Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:44

candalisa schreef:
Gister voor het eerst met de bluebell Loire gereden. Ik vind de gewone dekjes van lemieux niet mooi maar ben toch gezwicht voor deze versie. Ik twijfelde tussen de papaya en deze maar gezien ik best veel roze tinten heb toch voor deze gegaan en geen moment spijt van. [ [url=m/EY02gY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bI9tRo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:11

candalisa schreef:
Gister voor het eerst met de bluebell Loire gereden. Ik vind de gewone dekjes van lemieux niet mooi maar ben toch gezwicht voor deze versie. Ik twijfelde tussen de papaya en deze maar gezien ik best veel roze tinten heb toch voor deze gegaan en geen moment spijt van. [ [url=m/EY02gY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat mooi!! Zo veel lichter dan op alle andere foto’s die ik gezien heb! Lijkt wel lila.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:07

Ik heb divoza een mail gestuurd voor de carbon mech bluebell te bestellen, ben benieuwd naar de levertijd :=

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:51

Die mesh bluebell zal wel pre order zijn waar je hem nu kan bestellen, engels winkels worden eerst bediend, daarna export, eigenlijk standaard komen de dekjes bij alle nederlandse winkels ongeveer dezelfde week binnen, maakt denk ik dus niet heel veel uit waar je hem bestelt voor wanneer ie binnen is.

Ik vind het zelf vrij logisch dat het op deze manier gaat, vooral nu ze uit de EU zijn duurt export nou eenmaal even, en met de andere dekjes waren ze uiteindelijk ook nog eerder dan verwachte datum, ze kunnen nou eenmaal niet in 1x zoveel produceren dat ze voor alle landen genoeg hebben, en als dat wel lukt is er ook nog zoiets als logistiek :)*

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:22

Maddy_Paola schreef:
Die mesh bluebell zal wel pre order zijn waar je hem nu kan bestellen, engels winkels worden eerst bediend, daarna export, eigenlijk standaard komen de dekjes bij alle nederlandse winkels ongeveer dezelfde week binnen, maakt denk ik dus niet heel veel uit waar je hem bestelt voor wanneer ie binnen is.

Ik vind het zelf vrij logisch dat het op deze manier gaat, vooral nu ze uit de EU zijn duurt export nou eenmaal even, en met de andere dekjes waren ze uiteindelijk ook nog eerder dan verwachte datum, ze kunnen nou eenmaal niet in 1x zoveel produceren dat ze voor alle landen genoeg hebben, en als dat wel lukt is er ook nog zoiets als logistiek :)*

Pre order maakt me niet uit, heb m als t goed is met korting besteld *\o/*

Lottekuhh_x

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:53

Bij Equiglow hebben ze nu 25% korting op de nieuwe collectie. Als je de code EQUIGLOW15 invult bij afrekenen krijg je nog eens 15% korting op je bestelling!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:16

Werkt hier helaas niet op de watermelon.

Hanne1301

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:27

FleurSandro schreef:
Epplejeck heeft alleen vandaag 25% korting met de code: "SUNNY25" werkt ook op lemieux *\o/*

Ik heb net eentje gehaald, de suede cc in hunter green <3

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:51

Saaams schreef:
Werkt hier helaas niet op de watermelon.

He wat raar (en jammer) bij mij doet ie het zowel op de suede als de loire...

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:13

Lottekuhh_x schreef:
Bij Equiglow hebben ze nu 25% korting op de nieuwe collectie. Als je de code EQUIGLOW15 invult bij afrekenen krijg je nog eens 15% korting op je bestelling!

Werkte bij mij ook niet op de bluebell ;(

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:20

Heel gek :( sorry voor het blij maken met een dode mus. Ik heb zelf de papaya en bluebell besteld en bij mij doet ie het gek genoeg nog steeds. Ik heb wel op het draairad geklikt wat als pop-up verschijnt op hun pagina. Je moet dan je emailadres invullen en dan draait ie aan het rad en kan je wat korting krijgen. Ik had 10% gedraaid, code was EQUIGLOW10, maar werkte niet op deze collectie. Toen heb ik random EQUIGLOW15 geprobeerd en die werkte wel en kreeg toen dus 15% korting. Wellicht dat het op de een of andere manier toch hier in zit :?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:05

Lottekuhh_x schreef:

Bij mij werkte de code wel gewoon bij zowel de Papaya, Watermelon als de Bluebell. De code EQUIGLOW10 deed het niet, maar EQUIGLOW15 wel. Raar dat de code het niet bij iedereen doet.. -O-

@Lotte: super bedankt iig! *\o/*

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:24

Ik ben er al achter, je moet er meer als eentje bestellen. Dan doet de code het wel. Toch jammer dat ik er niet meer als eentje wil hebben

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:34

Marritx schreef:
Ik ben er al achter, je moet er meer als eentje bestellen. Dan doet de code het wel. Toch jammer dat ik er niet meer als eentje wil hebben

Dat is het hm ja, dan houdt het helaas op idd. Of je moet iets goedkoops zoals paardensnoepjes of een spons erbij doen, maar onder de €75,- moet je ook verzendkosten betalen dus dan wellicht niet heel interessant.

Ze hebben trouwens nog een stuk meer kleuren met korting, sommige ook meer dan die 25%.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:07

Ik heb mijn collectie nog even uitgebreid met de sage & een zwarte mesh, maar nu blijven mijn peacock, benneton blue & ink blue maar in de kast liggen, alles in full dressuur, mocht er iemand interesse hebben: let me know! (Door de lichtinval lijken ze kleurverschil te hebben maar dat is in het echt niet)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:38

candalisa schreef:

Super mooi, past echt mooi bij je paard.

De loire lijkt zo op de foto wel lichter dan de suede, kan natuurlijk door lichtinval komen.

Misschien ligt t aan mij, maar ik schrik echt van de prijzen voor 2e hands dekjes.
Sommigen zijn 2e hands nog duurder dan nieuw in de sale of met kortingsacties.
Wilde graag een Hunter green....ik weet t....er moet er eerst eentje weg voor ik er een bij koop, maar schrok van de prijzen.
Dan wacht ik wel tot ie ergens nieuw in de sale is

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:41

[/quote]

Super mooi, past echt mooi bij je paard.

De loire lijkt zo op de foto wel lichter dan de suede, kan natuurlijk door lichtinval komen.

Misschien ligt t aan mij, maar ik schrik echt van de prijzen voor 2e hands dekjes.
Sommigen zijn 2e hands nog duurder dan nieuw in de sale of met kortingsacties.
Wilde graag een Hunter green....ik weet t....er moet er eerst eentje weg voor ik er een bij koop, maar schrok van de prijzen.
Dan wacht ik wel tot ie ergens nieuw in de sale is[/quote]

Dat viel mij idd ook al op.
Ja, ze kunnen het er wel voor vragen maar of ze het ook voor die prijs kwijtraken betwijfel ik...!
Ik ga in elk geval geen 50 euro voor een gebruikt dekje geven als ik er eentje nieuw kan kopen voor 52 euro zonder verzendkosten!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:44

En hoevaak er wel niet word gezegd dat het dekje in nieuwstaat is, krijg je hem vervolgens binnen en de zwarte zadelvegen zitten erop..

Nee ik ben ook gestopt met 2de hands kopen. Eerst wilde ik graag kleuren hebben die niet meer verkrijgbaar zijn, maar denk dat elke tint wel een keertje een comeback maakt, zoals je nu ziet met de Bluebell (die lijkt op Corn blue).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:45

Ik vind 2e hands juist veel duurzamer. Er wordt al zoveel zooi geproduceerd := na 2 keer rijden heb je zelf ook zwarte zadelvegen dus wat is het probleem?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:48

Spenk schreef:
Ik vind 2e hands juist veel duurzamer. Er wordt al zoveel zooi geproduceerd := na 2 keer rijden heb je zelf ook zwarte zadelvegen dus wat is het probleem?

