[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:54

Offtopic, heb even in je profiel gekeken, wat een gave tijd heb je gehad om overal met paarden te kunnen werken!

Goya, een van mijn andalusiers, heeft ook een vrij korte rug. Ik merk dat hij met de Ghost geen problemen heeft, omdat er geen harde onderdelen in zitten komt er op de achterkant ook minder druk. Een Ghost mag, in tegenstelling tot boomzadels, best een stukje voorbij de 18e rib komen. Zolang je niet bovenop de cantle zit ligt het gewoon los en kun je vrij gemakkelijk je hand er onder krijgen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:18

Yvankaxx schreef:
Yvankaxx schreef:
Mijn instructrice vind dat het zadel (torsion) niet zo goed meer past op Serena (naast dat hij voor mijn komt ook niet geweldig is). Eerst had ze heeft veel vet op haar schouders en rug. Dat vet is nu weg, waardoor de pommel wat drukt in de schouders. Kunnen we dat nog enigszins aanpassen (sokken/handdoek whatever)? Of is t niks meer? Dan ben ik de banketstaaf :|.

Yvankaxx schreef:
Hier de beloofde foto's!

Close up van haar rug.
[ Afbeelding ]

Haar rug .
http://i58.tinypic.com/dnhj6r.jpg

Zadel vanaf de zijkant
[ Afbeelding ]

Close up zadel
http://i62.tinypic.com/11ufdx0.jpg

Zadel vanaf de voorkant
http://i58.tinypic.com/21j41hx.jpg

En met mij erop (door die jas lijk ik echt 10 kilo dikker :+ )
http://i61.tinypic.com/2a5bs7n.jpg

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Heb het idee dat de pommel uiteinden op zich mooi gelijk lopen met haar lijf, maar blijft lastig zo vanaf een foto. Heb je een foto van de pommel los op haar rug?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:36

We hebben de pommel nu vervangen voor handdoeken enzo, dus ik kan vanmiddag wel even de pommel op haar rug leggen!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:06

Yvankaxx heb dat volgens mij al eerder aangegeven dat het zadel vrij klein is voor jou.
Je zit naar mijn idee te ver op de achterkant. Zo het zadel zonder ruiter ziet er niet verkeerd uit.

Misschien door de pommel te vervangen voor kussenvulling of iets anders dat je iets naar voren kan gaan zitten. Dat het dan net voldoende is en je paardje er wel beter mee wil lopen. Maar of het met zacht materiaal stabiel wil blijven liggen is uitproberen. Vaak heb je dan een schuif zadel.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:19

Jomaro, dat is ook wel waar, hij is eigenlijk een maatje te klein, maar een (barefoot) maat 2 gaat niet op haar rug passen. De bedoeling is ook dat ik er nog 8 kilo af krijg, dus dan lijkt het hopelijk al wat beter. Ik probeer het nu gewoon zo dragelijk mogelijk te maken. En ik rij nu meer met een bbp (als ik rij, pony is nogsteeds niet gezond) en het zadel voor stapritjes. De andere verzorger rijd er wel wat meer mee, maar die weegt ook minder.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:29

SecretLIN schreef:
jetta heb ik gedaan maar kom er niet uit haha ik wil een fork kopen en die in mijn cheyenne laten zetten

[ Afbeelding ]

Heb je 'm niet verkeerd uitgeprint? Volgensmij moet je ze "liggend" uitprinten namelijk.

(Trouwens, als je van plan bent deze niet te houden en het een maat L is wil ik 'm best van je overnemen voor wat jij wil :o .)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:29

Ik zal binnenkort eens kijken of ik nieuwe foto's kan maken. Had met het testen ook al foto's geplaatst, maar nieuwe foto's volgen binnenkort :)

Oshaa heeft het haast het passen of niet? Ik ga binnenkort op vakantie, als het geen haast heeft dan plan ik het erna, anders kijk ik of ik ervoor tijd heb. Stuur me anders even een pbtje ;) Ben nogal druk, dan vergeet ik het niet hihi.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:20

Oshaa: Anders kan ik je ook helpen, zie onderschrijft :) Maar Als muppetmayo het gratis doet is dat natuurlijk ook niet verkeerd ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:39

Mag ik mij hier ook melden?

Ik rijd geregeld na het longeren zonder zadel (wel met dekje en bontje) en wil toch wat op de rug van mijn paard met een nog betere bescherming/ drukverdeling.
Mijn paard heeft een dressuurzadel en springzadel beiden op maat gemaakt en keurig op tijd controles erbij, paard loopt goed over de rug, maar merk dat hij zonder zadel nog net iets beter loopt :D

Ik zat te denken aan een Barefoot, maar ben er nog erg leek in, dus lees even mee.

