, dus ben daar zelf tamelijk alert op.

Ik snap er ook niks van. De singel is zacht gevoerd, echt mooi leer. Leek me heel fijn, maar ik neig nu naar gewoon een recht model kopen. Zucht....

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:53

Ja, ik twijfelde ook hoor, maar de foto is iets bergopwaarts genomen, ik denk dat ik me daarop heb verkeken.
Maar die singel is vreemd. Heb je al een rechte geprobeerd en ben je daardoor overgestapt naar C-vormig?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:07

Ik ben me aan het verdiepen in testzadels. De London spreekt me erg aan. Alleen weet ik dat ik een maat 2 nodig heb, weet iemand of die ook te testen zijn?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:13

Ja, die zijn ook te testen hoor!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:13

Als je wil mag je mijn VPS-loze London maat 2 lenen (Apeldoorn), maar dat geeft een heel ander beeld dan met VPS...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:17

Pippaa schreef:
Ja, ik twijfelde ook hoor, maar de foto is iets bergopwaarts genomen, ik denk dat ik me daarop heb verkeken.
Maar die singel is vreemd. Heb je al een rechte geprobeerd en ben je daardoor overgestapt naar C-vormig?

Ja, maar dat was niet met dit zadel. Met de Cheyenne en een oudere London. Het leek me een fijne oplossing tegen naar voor schuiven en ik had hier gelezen over buikige paarden en een c singel. Dus ik dacht: bingo!
Ik denk dat ik deze verkoop (echt een prachtding en haast nieuw, eeuwig zonde!) en een uitgesneden recht model koop.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:17

Oe pippaa ik maak graag gebruik van je aanbieding! Je woont niet ver weg. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe het zit. Heb een Cheyenne maat 1, die deed zo zeer bij de pommel. Was te krap. Ik vind de London een mooi zadel en als ik dan ga testen wil ik die proberen in maat 2.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:31

Je hebt PB :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:14

Hmm,

Mijn instructrice is geen fan van de barefoot western modellen voor het western rijden, mensen ervaring daarmee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:38

Wat geeft ze daar als reden voor ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:38

dierfysio schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Ik hoop dat de foto zichtbaar is. Maar je kunt de buikzijde vd singel helaas niet zo goed zien...
Mocht hij zichtbaar zijn: dit was het testen van mijn Parsons Rump. Ideaal ding, echte aanrader!!

Het lijkt wel alsof de singel verkeerd-om zit? Ik vind de uiteindes erg naar voren wijzen i.p.v. naar achteren :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:40

Nu je het zegt valt het mij ook op!
Ik hoop voor je dat dat het probleem was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:40

Dat ze te onstabiel liggen, doordat er geen vaste boom in zit :)