[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:33

Pippaa schreef:
Bij mij past het in een nieuwere Cherokee zonder problemen :j

Ik heb ook nieuw en oud door elkaar volgens mij maar alles past.
l en xl

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:36

pmarena schreef:
Pippaa schreef:
Ik heb 2 M's over :Y) pmarena, is het niet handiger om
een grotere pommel in de reguliere zadels te doen? Volgens mij kunnen de meeste paarden niet met een M uit de voeten.
Ik heb bijvoorbeeld een L en XL in mijn zadels. Niet dat mijn paarden standaard zijn, maar toch.

Heb ik ook al eens gevraagd aan Barefoot, of ze niet eens wilden overwegen om de pommel maat L standaard te maken.... maar vooralsnog verkopen ze meer zadels met M pommel dan dat mensen losse grotere pommels kopen. En er worden ook regelmatig S pommels verkocht, dus ze hebben besloten het op M te houden.

Het schijnt sowieso te zijn dat we in Nederland opvallend veel aan mensen met koudbloeden verkopen terwijl andere landen meer warmbloed-gericht zijn, ik ben nogal een grootverbruiker van brede pommels hebben ze me wel eens verteld :P

Maar ik ben wel blij dat de westernmodellen wel met een maat L fork geleverd worden.
En de Madrid werd ook ineens met een maat L pommel geleverd, en de longeersingel met handgreep is ook standaard met een maat L erin...dus we gaan de goede kant op :)

Over dit verhaal heb ik ook wel eens nagedacht. Eigenlijk is het raar dat je die maat erbij krijgt. Het dekje, de beugelriemen, singel, alles moet je er los bij kopen. Waarom dan niet de pommel? Kunnen ze dat ook niet los van het zadel verkopen? Of gewoon zeggen, pommelmaat naar keuze? In plaats van de maat M is standaard?

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:42

Dat Pommel maat naar keuze kiezen vind ik echt top idee :D
Je kan immers zelf meten welke pommel je nodig hebt doormidden van de sjablonen.
Hierdoor ben ik er ook achter gekomen dat Ponylief voor het mooie Pommel maat L nodig heeft :)
Wat is de gemiddelde prijs voor een "tweedehands" pommel?

Pippaa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:47

Ik heb 15 per stuk betaald voor oudere modellen, L en XL.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:48

Pommelmaat naar keuze lijkt mij een super idee! Hier ook alleen maar de L in gebruik. En als we dan toch alles los kopen/vervangen: pmarena, zijn de gewone seatsavers ook los verkrijgbaar? Ik heb hier een oude cherokee liggen die op zich nog prima is. Maar de seatsaver is inmiddels wel echt maar een dun lapje leer. Zou niet heel verkeerd zijn om daar een keer een nieuwe op te leggen denk ik.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:38

tjaakje Ik heb wel ergens een losse nieuwe gezien. Becidor heeft er een maar dat is voor jou het verkeerde model.
Op zich moeten die toch los te bestellen zijn!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:55

Raamzicht schreef:
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb even op de plaatjes op de website gekeken, panelen zien er iig anders uit dan de oude. En de pad ook trouwens.
Buitenzinnig, verkoop je die panelen ook los, en zo ja tegen welke prijs? En passen ze onder de oude ghost en zijn ze idd flexibeler?

Ja, ik verkoop de panelen ook los. Kosten €61 per paar. De huidige Ghost kussens zijn hetzelfde. Er komen nieuwe kussens, zijn iets dikker met een iets andere vorm (rechter in het midden, dat ze aan het einde niet zo naar elkaar toe krullen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:12

Pommels naar keuze wilde ik ook graag maar toen ik daarnaar informeerde (toen ze net met de verschillende maten pommels kwamen jaren geleden :) ) kreeg ik wel een begrijpelijk uitleg waarom ze dat niet doen.

De onderdelen van de zadels worden natuurlijk eerst allemaal uit leer gesneden en klaar gelegd voordat het geheel in elkaar gezet wordt. Zo kun je bedenken dat er een stapel PU pommels klaar ligt, waar dan een lederen hoesje omheen gedaan wordt, en dat geheel wordt dan op het zadel gezet.

Die pommel moet daar in zitten om het er netjes op te krijgen, je gaat dat vormdeel er niet achteraf weer uithalen want dan heb je kans dat het leer raar gaat vervormen tijdens opslag en verzending.

Ik als importeur kan dus geen zadels zonder pommel bestellen.

Dan vragen mensen zich vervolgens af waarom ik zelf dan niet gewoon mensen de keuze geef tussen de maat M pommel of een andere. Dat heb ik ook overwogen maar ik ben bang dat dat niet haalbaar is Y;(

Want dat zou inhouden dat ik bvb. voor een klant die een Cheyenne met een L pommel wil bestellen, op mijn kosten die XL pommel er bij ga kopen en wat ik verder met die M pommel doe dat zoek ik maar uit :P

Want die M pommel die raak ik natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt gezien elk zadel toch al met een M pommel binnenkomt...die M pommels die ik er dan uit moet halen, daar kan ik wel een extra schuurtje voor bouwen om die op te slaan, en na verloop van jaren zit dan al mijn geld in die (vrijwel onverkoopbare) pommels in plaats van in courante voorraad. Snap je het probleem? :)

Ik heb nog een losse nieuwe zitting liggen, Cherokee of Cheyenne model, weet het even niet uit mijn hoofd :) Nadeel van een nieuwe zitting is alleen dat je al snel kleurverschil hebt met de rest van het zadel omdat het materiaal net iets anders is of de kleur net iets anders valt, zeker wanneer het een oudere jaargang betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:11

Pff vind ook niks in de buurt om uit te mogen proberen :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:20

Ik heb een Arizona maat 1. Maar daar wil ik eigenlijk zsm vanaf. Dus proberen voor het kopen vind ik best,maar niet alleen om te proberen.

