[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretteeee

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:27

Ziet er geweldig uit! Lijkt me echt heerlijk zitten.

Ik zit nog steeds zeer ernstig weg te zwijmelen bij de lexington zonder verhoogd vps... Zolang die er nog is.. Heb de vorige versie gehad, maar als je bij deze niet voorover valt zou dat zeker een blijvertje zijn. Ook omdat je daar weer wedstrijdjes mee mag rijden. Dat kan nu met mijn justadjust niet helaas. :o

Als ik m kon ruilen of iets, doe ik t zo. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:31

Waarom kun je net just adjust geen wedstrijden rijden dan?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:50

Waarom mag je geen wedstrijd rijden met een Adjust?

Ik heb mijn Ghost toch te koop gezet. Dus voor de liefhebber. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:51

Volgens mij rijden er wel mensen wedstrijden mee hoor :)

Maar goed, een Lexington ziet er toch een heel stuk meer "dressuur" uit natuurlijk :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:34

Justadjust is qua uiterlijk toch gewoon een cheyenne?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:29

Ziet Er erg comfortabel uit nessa.
Veel rijplezier.

Hier gaat het lange wachten op de freemax western beginnen.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:52

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Mijn paardje loopt opzich heerlijk met mijn boomloze zadel, maar ze krijgt een klein schuurplekje op het uiteinde van de inlage aan een kant. Voordat ik meteen een nieuwe pad ga kopen, vroeg ik me af of het ook mogelijk is een gewoon zadelbontje nog weer onder mijn pad te leggen. Mijn bontje heeft geen bont op de ruggengraat, maar ik ben toch wat bang dat het de vrijheid van haar ruggengraat wat wegneemt.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

SarahIlse schreef:

En nu ik dit toevallig zie, ik was eigenlijk van plan tot het voorjaar te wachten met een nieuw zadel, maar wat is het voor Ghost? :D
(Ik probeerde op bokt-markt te kijken, maar die deed het ineens niet...)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:16

Ik heb je een PB'tje gestuurd happypaardje. :)

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:50

SarahIlse schreef:

Welk model heb jij te koop? ik heb na lang nadenken mijn Ghost ook te koop gezet ;-)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:17

Volgens mij mocht je met een justadjust zadel toch niet officiële wedstrijden starten? Bij onze manege is alles officieel geworden, dus zou t moeilijk worden..

Bij de London en de lexington staat ook op de site dat je daarmee mag starten. Dus dacht eigenlijk dat het dan niet met de andere modellen kon. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:21

Mensen starten ook gewoon officieel met Cheyennes dus met de JA moet het ook gewoon kunnen.

Het risico is natuurlijk wel groter dat mensen er over gaan mutsen omdat het er weer wat anders uitziet met die dijwrongen. Een London of Lexington is toch meer een herkenbaar dressuurmodel :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:13

ArmaWhis schreef:
SarahIlse schreef:

Welk model heb jij te koop? ik heb na lang nadenken mijn Ghost ook te koop gezet ;-)

Ik heb een Ghost Quevis te koop. :) Heb jij een Roma te koop staan? Die zag ik voorbij komen op FB in ieder geval. :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:43

Een klant verkoopt haar Barefoot Barrydale maat 1 met VPS wegens afkeuren paard, van wat ik begreep is het een limited edition. Ze heeft nog geen advertentie gemaakt want het is natuurlijk even heel verdrietig allemaal, maar wellicht heeft iemand hier interesse en hoeft ze geen advertentie te maken :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:19

Welk (Ghost) zadel komt het dichtste in de buurt qua zit van de Christ Iberica?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:30

De Barocco???

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:48

Huh mijns inziens kun je die 2 niet vergelijken. Ik heb een Iberica en een Ghost Quilty. De Iberica is een bbp en zit veel breder dan de Ghost, de Iberica heeft die heerlijk zachte steunrol achterop die de Ghost niet heeft.
De "wrongen" van de Iberica zijn zo zacht, dat je afgaande daarop volgens mij niet kan zeggen of je de wrongen van een Quilty/Roma dan wel een Quevis/Firenze zou nodig hebben.

De Barocco is Spaans getint, maar verder zijn de wrongen idem aan de Quilty of aan de Quevis, dat kan je kiezen.

