Appelflapje schreef:Ik kom ook even binnenvallen met een vraagje. Momenteel heb ik een week de Barefoot London op proef. Mijn paard loopt er heel fijn mee en ik merk dat ik er zelf ook aan begin te wennen. Lichtrijden en stappen gaat prima, maar doorzitten en de galop blijft wel een probleem. Hebben jullie misschien tips om beter te blijven zitten of is het een kwestie van veel doen? Sowieso ben ik erg benieuwd of mensen het herkennen en of het uiteindelijk goed is gekomen. Alvast bedankt!
Doorzitten ligt puur aan of het paard zijn rug goed gebruikt. Ik snap precies wat je bedoelt, heb dit zelf ook gehad, maar wij zijn overnieuw begonnen met de basis zeg maar & nu is het geen probleem. Maar je zegt dat je hem nog maar een week hebt/probeert, dus kan ook heel goed zijn dat je er gewoon nog even aan moet wennen. 
En de galop; wat is precies je probleem? Je benen, blijven zitten, ..? Benen had ik ook moeite mee met de London, ik had bij dat zadel te weinig steun door de sprongen van mijn paard.
Zitten had ik opzich geen moeite mee, dus dat is veel doen denk ik.