Dat ben ik met je eens, maar heb al zovaak meegemaakt dat men niet eerlijk is over de staat van het product.. dan houd het op. Ik ben zelf altijd erg zuinig op mijn spullen en dat zie je terug maar dat kan ik niet van iedereen zeggen.. als er dan de nieuwprijs word gevraagd, en er blijken stiksels los, of afgeknipte lusjes wat niet te zien is op foto en er staat bij “nieuwstaat”..

Dan toch maar nieuw. :)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 17-05-22 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:48

Wiwabalia schreef:
En hoevaak er wel niet word gezegd dat het dekje in nieuwstaat is, krijg je hem vervolgens binnen en de zwarte zadelvegen zitten erop..

Nee ik ben ook gestopt met 2de hands kopen. Eerst wilde ik graag kleuren hebben die niet meer verkrijgbaar zijn, maar denk dat elke tint wel een keertje een comeback maakt, zoals je nu ziet met de Bluebell (die lijkt op Corn blue).

Bluebell is de blueberry toch? Corn blue is echt wel blauw en de bluebell neem ik niet omdat ik hem te paars vind lijken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:49

mooney schreef:
Wiwabalia schreef:

Bluebell is de blueberry toch? Corn blue is echt wel blauw en de bluebell neem ik niet omdat ik hem te paars vind lijken.

O sorry, die bedoelde ik ja. :D

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:52

Ja precies dat
Heb er eentje 2e hands gekocht een tijd geleden, maar die ben ik op gaan halen
De rest nieuw of van een particulier nieuw met kaartje er nog aan.
Ik vind €50 echt idioot hoor voor een 2e hands dekje
Jullie denken er blijkbaar ook zo over, dacht even dat t aan mij lag.

Eens dat 2e hands duurzamer is, maar dan moeten ze geen idiote prijs vragen en moet het dekje ook in de staat zijn waarin ze het te koop aanbieden.
Zwarte vegen heb ik echt op geen een dekje, dus die van mij blijven er nieuw uit zien, op wat kleine haartjes aan de binnenkant na die na school borstelen met rubber borstel en wassen er gewoonweg stront eigenwijs niet uit gaan.

Mocht iemand evt interesse hebben, mijn suede lavender en benetton blue mogen weg, zijn amper gebruikt, beide full dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:57

Weet je waar jullie een beetje bijzonder mee redeneren? Je gaat al standaard bij alles uit van nieuwprijs - 25% . Want die €52 euro is de prijs niet. De adviesprijs is €69,95 en bij een volgende collectie zal het me niks verbazen dat het €74,95 gaat worden.

Als je die prijs er gewoon voor betaald hebt is €45-50 helemaal geen rare prijs. Daar heb ik eigenlijk al mijn 2e hands dekjes voor verkocht en ben ze in een dag kwijt.

Je ziet dat bij kortingsacties steeds vaker merken als Lemieux uitgesloten worden omdat de merken het zelf eigenlijk niet willen hebben.

Dan kun je wel aan de gang blijven natuurlijk als je elk product rekent met 25% korting én gratis verzending :)

Dan verwacht je dus eigenlijk dat een particulier die wel 70 euro betaald heeft zijn dekje verkoopt voor 25 of 30 euro.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:08

Klopt, dat is ook de oorspronkelijke nieuwprijs niet, maar het is wel realiteit dat ze voor iets meer dan €50 nieuw te koop aangeboden worden dus dan gaat voor mij de vlieger van de oorspronkelijke nieuwprijs niet meer op in geval van 2e hands kopen of nieuw.
Want het is mijn portemonnee dan.
En vaak ook nog gratis verzenden

Ik zou wel gek zijn dan om meer te betalen incl verzenden als er een nieuwe voor minder te koop aangeboden word, dat doet gewoon niemand.

Natuurlijk snap ik dat als iemand de volle mep heeft betaald er meer voor wil hebben, vragen staat ook vrij, maar diegene heeft wel pech als dezelfde nieuw voor een paar euro meer nieuw te koop is.

En ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten hoor, maar vind 50 a 60 euro echt veel.