Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:57

Ik had een week terug de Terracotta en Mustard besteld, maar krijg net een mail dat ze een systeemfout hebben gehad en ze dus niet meer op voorraad zijn... Janken...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:01

Ai das wel erg balen zeg..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:05

Waarschijnlijk al een keer gevraagd, maar hoe blijven de Loire dekjes liggen?
Ik heb een paard met een flinke schoft, en de normale dekjes van Lemieux blijven goed liggen, maar daar zitten natuurlijk ook lusjes aan om te bevestigen aan je zadel, en is de stof flink ruwer dan de Loire.

Wat is jullie ervaring?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:00

Oehlala schreef:
Ik wil de mijne de eerste keer gaan wassen, nog tips? Heb natuurlijk al die kaartjes weggegooid :o

Ik doe gewoon in de wasmachine op 30 graden met een vloeibaar wolwasmiddel. Ev zwarte strepen v het zadel behandel ik even vooraf met een vlekkenmiddel. Zodra ze gewassen zijn, hang ik ze in model te drogen. Nooit in de droger.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:15

ZoeyDercks schreef:
Ik had een week terug de Terracotta en Mustard besteld, maar krijg net een mail dat ze een systeemfout hebben gehad en ze dus niet meer op voorraad zijn... Janken...

Ik ook. Echt balen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:26

Sassieja schreef:
Ik heb een paard met een flinke schoft, en de normale dekjes van Lemieux blijven goed liggen, maar daar zitten natuurlijk ook lusjes aan om te bevestigen aan je zadel, en is de stof flink ruwer dan de Loire.

Wat is jullie ervaring?

De Loire dekjes zijn er ook in de normale versie met van die kleine lusjes ipv die dikke rand.

Zoals deze: https://hypostore.nl/lemieux-loire-clas ... eldek.html

Ik heb ze niet hoor, maar denk dat die gewoon net zou goed moeten zouden blijven liggen als je ze op dezelfde manier bevestigd.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:52

nnicolex schreef:
Pallatin schreef:
Bedankt voor de tips pantarhei (ik krijg echt zo’n stomme autocorrect als ik dat typ :roll: op de IPad) en capriootje....ik hoop dat ik misschien via Hypostore aan dit dekje in die kleur kan komen, anders toch maar op horse&health bestellen denk ik... ik heb net wel voor de buitenrit de ‘slijt’plekken met een beetje glansspray ingespoten, misschien helpt dat nu iig verergeren...

Ik was de dekjes altijd met wolwasmiddel, lemieux heeft ook zn eigen wasmiddel. Heb ik ooit gekregen bij 1 van de dekjes en werkt goed. Blijft mooi netjes.

Insprayen met glansspray heb ik ook destijds geprobeerd.. mijne had ook precies aan de randjes slijtplekken. Met die lemieux dekjes nergens last meer van. *\o/*

Ik heb gister bericht gehad van Hypostore en het lijkt er op dat ik de sensitive in de kleur mulberry via hun kan bestellen, met een beetje mazzel nog net met de Koningsdag korting, dat zou helemaal super zijn. dus ik wacht even af.... :D
Moet wel zeggen dat met een beetje vachtspray het schuren met een gewone training of buitenrit wel een stuk minder is. Maar hoop echt dat ik de mulberry met bontrand aan de collectie mag toevoegen..l :D

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:24

Afbeelding

Heeft iemand van jullie ervaring met dit oornetje in gebruik/kwaliteit?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:32

Sassieja schreef:

Wat is jullie ervaring?

Ik heb er 1, de blackcurrant, met "bumper" ,dus met die verdikking, en die blijft bij mij goed liggen.
Maar bij stalgenootje ging die aan de wandel en kroop die bumper onder de kussens. Zolang je zadel mooi stabiel ligt dan zal de loire ook blijven liggen. Maar bij stalgenootje lag zadel ook niet helemaal top op een net te volle pony :')

Annemoon_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:20

Hoi! Heeft iemand ervaring met de le mieux impact peesbeschermers? En dan vooral de vraag hoe het met de ventilatie zit. Blijven de benen echt relatief koel of toch bezweten benen eronder?
Ik gebruik eigenlijk nooit peesbeschermers omdat ik bang ben voor de warmte eronder. Alleen met het springen zou ik eigenlijk toch wel graag een goed paar hebben..

Afbeelding

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:19

Ik heb ze! Heb ze wel nog maar 1x kunnen gebruiken van de winter.
Normaal gebruik ik de carbon van Zandona, vond er qua warmte van de benen niet echt verschil tussen zitten.
Wel vallen deze net wat groter/ruimer dan die ik van Zandona heb.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:30

Als je van eskadron de maat full nodig hebt van oornetje dan raad ik je aan om maat XL te bestellen.

Wat zonde van de Mustard dekjes, dat die toch niet meer leverbaar zijn!
Ik vond het alleen gek dat deze wel van suède waren, die uit de eerste serie waren van een gladde stof.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:53

swatch schreef:
Als je van eskadron de maat full nodig hebt van oornetje dan raad ik je aan om maat XL te bestellen.

Wat zonde van de Mustard dekjes, dat die toch niet meer leverbaar zijn!
Ik vond het alleen gek dat deze wel van suède waren, die uit de eerste serie waren van een gladde stof.

Die gladdere stof noemen ze suede, op mijn kaartje stond ook suede maar is niet zo suede als de dekjes van nu

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:22

Hunter green loire, toch wel mn favo dekje <3 ligt al bijna een jaar in de kast, bewaard voor het speciale moment dat mn pupje 3 jaar is geworden en ik voor t eerst ben opgestapt <3

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:24

Die kleur past hem prachtig !

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:13

Leuke fjord! En de kleur staat erg mooi. Volgens mij passen alle kleuren wel behalve beige op een fjord.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:57

Thanks <3

swatch schreef:
Leuke fjord! En de kleur staat erg mooi. Volgens mij passen alle kleuren wel behalve beige op een fjord.

Ik ben persoonlijk voor mijn fjorden niet zo fan van geel, oranje, beige of pasteltinten. Maakt m snel wat flets. Eigenlijk kunnen ze verder echt alles wel hebben ja

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:04

Ik heb ook goed gebruik gemaakt van de korting bij hypostore. Mijn merrie met de champagne. Ik heb ook de French rosé gekocht. Die noem ik voor het gemak maar bordeaux roze.. heb er gewoon geen andere benaming voor *D
Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:16

Mooi die hunter green op de Fjord! En hierboven ook!

Oeps ik heb net 'per ongeluk' de Peacock besteld... Maarja hij was in de aanbieding voor 49 euro...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:27

Sandyislief schreef:
Oeps ik heb net 'per ongeluk' de Peacock besteld...

Oh, dat is wel jammer ja :=

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:44

Ja heeel vervelend :o :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:21

Afbeelding
Mijn collectie excl de witte dekjes en eventuele kleurtjes die ik dubbel heb.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:01

Afbeelding
French rose :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:43

Mooi!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:14

grr ik vind de peacock ook wel super mooi.
Maar ik zit maar in mijn hoofd met dat ik alles rood en groen wil (1 paard rood, 1 paard groen) en ik heb nog geen donkerrode gezien die ik leuk vind. En mijn hoofd gaat nu steeds meer naar "jamaar, waarom niet" _O-