[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:38

pleiada schreef:
Kwetal schreef:
Wat een mooie foto's weer van de Spookjes <3 mogen BZ of ik die gebruiken voor Facebook, of liever niet? Ze liggen op mooie paardjes ook :o +:)+

Uiteraard!

_/-\o_

Leo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:42

De mijne ook? :D mag uiteraard altijd! Maar ik kan hem van de week ook wel even op mijn eigen paard leggen voor een knappe foto waar hij helemaal op staat? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:44

Leo schreef:
De mijne ook? :D mag uiteraard altijd! Maar ik kan hem van de week ook wel even op mijn eigen paard leggen voor een knappe foto waar hij helemaal op staat? :D

Ja, de jouwe zeker! Heel mooi en natuurlijk mag hij ook op je eigen knappe paard getoond worden. :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:46

Dan vind ik dat stiekem nog leuker :D ga ik even regelen voor je!

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:20

Via deze weg wil ik jullie als actieve boomloos-topic meepraters laten weten dat ik per direct gestopt ben met de passervice wegens veranderde persoonlijke omstandigheden. Ik sta er voor open mijn bedrijfsnaam, website en een aantal zadels van de hand te doen aan iemand die serieus geïnteresseerd is mijn bedrijf over te nemen, voor vragen hierover kun je mailen naar info@boomlooszadelpasservice.nl. Ik zal hier nog regelmatig meelezen en blijf natuurlijk zelf ook mijn paarden boomloos rijden :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:23

Dankjewel Leo +:)+

Jammer Teteltee :( veel succes met wat je verder gaat doen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:25

Nogmaals bedankt voor je goede werk de afgelopen jaren Lilianne +:)+

Je hebt echt heel veel mensen en paarden blij gemaakt en ik duim van harte dat je een goede opvolger kan vinden want dat zou voor iedereen toch wel het allerleukste zijn gezien hoeveel vraag er is naar een zadelpasser met veel verschillende merken :j

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:28

pmarena schreef:
Nogmaals bedankt voor je goede werk de afgelopen jaren Lilianne +:)+

Je hebt echt heel veel mensen en paarden blij gemaakt en ik duim van harte dat je een goede opvolger kan vinden want dat zou voor iedereen toch wel het allerleukste zijn gezien hoeveel vraag er is naar een zadelpasser met veel verschillende merken :j

Ja dat hoop ik zelf ook echt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:34

Het is dat ik het lichamelijk en financieel niet ziet zitten anders zou ik nu gelijk ja zeggen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:59

Wat ontzettend jammer om te horen Lilianne! Het zal vast geen makkelijke beslissing zijn geweest.
Het zou inderdaad mooi zijn als je een opvolger zou kunnen vinden. Succes of sterkte met je eigen veranderde omstandigheden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:02

Je hebt fantastisch werk gericht teteltee en ik hoop dat je iemand vind die de boel voort kan zetten.
Sterkte met de omstandigheden. Met zulke dingen is er meer dan alleen werk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:35

Bedankt voor de fijne samenwerking Lilianne. sterkte met de omstandigheden.

Ik rij al met mijn eigen merken door heel het land (trekker,ghost,karlslund en de me schooler).
Ben geen verkoper van de barefoot zadels anders had dat een leuke toevoeging geweest en aardig vergelijkbaar met jou assortiment

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:38

Jammer om te lezen Lilianne !
Ik krijg het idee dat sterkte beter op z'n plaats is dan je succes te wensen, met de omstandigheden. :(:)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:53

He wat jmmr!
Sterkte ermee

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:54

Super jammer Lilianne, ik weet zeker dat heel veel mensen erg blij zijn geweest met je hulp. Ik vond de samenwerking erg fijn!

Ook ik kom nu op meerdere plekken met de Freemax western en Easytrek zadels!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:57

Och Lilianne, wat jammer. Sterkte! :(:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:16

Teteltee schreef:
Via deze weg wil ik jullie als actieve boomloos-topic meepraters laten weten dat ik per direct gestopt ben met de passervice wegens veranderde persoonlijke omstandigheden. Ik sta er voor open mijn bedrijfsnaam, website en een aantal zadels van de hand te doen aan iemand die serieus geïnteresseerd is mijn bedrijf over te nemen, voor vragen hierover kun je mailen naar info@boomlooszadelpasservice.nl. Ik zal hier nog regelmatig meelezen en blijf natuurlijk zelf ook mijn paarden boomloos rijden :j

Zal vast een goede reden voor zijn! Ik wil je nog heeeel erg bedanken voor je service bij mij en Alana! Ik verwacht mijn Ghost zadel ergens halverwege september. <3 Zonder jou was het waarschijnlijk een eindeloze zoektocht geweest! Sterkte met de omstandigheden!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:22

jammer dat jr ermee stopt
had al juist gekeken of je hier nog inde buurt kwam

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:05

Sterkte Lilianne.

Ik heb last van een hersenspinsel :o :D Vroeger dacht ik dat het grootste probleem van boomloos de drukverdeling kon zijn. Maar sinds mijn paard last had van knellende boomloze zadels op zijn schouders (zadels zonder harde pommels die door het aansingelen, en wellicht ruitergewicht, samen knijpen)... vraag ik mij af of een boomloos zadel überhaupt niet samenknijpt op de rug van een paard? :o?

Een zadel met een boom zie ik een beetje zoals een zadelsteun. Als je er op gaat zitten dan knijpt hij niet samen ^ door de harde boom. Bij een boomlooszadel kan dat wel. Zou dat geen extra druk opleveren op de ribben/rugspieren?

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:12

Zolang ik na een warme/lange rit nog een ruggengraat heb die droog is en minimal 6 cm breed geloof ik niet dat mijn boomloze BM zadel samendrukt.

Nu is het ene boomloos zeker niet gelijk aan de andere, dus ik durf niet in zijn algemeenheid te spreken.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:12

Hallo dames,

Ik heb ergens gelezen dat een Bareback Pad niet aan te raden is voor een paard met een hoge schoft. Kan iemand mij vertellen of dit klopt of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:14

Als je een BBP hebt die gemaakt is van een 'rechte lap' dan heb je idd dat is op de schoft gaat trekken.
Heb je er eentje met een gecontourde rugvorm dan heb je dat probleem niet.
Het is dus afhankelijk van de vorm van het paard en de vorm van de BBP; die 2 moeten op elkaar zijn afgestemd.

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:16

voor de mensen met ghost ervaring: is deze slijtage normaal na 1,5 maand? en zo ja, is er iets aan te doen om het te voorkomen? het zijn de beugelriemen van mijn fenders die tegen de singelstoten aankomen. :=

AfbeeldingAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:39

Ik lees hier regelmatig mee en dacht dat dit misschieen een geschikte plek was om een zoekertje neer te zetten. Ik zoek een tweedehands Ghost Roma of Lipica. Liefst in Synthetisch en maat piccolo. Mocht iemand wat weten dan hoor ik het graag!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:41

Duhelo hier heeft toch een Roma te koop? :)