[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:58

Fellor schreef:
Ik lees hier regelmatig mee en dacht dat dit misschieen een geschikte plek was om een zoekertje neer te zetten. Ik zoek een tweedehands Ghost Roma of Lipica. Liefst in Synthetisch en maat piccolo. Mocht iemand wat weten dan hoor ik het graag!

Slim van jou! Ik doe met je mee :)

Ik ben op zoek naar een tweedehands Bareback Pad. Heeft er misschien 1 liggen die je niet meer gebruikt en wil verkopen hoor ik het graag. En dan graag 1 met een gecontourde rugvorm :D

Dubbeldun bedankt voor je uitleg!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:08

JoyceLa schreef:
Hallo dames,

Ik heb ergens gelezen dat een Bareback Pad niet aan te raden is voor een paard met een hoge schoft. Kan iemand mij vertellen of dit klopt of niet?

Ik heb wel een rechte lap bbp (voest) en een paard met een flinke schoft. En dan ook nog een pard wat bij elk ongemak loopt ze zeuren. Maar de bbp vindt hij geen probleem.

Jammer, Liliane. Zat er even aan te denken, maar lijkt me nog een drukke baan.

Mara2000

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:10

Ik hoop binnenkort een Trekker Ultimate Luxury te proberen. Hoe zijn de ervaringen hiermee op een koudbloed (platte rug, weinig schoft, breed).
Zitten deze inderdaad smaller dan een Barefoot?
Ik zou ook graag foto's zien van dit zadel op je paard. Zag in dit topic een foto op een paard en schrok hoe weinig ruimte er was tussen ruggengraat en zadel. Is dat altijd zo?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:39

Ik heb een Trekker Ultimate Luxury gehad, uiteindelijk verkocht wegens overgang naar western en omdat ik stabiliteit miste in dit zadel.

Hij zit zéker smaller dan Barefoot. Ik rijd absoluut niet graag op een BF maar op dit zadel wel. Ik vind het zadel juist veel ruggengraatvrijheid hebben vergeleken met andere doorsnee zadels. Er past zeker een vuist tussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:24

Leo schreef:
Duhelo hier heeft toch een Roma te koop? :)

Inderdaad! Echter wel gladleer :)

gebruikt er hier iemand de dekjes onder ghost zoals bv van mariska's zadeldekjes of JV dekjes?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:44

Lilianne: veel sterkte met de omstandigheden, dit zal vast ook een lastige beslissing geweest zijn. Dankjewel voor de tijd die je genomen hebt destijds!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:58

Ook van mij een een bedankje Lilianne omdat je mij destijds geholpen hebt met ons probleem met Lou.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:11

Duhelo schreef:
Leo schreef:
Duhelo hier heeft toch een Roma te koop? :)

Inderdaad! Echter wel gladleer :)

gebruikt er hier iemand de dekjes onder ghost zoals bv van mariska's zadeldekjes of JV dekjes?

Ja ik! Maar onder mijn freemax en barefoot.

Van jv dekjes

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:49

Jackytje schreef:
Ik heb een Trekker Ultimate Luxury gehad, uiteindelijk verkocht wegens overgang naar western en omdat ik stabiliteit miste in dit zadel.

Hij zit zéker smaller dan Barefoot. Ik rijd absoluut niet graag op een BF maar op dit zadel wel. Ik vind het zadel juist veel ruggengraatvrijheid hebben vergeleken met andere doorsnee zadels. Er past zeker een vuist tussen.
[ [url=m/GigdKb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gmmkqk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oqQGC5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, zie ik gelijk hoe die op een Tinker ligt. :) Bedoel je met stabiliteit je eigen balans of bleef het zadel niet goed liggen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:08

missanita84 schreef:

Van jv dekjes

Bevalt het goed? Ze zijn erg fijn geprijsd maa4 ik weet niet zo goed welke inlages is erin moet doen. nu rij ik met burionipads.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:12

Ik ga binnenkort verhuizen. En heb veel teveel spullen. Ik zit eraan te denken om mijn Barefoot london limited edition te verkopen.
Hij is inclusief pad, beugels en singel. Zonder VPS. Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?
Foto als voorbeeld.

Afbeelding

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:36

Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, ik heb vandaag een cherokee gekocht voor mijn pony. Ze is 1.30 en aardig breed maar ik vind t zoveel zadel voor Haar, of ligt dat aan mij? Het is een maat 1 en kwa ruglengte kan die best na mijn idee, maar hij lijkt zo grof ofzo?? Misschien ook omdat ik haar natuurlijk ruim 2.5 jaar alleen maar "bloot" zie en dan nu ineens zo'n leren zadel erop. Ze is pas 3 geworden en wil haar binnenkort rustig gaan inrijden, dus kan hem nog niet echt testen behalve een rondje stappen. (Veel rijden zal ik dit jaar sowieso niet doen, maar spelenderwijs rustig gaan inrijden tot ze er echt klaar voor is)

De pommel maat is te smal maar deze zat erbij, heb hem alleen even erop gedaan om te kijken hoe dat stond

Afbeelding
Afbeelding

Ps let niet op dr manen en staart die zaten nog vol van die rot bolletjes (Die ik elke dag moet verwijderen grrr), heb dr hier zo uit de wei geplukt :o daarna is ze gepoetst kon niet wachten om te passen haha

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:43

Duhelo schreef:
missanita84 schreef:

Van jv dekjes

Bevalt het goed? Ze zijn erg fijn geprijsd maa4 ik weet niet zo goed welke inlages is erin moet doen. nu rij ik met burionipads.

