De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:46

Super fijn Iwanluver! Ben benieuwd!

@cat: jij hebt ze toch ook binnen? Hoe bevallen ze?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:59

Ja, ging hier net mijn ervaring posten ;)

Gisteren heb ik ze gebruikt, en zoals vele zeiden, benen blijven echt superfris onder deze beschermers, maar echt fris. Er was amper verschil te voelen met voor ik hem opzadelde, zo fris kwamen ze vanonder deze beschermers onderuit. Qua lengte heb ik er goed aan gedaan om een medium te bestellen, deze waren ideaal.

Het mindere: de sluiting. De rek is ongelooflijk straf (ik denk dat ik ze ook even rond een fles ga moeten doen) maar loskrijgen was ook even een aparte handigheid waar ik nog niet met weg ben. Het voordeel is natuurlijk weer, deze gaan echt niet zomaar loskomen.

Mijn mening: de beste beschermers die ik in mijn kast heb liggen, en waarde voor je geld :)!

Dionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:49

Misschien BR Pro Mesh: (Letterlijk gekopieerd van de Epplejeck website)

-multifunctionele beenbeschermers
-deze technische beschermer is gemaakt van ademend Pro Mesh BASF® TPU, dit onderhoudsvriendelijke en lichtgewicht materiaal is uitzonderlijk sterk en biedt een optimale mix van bescherming (360 graden), ventilatie en flexibiliteit.
-het zeshoekige honingraatpatroon geeft lucht de ruimte, maar houdt zand en modder tegen.
-de bacteriebestendige en geperforeerde polyolefine foamvoering ademt, absorbeert schokken, neemt geen water op en heeft goede anti-slipeigenschappen in zowel natte als droge omstandigheden.
-de beschermers zijn hypoallergeen en naadloos, waardoor ze uitermate geschikt zijn voor paarden met een gevoelige huid.

Ik zit er zelf ook over na te denken om ze te kopen, ze lijken me erg fijn!
(Ik heb alleen geen ervaring met de beenbeschermers!)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:58

een vriendin van me gebruikt die dingen.
Als je en bescherming wil en iets ademend, zou ik eerder naar de leMieux Snug boots gaan.
De BR pro mesh lijken een vreemde vorm van strijklap, en stelt qua bescherming amper iets voor. Ik ben er alvast geen fan van

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:13

Wat een positieve dingen over Le Mieux, en qua prijs zijn ze ook goed te doen! :j
Alleen heel erg jammer dat ze niet in maat S verkrijgbaar zijn..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:07

@cat: ahh grappig, precies dezelfde ervaring dus. Ik heb ze inmiddels rond flessen gedaan, door de tip van het losmaken gaat dat nu ook makkelijker. Heb ze alleen nog niet weer opnieuw kunnen testen. Maar denk dat t nu wel goed is :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:24

ik moet ze zo meteen nog rond wat flessen draaien, maar ze doen echt wat ze beloven, namelijk super frisse benen! ik ben er super tevreden van! de beste beschermers die ik heb tot hiertoe dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:44

Ik ben jarig in maart en als het goed is studeer ik ik begin februari af. Misschien goed idee om dan de snug boots als cadeautje te vragen :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:59

Jotoma schreef:
@cat: ahh grappig, precies dezelfde ervaring dus. Ik heb ze inmiddels rond flessen gedaan, door de tip van het losmaken gaat dat nu ook makkelijker. Heb ze alleen nog niet weer opnieuw kunnen testen. Maar denk dat t nu wel goed is :)

Welke flessen heb jij genomen? Wijn flessen? want ik denk dat jij ook een M had zeker?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:01

Wat voor maat hebben jullie van de Le Mieux voor een gewone Kwpn ers?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:07

xx_Irisje schreef:

Ik zou zeggen voor kwpn'ers onder de 170 een M en boven de 170 een L.
De L is best lang. Mijn ruin van 168 heeft de M.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:09

The_Cat schreef:
Jotoma schreef:

Welke flessen heb jij genomen? Wijn flessen? want ik denk dat jij ook een M had zeker?

De M heb ik voor voor, die pasten niet om wijnflessen. Ik heb van die flessen blue band vloeibare boter, daar passen ze wel om. En een wat bredere fles met mayonaise.
De L past wel om wijnflessen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:10

SuperZodiaX schreef:
xx_Irisje schreef:

Ik zou zeggen voor kwpn'ers onder de 170 een M en boven de 170 een L.
De L is best lang. Mijn ruin van 168 heeft de M.

Mijn ruin van 1.62 heeft de M voor de voorbenen en L achter. Hij heeft een lastige maat bij de voorbenen, dwz: normaliter qua breedte full en qua lengte cob. Maar deze pasten keurig!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:16

Ik val hier ook eventjes binnen, heb met kerst de LeMieux snug boots gekregen, voor M past perfect, achter L, maar daar kreeg ik de derde rekker niet van vast (merrie had wel last van stalbenen) dus nu heb ik ze maar rond flessen gedaan en hoop ik ze straks wel aan te krijgen, zou het zonde vinden dat ze na alle positieve reacties hier niet zouden passen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:17

Hoop t ook voor je!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:23

Ik krijg ze rond men fles al wel een gaatje strakker..

Ik vind wel dat de derde rek erg kort is, maar dacht dat er nog iemand dat gezegd had (ik lees al lange tijd mee)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:24

leenbeesje schreef:
Ik val hier ook eventjes binnen, heb met kerst de LeMieux snug boots gekregen, voor M past perfect, achter L, maar daar kreeg ik de derde rekker niet van vast (merrie had wel last van stalbenen) dus nu heb ik ze maar rond flessen gedaan en hoop ik ze straks wel aan te krijgen, zou het zonde vinden dat ze na alle positieve reacties hier niet zouden passen.

Bij mijn paard zaten ze om de achterbenen ook net niet goed. Ik heb die uiteindelijk verkocht aan een stalgenootje die ze om de voorbenen gebruikt. Hopelijk zitten ze straks na het rekken wel goed bij jouw merrie!
Ik gebruik voor de achterbenen nu strijklappen van equifit en voor de snug boots. De ideale combinatie voor mij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:25

Had ik precies t zelfde. Die derde kreeg ik met moeite op t eerste gaatje en met moeite de volgende dag weer los. Was idd alleen de derde. Net of die niet op wil rekken.
Ivm de ijzel en code rood zit ik in huis opgesloten, dus kan t morgenavond pas testen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:27

Ik gebruik achter ook gewoon strijklappen van BR. Dat de rekjes wel kort zijn, dat viel me ook al op. Maar misschien is het gewoon pech in je geval leenbeesje , dat je paardje ook net last heeft van stalbenen.
Hopelijk werkt het ook met het oprekken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:56

Heeft er ook al iemand de bruine? :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:58

Nee, als ik een zwart of wit paard had was ik zeker voor de bruine snugboots gedaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:03

Ik wil ook de bruine voor training thuis maar twijfel of mijn paard ze gaat passen. Vrij stevige benen..

Wordt wel aantrekkelijk om ze te bestellen na alle ervaringen hier! :)

De Eskadron flexisoft air bevallen ook erg goed dus heb geen haast, hoe bevallen ze jou Sanne?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:20

Ja ook goed :j Ze zijn wel heel licht, zitten netjes. Ben benieuwd hoe lang ze mooi blijven.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:10

Waar zijn ze in het bruin verkrijgbaar? Wist wel dat ze bestaan maar heb ze nog niet gezien ergens!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:11