[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:52

@FemekAfbeelding
Kwestie van beugelriemen gaatje langer. Ik heb de tweede ophanging van Ghost en rij altijd lang :j
Als je de beugelriem ophanging in de voorste gaatje heb dan creër je inderdaad sneller een stoelzit :j

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:57

Kwetal schreef:
Sorry SarahIlse - het is een beetje lastig beoordelen vanaf hier. De beste ruiters zitten achter hun PC ;) Neem nog even contact op met BuitenZinnig (als je hem daar hebt gekocht) en die overlegt dan - indien nodig - ook met Teteltee, die jou heeft zien rijden.

Snap ik helemaal hoor! Is natuurlijk ook hartstikke lastig beoordelen zo. Ik heb Buitenzinnig inmiddels al een mailtje gestuurd met het probleem.

Fijn dat het duidelijk overkwam, Femke2902, haha. ;)

Femek2902

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:00

Pluche_pluus: Gaaf paard!! En idd jij zit niet zo :)

Ik wil trouwens ook echt wel op een paar zadels van Ghost rijden voordat ik echt iets koop :)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:07

Kirsha schreef:
Elegance_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen! Ik heb gister een barefoot atlanta met fork gekocht super blij mee hij ligt erg netjes! Alleen nu zijn de fenders te lang voor mij ik ben 160 met korte benen baal hier natuurlijk erg van en er is niet veel ruimte om gaatjes bij te prikken. Heeft iemand een tip voor mij welke beugelriemen of fenders ik het best kan nemen?

[ [url=m/8566pB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ixZ5yD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat je deze alweer te koop hebt staan, bevalt hij niet?

Nee ik kan er helaas toch niet lekker in zitten. Gister leek het wel goed te gaan maar mis gewoon de steun bij me knieen dus ga toch opzoek naar een dressuur model van barefoot.

Dus mocht iemand er misschien 1 te koop hebben in maat 2 of willen ruilen hou ik me aanbevolen :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:20

Wat jammer. Ik vond de atlanta altijd heeeeerlijk zitten.
Had er zelf ook eentje zonder vps.

Ik heb helaas geen dressuur model.
Succes met je zoektocht!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:23

Elegance_ schreef:
Nee ik kan er helaas toch niet lekker in zitten. Gister leek het wel goed te gaan maar mis gewoon de steun bij me knieen dus ga toch opzoek naar een dressuur model van barefoot.

Dus mocht iemand er misschien 1 te koop hebben in maat 2 of willen ruilen hou ik me aanbevolen :)

Weet je zeker dat je niet eerst wil proberen met de goede fenders? Scheelt al een stuk volgens mij :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:31

@Elegance Of de fenders met kniewrongen? Herken het probleem wel wat je omschrijft. Had dat zelf bij de Arizona ook... heb toen die fenders met wrongen niet geprobeerd, dacht er te laat aan haha. Nu een NOtting Hill en heel happy mee!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:55

Ik kan bij mijn ghost d'r riemen niet in het achterste gaatje hebben. Dan kukkel ik serieus zo voorover. En krijg ik mega pijn in mijn heupen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:57

Heb vandaag gereden met de western fenders van me oude zadel. Maar bleef niet lekker zitten. De fenders met knieworgen vind ik weer erg duur heb die namelijk nog nooit geprobeerd.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:37

Ik heb vandaag heerlijk gereden met m'n ghost quilty. Voor de eerste keer een wat langere afstand (11 km) en m'n pony beweegt er zo fijn onder. Ik vind het ook echt super fijn dat we zoveel contact hebben doordat het zadel zo'n klein oppervlakte heeft. Tot nu toe dus heel erg happy!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:39

Fijn Bliksem!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:08

Elegance_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen! Ik heb gister een barefoot atlanta met fork gekocht super blij mee hij ligt erg netjes! Alleen nu zijn de fenders te lang voor mij ik ben 160 met korte benen baal hier natuurlijk erg van en er is niet veel ruimte om gaatjes bij te prikken. Heeft iemand een tip voor mij welke beugelriemen of fenders ik het best kan nemen?