Ik heb mijn hd inlagen erin , je kunt hem.zo laten maken zoals je wilt, grote inlagevakken.of juist kleiner . Hij bevalt mij tot nog toe goed, had er twee de eerste heb ik mee verkocht met mijn zadel, die was wel dunner geworden na het wassen ervan. De blauwe die ik nu nog tevreden gebruik , is dikker als de ander was maar nog niet uitgewassen, dat ga ik binnenkort doen, even afwachten dus.

Maar geen spijt ervan verder

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:48

Mara2000 schreef:
Jackytje schreef:

[ [url=m/GigdKb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gmmkqk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oqQGC5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, zie ik gelijk hoe die op een Tinker ligt. :) Bedoel je met stabiliteit je eigen balans of bleef het zadel niet goed liggen?

Mijn eigen stabiliteit. Ik had het gevoel dat mijn benen alle kanten op flapperden als ik wat meer dressuurmatig reed. Maar weet niet of dat persé aan het zadel lag.. ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:56

missanita84 schreef:
Ik heb mijn hd inlagen erin , je kunt hem.zo laten maken zoals je wilt, grote inlagevakken.of juist kleiner . Hij bevalt mij tot nog toe goed, had er twee de eerste heb ik mee verkocht met mijn zadel, die was wel dunner geworden na het wassen ervan. De blauwe die ik nu nog tevreden gebruik , is dikker als de ander was maar nog niet uitgewassen, dat ga ik binnenkort doen, even afwachten dus.

Ik zat ook naar deze dekjes te kijken, maar daar kan denk ik geen sympanova onderkant onder, ofwel?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:56

missanita84 schreef:
Duhelo schreef:
missanita84 schreef:

Van jv dekjes

Bevalt het goed? Ze zijn erg fijn geprijsd maar ik weet niet zo goed welke inlages ik erin moet doen. nu rij ik met burionipads.

Fijn om te lezen! Zal deze toch eens overwegen, even brainstormen welke inlages ik het best neem voor mijn dikkerds onder de ghost.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:19

Ik kan wel inlagen leveren die in de burioni pads zitten..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:21

Buitenzinnig schreef:
Ik kan wel inlagen leveren die in de burioni pads zitten..

goed om te weten! als mijn roma verkocht is stuur ik je wel een mailtje dan :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:53

iemand hier ervaring met de brockamp support barebackpad?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:36

J0anieke schreef:
missanita84 schreef:

Ik zat ook naar deze dekjes te kijken, maar daar kan denk ik geen sympanova onderkant onder, ofwel?

Je kunt r haar zo even vragen, er is veel mogelijk!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:40

SecretLIN schreef:
iemand hier ervaring met de brockamp support barebackpad?

Even de zoekfunctie in dit topic gebruiken :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:48

AH jammer @ Teteltee. Sterkte met de omstandigheden! T is dat ik geen rijbewijs en busje heb, anders had ik best het stokje van je over willen nemen! Al rijd ik momenteel zelf niet boomloos, had wel plannen je tzt nog te laten komen voor een passessie. Maar helaas, dat wordt dan toch gewoon maar zelf testen als er weer budget voor is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:41

Sterkte Teteltee, en nogmaals bedankt voor je hulp toentertijd.
Had graag het stokje overgenomen, heb er zelfs serieus aan zitten denken 2 jaar geleden om me hier verder in te verdiepen. Helaas niet gedaan wat ik wel belangrijk vind om anderen te kunnen adviseren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:52

he, wat jammer @teteltee! Ik had je graag nog willen laten komen voor mijn jonge merrie om te kijken welk westernmodelletje het fijnst gaat zijn voor ons... Hoop op een goede opvolging. Zou het graag zelf doen, maar dan blijft het beperkt tot Brabant - autorijden is niet mijn hobby ;)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:12

Ik heb vandaag mijn trekker goed kunnen testen tijdens een ritje van 14 km. Wat vinden jullie van de afdruk? Ik vind het zelf nogal apart dat het zo droog is. Bij mijn Barefoot had ik droge vierkanten, maar bij de Trekker juist zowat de gehele plek waar de kussens liggen.

Zo lag hij na het rijden
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding