[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:18

Buitenzinnig schreef:
We zijn druk bezig met burioni pads te laten maken passend onder de Ghost zadels!
De kosten weten we nog niet, maar zal niet veel afwijken van de burioni pads!

Voor zowel de lange zweetbladen als de korte zweetbladen modellen!

Oh leuk nieuwtje! Heb je daar toevallig al foto's van? En ook andere kleurtjes? :)

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:19

Nee, ik hoop er binnenkort één te krijgen.
De kleurtjes kan ik niets zinnigs over zeggen ook (vast meer dan alleen zwart hoor!) Voorkeuren?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:25

Leuk! Grijs, donkerblauw... Dat lijkt me wel wat :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:28

Wat gaaf zeg, burioni pads voor onder de ghost!
Ik zou donkerblauw/navy en bordeaux heel mooi vinden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:28

Heeft iemand ervaring met de Barefoot Bellis pad? Klopt het dat er hier geen inlages in zitten? Het zou dus icm een Wintec Education zijn.. Osteo raadde me dus - zoals eerder gezegd in dit topic - iets dikker/zachter aan aangezien de kussens niet al te zacht zijn. Zou niet voor echt intensieve ritten zijn, pony is op leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:32

Buitenzinnig schreef:
De kleurtjes kan ik niets zinnigs over zeggen ook (vast meer dan alleen zwart hoor!) Voorkeuren?

O wauw, wat leuk!
Dan moet ik alleen even mijn paard inruilen want die heeft te hoge schoft +dakjesrug voor de meeste boomloze dekjes, maar het zadel heb ik dan alvast wel. 8-)
Mij lijkt bruin erg leuk in die pluizige stof. Misschien een beetje saaie kleur, maar het lijkt mij nou juist leuk omdat het dan net een beestenvel lijkt. Een berenvacht voor onder je Ghost of zo. :D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:34

Buitenzinnig schreef:

Als die mooi klein onder de piccolo zadels passen ga ik absoluut voor donkerrood.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:37

Die fleece burioni past wel mooi onder de de lange zweetbladen ghosts, ziet er toch prima uit?
Die pzd ziet er echt zo super uit, ik ga spijt krijgen dat ik de sympanova burioni gekozen heb. Ik denk dat de fleece er ook nog bijkomt hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:55

Op zich past de Ghost op de foto wel op de fleece Burioni, maar ik snap gewoon niet wat toch die voorliefde van veel boomloze merken is voor superbrede zweetbladen (en dus ook pads met superbrede zweetbladen). Zorgt alleen maar voor extra warmte voor het paard en zoveel ruimte heeft de ruiter ook niet nodig. Ik zag laatste een foto van een justadjust (?) waar een dijwrong echt middenin het zweetblad was geplakt omdat alles wat daarvoor lag (en ook wat achter het been lag) blijkbaar voor de ruiter loze ruimte was.
Dat vind ik ook zo mooi aan de Ghost, dat hij zo strak gesneden is. :j

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:39

Buitenzinnig schreef:
Zeker het blauw van de vorige pagina! Vind dat echt een super kleur.

Afbeelding

Vandaag na een rit met een flink tempo. Toch het zadel iets verder naar achteren leggen of niet? Wat vinden jullie.

Pony zag nog een paard etend voorwerp op de grond en maakte een flinke sprong opzij. Ik blijf erbij: de ghost zit echt als een huis!!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:45

Goh, toen ik een paar maanden geleden Burioni pads begon te verkopen was ik geloof ik een van de eerste in NL ;) En nu duiken ze overal op :P :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:50

de ghosts zitten idd als een huis. dat had ik effectief niet verwacht daar alles zo plat en kaal is.
maar vanmiddag zelfs een aantal fikse bokken uitgezeten. het valt me zeker niet tegen!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:42

Zitten er in die burioni fleece nou we of geen inlages? Ik ben inmiddels over op boomzadel, maar paardlief lijkt een zacht gevoerde pad toch wel erg fijn te vinden, dus wil toch sparen voor en lamsvel onderkant ofzo. De burioni fleece en de burioni wol en gel spreken me erg aan door leuke kleurtjes. Ook de zadelvormige met wol (merkloos?) van €80 ofzo met vrije wol/kleurkeuzes spreekt me aan.
@kitty zijn alle kleuren van die laatste die zijn afgebeeld de enige verkrijgbare?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:58