Ik zit meer "opgesloten" in de Iberica (al is dat zeer relatief hoor, die cantle is echt zacht) maar vind de smallere zit van de Ghost aangenamer. Dan neem ik dat vrije gevoel achter mijn kont er graag bij. :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:58

Ik sluit me bij Jokari aan :j

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:39

Teteltee schreef:
Een klant verkoopt haar Barefoot Barrydale maat 1 met VPS wegens afkeuren paard, van wat ik begreep is het een limited edition. Ze heeft nog geen advertentie gemaakt want het is natuurlijk even heel verdrietig allemaal, maar wellicht heeft iemand hier interesse en hoeft ze geen advertentie te maken :)

Hoeveel steun geeft een Barrydale eigenlijk? Ik heb in het verleden een Barefoot te leen gehad, maar bij de eerste de beste schrikreactie van mijn merrie gleed/viel ik spontaan uit het zadel _O-

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:51

Ik vond de barrydale (maat 2 dan) heel erg fijn zitten. Hij leek wat smaller dan de Cherokee en je zit niet standaard tegen de wrongen aan, dus je hebt een mooie vrije zit. Ik had wel het gevoel dat als er iets zou gebeuren, de wrongen je benen netjes op de plaats houden. Ik vond het een erg leuk en verrassend zadel!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:20

Ik heb de Cherokee te leen gehad en de Cheyenne beide in maat 1. Opzich zat het erg fijn, bij de Cherokee vond ik de "wrong" raar aanvoelen en nogal stijf en in mijn geval geen succes. Daarna heb ik de Cheyenne gehad, ook deze zat erg fijn, maar ja...mijn merrie schrikt nogal eens en is dan erg wendbaar en snel. Dan mis ik toch echt wat steun en "houvast". De Barrydale hadden zij niet in mijn maat, hierdoor was jammer genoeg testen niet mogelijk.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:01

Ik kom ook even binnenvallen met een vraagje. Momenteel heb ik een week de Barefoot London op proef. Mijn paard loopt er heel fijn mee en ik merk dat ik er zelf ook aan begin te wennen. Lichtrijden en stappen gaat prima, maar doorzitten en de galop blijft wel een probleem. Hebben jullie misschien tips om beter te blijven zitten of is het een kwestie van veel doen? Sowieso ben ik erg benieuwd of mensen het herkennen en of het uiteindelijk goed is gekomen. Alvast bedankt!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:10

hotchocolat schreef:
Welk (Ghost) zadel komt het dichtste in de buurt qua zit van de Christ Iberica?

Ik denk een Agnello uitvoering..... dan heb je ook dat wollige :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:46

Het probleem is dat ik van mijn dressuurzadel last van mijn heupen krijg (al na een half uurtje rijden) Met mijn Iberica heb ik dit dus niet (onder mijn Iberica heb ik nu wel een CSO gel/memoryfoam pad). Maar een Iberica is geen zadel.

Ik zit goed in de Iberica, geen problemen met wapperbenen oid. Ik heb niet altijd het gemakkelijkste paard maar een rodeo kan ik met de Iberica ook zonder problemen uitzitten.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:56

Appelflapje schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraagje. Momenteel heb ik een week de Barefoot London op proef. Mijn paard loopt er heel fijn mee en ik merk dat ik er zelf ook aan begin te wennen. Lichtrijden en stappen gaat prima, maar doorzitten en de galop blijft wel een probleem. Hebben jullie misschien tips om beter te blijven zitten of is het een kwestie van veel doen? Sowieso ben ik erg benieuwd of mensen het herkennen en of het uiteindelijk goed is gekomen. Alvast bedankt!

Doorzitten ligt puur aan of het paard zijn rug goed gebruikt. Ik snap precies wat je bedoelt, heb dit zelf ook gehad, maar wij zijn overnieuw begonnen met de basis zeg maar & nu is het geen probleem. Maar je zegt dat je hem nog maar een week hebt/probeert, dus kan ook heel goed zijn dat je er gewoon nog even aan moet wennen. :j
En de galop; wat is precies je probleem? Je benen, blijven zitten, ..? Benen had ik ook moeite mee met de London, ik had bij dat zadel te weinig steun door de sprongen van mijn paard. :+ Zitten had ik opzich geen moeite mee, dus dat is veel doen denk ik.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:06

hotchocolat schreef:
Het probleem is dat ik van mijn dressuurzadel last van mijn heupen krijg (al na een half uurtje rijden) Met mijn Iberica heb ik dit dus niet (onder mijn Iberica heb ik nu wel een CSO gel/memoryfoam pad). Maar een Iberica is geen zadel.

Ik zit goed in de Iberica, geen problemen met wapperbenen oid. Ik heb niet altijd het gemakkelijkste paard maar een rodeo kan ik met de Iberica ook zonder problemen uitzitten.

Veel mensen met heupproblemen hebben geen last van de Ghost, terwijl ze dat op andere zadels (boom en boomloos) wel hebben. Maar wanneer de Iberica goed zit en jij je paard goed beschermd met die pad, dan kan je hem als zadel gebruiken hoor (mits je niet langdurig in de beugels staat)