Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:08

Oretha schreef:
Zijn de dekjes nou ook zo lang? Vind het niet mooi helaas.

[ [url=m/zsOG4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zijn ze niet groter maar ze hebben het dekje erg ver naar achter gelegd naar mijn idee. Zodat ze het klittenband van voor aan het zadel kunnen maken. Als je dekje niet schuift dan hoeft dat inprincipe niet vast gemaakt te worden. Ik heb de orchid maar die leg ik wat meer naar voren toe. Ziet er een stuk normaler uit :D
Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:35

Celebi schreef:
Kleine toevoeging, ik zag net in de mail van de Hypostore dat er gewoon shirts en polo's met korte mouwen op de foto's staan. Die zijn waarschijnlijk alleen nog niet uitgegeven. Op zich niet gek met deze temperaturen dat ze eerst beginnen met de baselayers en truien en dan daarna de korte mouwen aanleveren. Zal misschien tegelijkertijd komen met de suedes?

Het komt echt in batches binnen, elke keer hebben ze weer een lancering met items die erbij passen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:22

Ik denk dat die Orchid op de Fries dus wel wat tever naar voren ligt ;)
Stel je voor dat je die lusjes aan de bovenkant werkelijk moet vastmaken - dat kan niet zoals het dekje nu ligt. Leg je het dekje "normaal", dan is het echt wel te lang, met teveel stof achter het zadel.
(Orchid staat trouwens wel heel mooi op de Fries!)

Even terug op de "nieuwe LeMieux".... misschien is PS of Sweden nu wel gewoon aandeelhouder. Of hebben ze een productiemanager bij dat merk vandaan getrokken :D
Ik ben op zoek naar een ander merk met goede pasvorm, beetje glimmende dekjes en leuke kleurtjes.

Rianne1807

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:33

Ik vind ze ook wat tegenvallen, had wel zomerse kleuren verwacht maar heel lelijk vind ik ze ook weer niet

Al koop ik nooit de loire, ik wacht op de suede.

Ik zit nog steeds in een " koop stop", hou t tot nu toe best goed vol ondanks dat ik nog wel erg graag de spruce wil :D

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:35

Dees schreef:
Ik denk dat die Orchid op de Fries dus wel wat tever naar voren ligt ;)
Stel je voor dat je die lusjes aan de bovenkant werkelijk moet vastmaken - dat kan niet zoals het dekje nu ligt. Leg je het dekje "normaal", dan is het echt wel te lang, met teveel stof achter het zadel.
(Orchid staat trouwens wel heel mooi op de Fries!)

Even terug op de "nieuwe LeMieux".... misschien is PS of Sweden nu wel gewoon aandeelhouder. Of hebben ze een productiemanager bij dat merk vandaan getrokken :D
Ik ben op zoek naar een ander merk met goede pasvorm, beetje glimmende dekjes en leuke kleurtjes.

Misschien iets maar zoals Lemieux ze legt vind ik er zelf niet mooi uitzien :=
Nu denk ik overigens wel dat ze ietsje langer zijn heb even 2 foto’s naast elkaar gelegd, musk uit de oudere collectie en dan de orchid. De nieuwe zijn denk ik ietsje langer

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 13:58

De suedes zijn in verloop van tijd langer geworden. Mijn dekjes uit de tijd van de stoffen singelvlakjes zijn korter dan de nieuwere.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:11

Ik vind het fijner langere dekjes.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:21

Daar ben ik het met die uk van 1.39 niet mee eens. :+

Afbeelding
Afbeelding

Goed, misschien had ik beter in de cob maat kunnen investeren, maar op zich gaat het prima. Maar ik laat ook altijd mijn dekjes zowel voor als achter uitsteken.

(singel werd op het moment van de tweede foto net los gesingeld geloof ik)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:30

Oretha schreef:
Zijn de dekjes nou ook zo lang? Vind het niet mooi helaas.

[ [url=m/zsOG4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

17 inch zadel wat kort is kun je denk ik beter cob onder doen toch?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 15:42

Cob scheelt maar heel minimaal in de lengte (1 suede blokje zo uit mijn hoofd), als mede ponymens zou ik die inderdaad best wat korter willen zien.