[ [url=m/8566pB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ixZ5yD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat heel mooi op je fjord! Ik zou persoonlijk ook niet te snel gaan verkopen als je graag met dit zadel rijdt.
Ik heb de brede stijgbeugelriemen van Barefoot gekocht omdat de fenders te lang zijn voor een meisje dat er mee komt rijden. De riemen verbaasden mij van een zeer mooie kwaliteit, veel beter dan de fenders zelf (vind ik persoonlijk) en ik kan mijn westernbeugels blijven gebruiken. Er zitten enorm veel gaatjes in de riemen, dit meisje is 11 jaren ik schat 120cm groot.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:14

Dame met fybromyalgie en een Tinker die op de voorhand loopt. Dit was voor haar voor het eerst dat ze op een boomloos zadel zat, en voor het paard voor het eerst een fijn zadel (hadden een niet passend boomzadel).
Afbeelding

Beugels op voorste ophanging.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:06

Datbedoelik# :)

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:46

@Elegance ik heb er wel 1 Barefoot lexington maar dat is maat 1 helaas -O-
Ik ben benieuwd wat voor mij gaat werken, ik kan bijna niet wachten tot mijn ghostje er is <3

Heeft er iemand ervaring met de Physio halfpad? Vooral omdat dat pad een sympanova onderkant heeft, wilde er eigenlijk HD inlage in doen, heeft iemand dat al gedaan?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:49

*\o/* *\%/*
Mijn zadel wordt verzonden.
Hopelijk voor de kerst nog binnen.
kan ik een kerstritje doen met nieuw zadel :D

De cheyenne kan dus weg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:01

Nou zeg.... wil je net helemaal blij mailen dat je zadel onderweg is gegaan....maar je hebt natuurlijk die automatische mail al ontvangen toen ik de pakketzegel aanmaakte -O- {:)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:06

Haha ja :+
Kan niet wachten!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:09

:= arme pmarena. :)

Ik heb gisteren mijn ghost quilty piccolo getest met een mattes halfpad 15/16-inch. Nou ja, ik heb de mattes getest, niet het zadel. :D Lengte goedgekeurd ! *\o/*
Ik vind het heerlijk om zo weinig tussen paard en mij te hebben. :j

Opgelet : zitting zelf geverfd omdat ik het rood beu was. Dit is dus géén bestelbare kleur/tint.
Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:11

O die kleur is mooi uitgevallen Jokari!
Leuk dat je er ook alleen een halfpad onder kan doen :D Heb je dan geen last van haartjes tussen de twee singelstoten?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:20

Normaal lopen de singelstoten door een vierkant beschermertje waardoor ze niet op het vel liggen dus hebben de haartjes ruimte om te bewegen.
Alleen was ik die nu vergeten. :=
Ze leek er toch geen last van te hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:01

hebben jullie geen last van zweet bij de zadels zonder zweetblad?
mijn paarden zweten heel erg. bij mijn specialized saddle gaat het zweet zo door mijn chaps en broek heen...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:02

Serieus ? Ik heb een Euro Light, nog nooit last van gehad. Nou werk ik ook niet intensief met de paarden, dat scheelt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:09

Wat een mooi zadel, maar snijden de zweetbladen niet in je benen?

Ik mag mijn Brefoot Londen gebruiken op mijn nieuwe bijrijdpaardje, maar twijfel nog een beetje over de positie. Ik heb het idee dat hij nog iets verder naar achteren kan (foto 2), maar dan denk ik dat ik een banaansingel zal moeten aanschaffen. Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:45

Hij mag idd wat naar achteren - je kunt het proberen door de singelstoten ongelijk vast te maken, de voorste korter dan de achterste - soms helpt het - en een S-vormige singel is beter dan een banaan