Ik rijd momenteel geen wedstrijden, weet niet of dat in de toekomst nog gaat gebeuren.

Vroeger altijd zonder zadel gereden op mijn pony en dat vond ik altijd heerlijk!

Maar goed, weeg nu ook héél wat kilootjes meer :+ vandaar dat ik wel wat ter bescherming op zijn rug wil hebben :o

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:42

Kaatje: 17 januari moet ik in Enschede zijn, als je alle Barefoot-modellen eens wilt zien, passen en proberen kun je een pasconsult overwegen. De reiskosten verdeel ik dan over het aantal afspraken, scheelt nogal :j

*reclame-modus uit :D*

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:48

Marcella schreef:
Ik zou nog foto's maken van westernpad onder de Cheyenne, maar heb ik even andere dingen waar ik me mee bezig hou. Aangezien ponylief spierbevangen staat.

Ik ben net terug van vakantie, dus neem je tijd. Beterschap met t beestje... hopen dat ie snel opknapt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:02

Teteltee schreef:
Kaatje: 17 januari moet ik in Enschede zijn, als je alle Barefoot-modellen eens wilt zien, passen en proberen kun je een pasconsult overwegen. De reiskosten verdeel ik dan over het aantal afspraken, scheelt nogal :j

*reclame-modus uit :D*

Oh, dat zou helemaal ideaal zijn :Y)

Wat zijn de kosten daarvan en kom je dan aan huis? (Heb helaas geen binnenbak, dus ga voor goed weer :D )
Locatie 7664VG-3

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:11

Teteltee ik wil uiteraard niet in je vaarwater zitten! Had jij ookal een Ghost (heb zoveel berichten gelezen dat ik t niet meer weet)?
Oshaa Teteltee heeft wel veel meer ervaring dan dat ik heb.. ik ben maar een leek met veel teveel zadels omdat tot nu toe niks echt een oplossing bleek voor ons.. ;)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:24

Oh zo ervaar ik het niet hoor Muppetmayo! We moeten elkaar toch ook gewoon nog kunnen helpen voor niks, anders gaat de lol er wel een beetje vanaf :) Als jij de zadels hebt die Oshaa wil proberen, lekker doen! :)

Kaatje: ik ga je even een PB'tje sturen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:40

Alleen Nienke (MZM Geestig) en ik hebben op het moment Ghost zadels. Ik doe wel passervice aan huis, Nienke niet.
We hebben beide modellen die getest kunnen worden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:43

Hihi ok, ik begon helemaal te twijfelen. Al weet Oshaa maar welk zadel voor haar meer bevalt, dan kan ze daarna gerichter een test zadel aanvragen :) Wellicht zit voor haarzelf de Roma bijvoorbeeld veel lekkerder, maar dan weet ze iig dat de Ghost (of juist de barefoot maat 1) goed ligt :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:45

@Teteltee, ik heb even op je website gekeken maar er staat dat je alleen barefoot en trekker hebt? Tenminste dat is wat ik kon opmaken, forgive me if I am wrong :). Ik ben wel erg gecharmeerd van de ghost en die zou ik graag willen proberen.

@muppetmayo, het heeft geen haast hoor! Ik heb nu wel echt besloten om niet meer met dit zadel te rijden, dus ik ga gewoon een tijdje longeren / aan de hand werk doen. Hebben we in het begin ook 2 maanden gedaan, maar toen is ze helaas alleen maar afgevallen / geen spieren opgebouwd (ik zat in the US en degene die mijn paardje verzorgde zag schijnbaar niet dat ze zo erg aan het afvallen was...). Nu proberen we het gewoon opnieuw :). Ik zal je even een pb sturen.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:59

Oshaa: Klopt, geen Ghost! Helaas pindakaas.. Wie weet, ooit :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:16

Ik hoop snel @ Teteltee :P Gezien mijn voorkeur uitgaan naar Barefoot Arizona, Ghost of die van Bosrand :P Testen zou ideaal zijn met mijn paard met lastige pasvorm ;)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:34

Wie heeft er een Arizona Nut en kan er iets voor mij opmeten?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:52

Ik heb een Arizona nut. :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:58

darkadia schreef:
Ik hoop snel @ Teteltee :P Gezien mijn voorkeur uitgaan naar Barefoot Arizona, Ghost of die van Bosrand :P Testen zou ideaal zijn met mijn paard met lastige pasvorm ;)

Ghost western model :j Tip voor kwetal er zijn nu zoveel soorten dan kan er een western uiterlijk best wel bij gemaakt worden +:)+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:13

Hahahah @ jomaro ik ben voor ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:16

:j :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:33

Grapjassen ;)