Eentje wat niet te veel drukt achter de oren. Mijn huidige doet dat namelijk wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:yvetjes schreef:Vandaag het Hooks hoofdstel gepast. Twijfel over de maat.... valt best klein qua kopstuk, neusriem wel goed. Bakstukken ongeveer een cm korter dan m'n andere hoofdstel.
Bij een maat groter zal de neusriem waarsch erg veel leer overhouden.
Hoofdstel is trouwens best vettig. Heb ik nog nooit gezien bij een nieuwe.
[ [url=m/SF4APz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q9Sroz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pkaH8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik snap het niet zo goed. Het is nu een rage van alsmaar meer vervormde kopstukken onder de naam 'anatomisch voorgevormd' en dit beter zou zijn dan een gewone riem, maar bijna alle anatomische kopstukken worden tijdens het rijden tegen de oren geduwd omdat ze niet op maat zijn , confectie zeg maar en simpelweg niet voor alle paarden passend zijn. Deze foto vind ik er een mooi voorbeeld van. Nog beter een goed liggende gewone riem dan een veel te breed kopstuk die tegen de oren duwt.
Ik heb de indruk dat het vooral een rage is en het eerder tussen de oren van de ruiter zit dat een paard perse een anatomisch hoofdkussen moet hebben.....een modegrilletje waar het paard weer onder gebukt gaat....Als je dan perse anatomisch wil gaan, doe het dan goed.
Cemlys schreef:Door de stang krijg je altijd wel wat druk achter de oren. Heb je al gekeken naar de s&t hoofdstellen van ps of sweden, die hebben een heel breed anatomisch, zacht onderlegd kopstuk, welke de druk over een groter vlak verdelen en dus verkleinen.
CalvinenGino schreef:Cemlys schreef:Door de stang krijg je altijd wel wat druk achter de oren. Heb je al gekeken naar de s&t hoofdstellen van ps of sweden, die hebben een heel breed anatomisch, zacht onderlegd kopstuk, welke de druk over een groter vlak verdelen en dus verkleinen.
Hmm ken deze merken niet.
Vind ze ook niet zo snel op google.
finnens schreef:Hoi, ik heb een vraagje voor degene die met een rambo micklem bitloos rijden.. waar is zo een extra kin riempje te vinden? Zoek me rot maar ben het nog niet tegen gekomen.
vera_pino schreef:Ik zou de neusriem een gaatje langer doen en de bit riempjes 1 korter. Ik had hetzelfde probleem bij een van de paarden na het veranderen niet meer gehad.