Waarom niet een testzadel aanvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:22

Niks te vinden.. met moeite verder weg, en dan in een maat 1.

Ik denk dat ik wel maat 2 nodig heb. Nu heb ik dus een missoula gevonden ook in Spijkenisse. Gevraagd aan hoor om te proberen, dat is ook een maat 1 namelijk. En dit is wel het zadel waar ik naar neig, of indd ook een arizona (liefst nut).. Maar 2e hands amper te vinden en op moment geen budget om nieuw aan te schaffen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:26

Arizona nut maat 2 hebben er twee kort geleden nog hier te koop gestaan.

Maar je kan gewoon een testzadel via Barefoot zelf aanvragen hoor.
Voor meer info zie ook de OP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:32

Testzadel in de buurt is er niet, heb ik ook gevraagd aan pmarena. En de eigenaresse van de winkel die barefoot verkoopt in de buurt.

Om te laten verzenden etc word me gewoon te duur, dat kost dan 30-50eu. En bevalt het niet wil ik toch de andere ook nog testen, missoula is nergens te testen, of ik ben echt blind maar google me suf.

Er staat er eentje te koop maar voor 925eu.. Dat is me teveel, denk toch dat ik mijn budget op 600/700 wil houden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:36

Ja die bij jou in de buurt vraagt er 700 voor. Dus als die bevalt kun je m direct overnemen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:38

Nouja nog een leuke moet eerst mijn dresuurzadel verkopen en dat ga ik niet doen tot ik zeker van mijn overstap ben :P

Enige jammere is dat als ik die al verkoop ik zonder zadel zit, ook niet zo handig. Ook is het een maat 1, geen idee of ik daarin pas.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:52

Maar dan is een testzadel toch juist een mooie oplossing. Zeker nu de maat 1 een verplaatsbare cantle heeft zodat je er altijd nog een 2 van kunt maken voor jezelf om te proberen wat fijner zit.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Test- ... zadel.html
Ik snap dat de verzendkosten hoog zijn, maar dan kun je het wel echt goed proberen voor je een smak geld uitgeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:55

Ik heb geen geld om 50euro uit te geven.. Dat geef ik liever uit aan wat erbij komt. Dus ik zoek op moment gewoon een goedkopere oplossing..

Stel het bevalt me niet, 50 euro kwijt, wil ik ander model testen weer 50euro, dat 3x ofzo.. 150 euro, had ik een mooie pad voor kunnen kopen.

Ik zoek ook eerst de missoula :) Hoe zit dat dan met een maat 2 ervan maken? Ik las dat maat 1 tot 40 is en dan maat vanaf 40. Maar ik zit weer precies op 40.. :l

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:32

50 euro? Dan heb je de verkeerde testservice uitgekozen :P Ik heb voor mijn testzadel 15 euro betaald voor 2 weken (1 week was 10 euro geloof ik) en dan dus 2x verzendkosten, dat was een totaal van 30 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:36

30-50eu zei ik in mijn beginpost, stel het bevalt niet? 30euro kwijt

Heb nu wrnslk een oplossing gevonden :Q

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:03

@ Beloven, als je maat 40 hebt (zoals ik) raad ik je aan maat 2 te nemen. Ik heb een Arizona maat 1 gehad met VPS en die zit te eng.
Ik rij hier met een oude Arizona maat 1 zonder VPS en die zit goed, beetje ruimte. Ik heb dus de Arizona maat 2 besteld want ik hou niet van een opgesloten zit.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:06

Ik zit inderdaad ook krap in mijn 1 met maat 38/40.
Maa ik hou goede hoop dat ik binnenkort weer een beetje dunner ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:06

Ik houd wel van opgesloten zitten, en ga toch maar de maat 1 kopen, eigenaresse van het zadel zei dat ze nog iet wat ruimte over had.

Het gaat hier wel om de missoula die schijnt toch wat vlakker te zijn? :)

Maat 2 van missoula is er niet te vinden 2e hands geloof ik.

Misschien ben ik nu eigenwijs hoor, wijs me er dan maar even op.

Maar ik ben helemaal verliefd op het zadel := En het heeft redelijke haast dus vandaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:20

Beloven schreef:
30-50eu zei ik in mijn beginpost, stel het bevalt niet? 30euro kwijt

Heb nu wrnslk een oplossing gevonden :Q

Maar dan weet je wel of je in een maat 1 past of beter in een maat 2 dus dan is het niet voor niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:21

Ik heb ooit een london maat 2 gehad, cheyenne maat 2 ook en die vond ik te ruim zitten.. Dus ik neem de gok fijn. Western zal niet heel veel anders vallen gok ik en het heeft een vlakkere zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:40

Ik weet niet hoor, maar je betaalt bij mij voor een week testen 250 euro. In een week kan je best een goede indruk krijgen :)

Komt het zadel gewoon netjes retour dan krijg je daarvan 225 euro teruggestort.

Dus voor 25 euro heb je een week een zadel om te proberen, en dat is inclusief de verzekerde verzendkosten die normaal gesproken dat bedrag van heen en weer sturen al kosten :)

De westernmodellen van Barefoot vallen vaak wat ruimer dan de rest.
Maar 1 en ander kan ook wisselen van zadel tot zadel omdat in de loop der jaren wel andere maten aangehouden zijn, dus een ouder zadel kan je qua zitruimte niet goed vergelijken met deze met VPS.