Zitten geen inlages in bij mijn weten.
Ik kwam ze tegen op een endurance site.
Daar rijden ze ook graag met
Dergelijke dekjes.
Ik heb ook een boomzadel en wil er daar nog een voor.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:22

De burioni pads hebben wel inlagen. Zijn alleen niet verwisselbaar (het kan,maar tegen aardige meerprijs)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:37

darkadia schreef:
Zitten er in die burioni fleece nou we of geen inlages? Ik ben inmiddels over op boomzadel, maar paardlief lijkt een zacht gevoerde pad toch wel erg fijn te vinden, dus wil toch sparen voor en lamsvel onderkant ofzo. De burioni fleece en de burioni wol en gel spreken me erg aan door leuke kleurtjes. Ook de zadelvormige met wol (merkloos?) van €80 ofzo met vrije wol/kleurkeuzes spreekt me aan.
@kitty zijn alle kleuren van die laatste die zijn afgebeeld de enige verkrijgbare?

Welke bedoel je precies? :o

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:31

Buitenzinnig schreef:
We zijn druk bezig met burioni pads te laten maken passend onder de Ghost zadels!

Met verwisselbare inlages? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:42

Buitenzinnig schreef:
De burioni pads hebben wel inlagen. Zijn alleen niet verwisselbaar (het kan,maar tegen aardige meerprijs)

die fleece pads???

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:50

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn ghost en hoe stevig je er in zit. Gisteren een ritje gemaakt waarbij we een stuk in bokgalop door het hoge gras gingen en hij toen ook nog schrok van een opvliegende eend. Ik was daarbij enkel even een beugel kwijt maar verder zat ik nog netjes waar ik hoorde te zitten. Voorheen was alleen zijn schrikreactie genoeg om mij er op z'n minst naast te laten hangen omdat hij zo ontzettend wendbaar en supersnel is.

Eerder heb ik de kussens wat opgevuld. Van voren een extra shim erin en over de hele lengte een dunne inlage erbij (soort yogamatje). Nu blijft de schoft en voorste deel ruggengraat beter vrij ook als ik er op zit.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:17

Mariett schreef:
Dat is dan meestal ook echt goedkope rommel, helaas. En vervolgens zonder meer een onwijs duur boomzadel kopen inderdaad :+ alles mag wat kosten, behalve een boomloos zadeltje.

Op Equiday was er iemand met semi-boomloze zadels, die ons vertelde dat 'barefoots' gewoon heel slecht waren voor de paardenrug. Deze barefoots verdeelden de druk bijvoorbeeld helemaal niet.
Ben vergeten om te vragen of ze nog meer wilden uitleggen, zoals het model, met/zonder VPS, of ze er überhaupt een pad onder hebben gehad en wat de 'test' überhaupt inhield. Ook zo'n soort steekproef, wat dan waar is en wat dan elke keer weer geroepen moet worden :P

O ik denk dat ik wel weet wie dat is..Beetje vreemd figuur en komt juist helemaal niet geloofwaardig over op die manier :P

Ik heb een fleece burioni/torsion pad en ik vind hem echt geweldig!Leuk dat er nu ook andere modellen gemaakt gaan worden :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:28

Anoniem schreef:
Buitenzinnig schreef:

die fleece pads???

Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:30

Ik heb toen de Torsion cool pads (ofwel burioni) in februari in mijn assortiment genomen. We hebben het er met de dealers over gehad en gezorgd dat Ghost contact opnam met Burioni om de pads passend onder de Ghost te laten maken. In de 1e instantie zou ik dat doen, maar het leek ons wel makkelijk om de Italianen onder elkaar dat te laten regelen. Maar dan gaat het ook op zijn Italiaans....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:32

Oryani schreef:
Buitenzinnig schreef:

Met verwisselbare inlages? O:)

Vrees dat dat te duur wordt, maar we kunnen het altijd overleggen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:26

Dacht maak ook even overzichts foto's van de rug voor het opzadelen en een gewone standaard rug.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn uitzicht alleen deze pad was echt te dik en werd een torentje.
Afbeelding
Uitzicht van stalgenoot op de torentje.

Vrijdag.
Afbeelding
Na het rijden de ondeugende pretkop van pony.
Afbeelding
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denk.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:30

Dat paardje op de knop is leuheuk :):) Ik vind het echt een mooi zadeltje!