Hier staat het met de pony bbp en mijn 16 inch zadel echt niet chique. Mijn 16,5 heeft langere zweetbladen maar daar zou hij ook nog korter kunnen. Dit zijn allemaal s/m dekjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:54

Wintec heeft wel echt extreem korte zweetbladen weet ik uit eigen ervaring :P

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:00

Oh jeetje dat is wel een heel kort blad bij dat laatste dekje ja. Ik moet ook alles echt extreem goed de kamer intrekken, anders kom ik onderaan in de knel met mijn singel. Ik heb ooit eens overwogen om een onderlegger onder mijn niet volledig passende zadel te doen als tijdelijke oplossing, maar dan kon ik de dekjes dus niet meer de kamer in trekken en dat zag er ook niet uit dan.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 20:26

Ja de 16 inch is een pony model, die heeft erg korte zweetbladen. De andere is een gewone hart, dat scheelt al een hoop.
Op mijn oude pony was die 16 inch pony echt nodig maar voor mijn benen is een langer zweetblad wel fijn, dus ik hoop deze ook niet nodig te gaan hebben op de huidige pony's.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:46

Wie weet een online store ware ze nog dijon grafer boots hebben? Kan er nergens nog vinden

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:54

Nou, ik ben blij met mijn verzameling ouderwetse Lemieux en kan jaren vooruit.
Die nieuwe kunnen qua kleur en patroon mij echt gestolen worden.
Ik heb nog wel de laatste collectie met ouderwetse blokjes gekocht (kiwi, een blauw/paarse) maar de kwaliteit was al anders. Jammer maar beter voor de portemonnee…
Juist de eenvoud en duurzaamheid deed het hem.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:57

Die hadden toch ook al een biesje of niet?

Toch grappig dat iedereen zo zijn eigen mening heeft. Ik vind die nieuwe suède blokjes zo leuk. <3

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:58

Melisje_92 schreef:
Hebben ze geen korte mouwen deze zomer? Ik zou misschien wel de oranje willen, maar alleen met korte mouwen :')

Komen nog! In maart komt de tweede drop aan items als ik het goed heb :j

Moossie90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:54

Celebi schreef:

Toch grappig dat iedereen zo zijn eigen mening heeft. Ik vind die nieuwe suède blokjes zo leuk. <3

Ja idd met biesje, maar kwaliteit om te huilen en ze zijn korter in de lengte. Tot zover mooie kwaliteit die ook eerst betaalbaar was. Gelukkig heb ik er veels te veel

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 09:20

Moossie90 schreef:
Celebi schreef:

Ja idd met biesje, maar kwaliteit om te huilen en ze zijn korter in de lengte. Tot zover mooie kwaliteit die ook eerst betaalbaar was. Gelukkig heb ik er veels te veel

In de s/m suede is de mist en kiwi hetzelfde als de rest qua maat.
Dat was inderdaad wel de collectie die de voorbode was van de verandering.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:57

En die waren best wel populair volgens mij. Misschien dat ze dat als een goede reden zagen om nog verder te gaan :\

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:59

Opzich bij de Kiwi kon ik nog wel leven met de verandering, dat was enkel een dun randje ertussen. Maar daarna sloegen ze een beetje door.. :(

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:45

Zijn er al goede aanbiedingen van de wintercollectie nu de nieuwe collectie er is? Denk dat ik toch de Atlantic of orchid nog hebben wil!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:05

EJ heeft nu een sale met onder andere Lemieux. Geloof 20 tot 50% korting

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:09

Calimero_ schreef:
Zijn er al goede aanbiedingen van de wintercollectie nu de nieuwe collectie er is? Denk dat ik toch de Atlantic of orchid nog hebben wil!

Ik heb hem bij hypostore gekocht met -30% :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:18

Ik heb 'm ook bij de hypostore gekocht van de week. Volgens mij was dat de beste deal. De kleding is wel heel summier.. Mijn maten waren overal uitverkocht dus ik heb nog een bestelling bij lenieux zelf gedaan voor een baselayer en broek. Die waren dus wel de volle mep plus verzendkosten.