Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:zowel mijn cashel soft saddle (zelf flapje erachter afgehaald) en mijn libra trec (15 inch) bevallen zeer goed.
ikzelf ben 1,69 en 57 kilo.
en voor de extreme gevallen heb ik nu mn voltigesingel en een pad met extra inlages
unihorses schreef:minikatje schreef:zowel mijn cashel soft saddle (zelf flapje erachter afgehaald) en mijn libra trec (15 inch) bevallen zeer goed.
ikzelf ben 1,69 en 57 kilo.
en voor de extreme gevallen heb ik nu mn voltigesingel en een pad met extra inlages
welke pad?![]()
hier gereden met een witdekje onder mijn libra en daar dus prima de afdruk te zien ( had met het zadel op paarden rug en dan op witdekje rara)
ruggegraad is gewoon vrij. niks raars. dit is allemaal zonder pad eronder.
nu vraag ik mij toch wel ernstig het nut af van pads.....
ruggegraadvrijheid geeft dit zadel, het dempt ook al. mijn dekjes dempen ook ( wol eronder) en die pads zijn vaak dunner dan mijn dekjes.
wat voegt zo'n pad nou toe... alle, en vooral mijn hkm halfpad laten de paarden alleen maar rotter lopen. halfpad op dekje geeft verbetering en helemaal eraf lopen ze weer super.
wat zeg maar voegt het toe( ja, heb site gelezen, vraag het me nu na ondervindingen gewoon af )
minikatje schreef:libra zitten al extra panelen in, in mijn pad onder de libra heb ik dunne inlages.
voor de cashel heb ik 2 paar inlages voordat er echt ruggegraatvrijheid is.
voor de voltigesingel heb ik een slaapmat kapot geknipt en een pad in elkaar geknutseld
BrammetJee schreef:Ik geef het op !!!!
Ga denk kijkrn voor een goed boomzadel.
Ik weet het gewoon even niet meer met mijn zadel
Geryon schreef:BrammetJee schreef:Ik geef het op !!!!
Ga denk kijkrn voor een goed boomzadel.
Ik weet het gewoon even niet meer met mijn zadel
Wat jammer zeg dat het zo blijft![]()
Heb je je zadel al eens aan de onderkant bekeken? Misschien zit daar iets niet goed?
SylvieB schreef:Hoi allemaal! Ook ik kom even binnenstormen op dit forum.
Mijn zus en ik zijn al 9 jaar nog steeds super blij met onze (inmiddels) 16 jarige Haflinger.. Alleen, zijn wij al 9 jaar aan het aanrommelen met ons zadel. Al 8 verschillende (boom)zadels, 5 zadelmakers, en tig zadels gepast, zijn we nu écht ten einde raad. En willen we nu eindelijk eens een zadel wat niet wiebelt en naar voren schuift. Met barebackpad loopt ze als een zonnetje maar zodra er een zadel op ligt... Staart tussen de benen, gespannen.. Gewoon te sneu om te gaan rijden! Ik ben inmiddels al een jaar niet meer verschenen op wedstrijd, mede dankzij een blessure maar ook dus door het zadel. Dat starten maakt me nog niet eens zoveel uit, ik gun mijn pony nu eindelijk een fijn zadel zodat we weer van bosritten kunnen gaan genieten.
Ik heb al een aantal paginas doorgelezen maar mijn vraag was, wat het nadeel/voordeel is van een boomloos zadel bij een scheve schouder? Ik weet dat het zadel zichzelf aanpast, maar stel, de schouder wordt sterker en recht, past het zadel zich ook weer mee? Dezelfde vraag geldt voor de Hidalgo zadels (semi-boomloos?)
Zijn er ook mensen met hetzelfde verhaal als ons? Het naar voren schuiven e.d. en met een boomloos al hun problemen waren opgelost?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
unihorses schreef:SylvieB schreef:Hoi allemaal! Ook ik kom even binnenstormen op dit forum.
Mijn zus en ik zijn al 9 jaar nog steeds super blij met onze (inmiddels) 16 jarige Haflinger.. Alleen, zijn wij al 9 jaar aan het aanrommelen met ons zadel. Al 8 verschillende (boom)zadels, 5 zadelmakers, en tig zadels gepast, zijn we nu écht ten einde raad. En willen we nu eindelijk eens een zadel wat niet wiebelt en naar voren schuift. Met barebackpad loopt ze als een zonnetje maar zodra er een zadel op ligt... Staart tussen de benen, gespannen.. Gewoon te sneu om te gaan rijden! Ik ben inmiddels al een jaar niet meer verschenen op wedstrijd, mede dankzij een blessure maar ook dus door het zadel. Dat starten maakt me nog niet eens zoveel uit, ik gun mijn pony nu eindelijk een fijn zadel zodat we weer van bosritten kunnen gaan genieten.
Ik heb al een aantal paginas doorgelezen maar mijn vraag was, wat het nadeel/voordeel is van een boomloos zadel bij een scheve schouder? Ik weet dat het zadel zichzelf aanpast, maar stel, de schouder wordt sterker en recht, past het zadel zich ook weer mee? Dezelfde vraag geldt voor de Hidalgo zadels (semi-boomloos?)
Zijn er ook mensen met hetzelfde verhaal als ons? Het naar voren schuiven e.d. en met een boomloos al hun problemen waren opgelost?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
kan alleen maar lobyen voor mijn zadel![]()
heb zelf een libra brs... neem dit niet te serieus want ben er wat veeel te dol enthousiast over
is wat voor mij het meest neigt naar een bbp, maar dan in zadel vorm
edit:
je wil niet weten hoe mijn zadel schoof... zo erg dat ik een geknalde singel tijdens een springwedstrijd niet door had omdat het normaal ook zo schoof...
oplossign: C singel! ligt als een huis!!!!