Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:59

Dat is misschien ook een optie inderdaad, probleem is dat ik in Groningen woon en de 2 zadels die ik gezien heb onder in het land..
Ik wacht eerst even op een reactie van de fitter welke maten ik ongeveer moet hebben, wie weet heeft ze zelf nog eentje liggen die past. Ze handelt zelf ook met 2e hands Wow zadels

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:17

(edit verkoop niet toegestaan zie ik)

Ik heb een mooie te koop staan voor een zeer mooi prijsje in de "markt" wegens overstap op western, dus niet omdat ik het zadel niet prettig vind.

Ik heb er altijd ontzettend goede ervaringen mee gehad. Een heerlijk zadel wat makkelijk aan te passen is. Dat je oneindig aan kan passen vind ik echt een plus punt.
De zitting is comfortabel waardoor ik zelf altijd langere ritten kon maken zonder dat ik pijn aan mijn kont kreeg ;)
Ik heb altijd contact gehad met iris smalbeek over mijn zadel. Ze woont wat verder weg dus afspraak maken is altijd een uitdaging maar lukte uit eindelijk wel. Mails beantwoord ze altijd snel dus dat is fijn!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:56

Ik ben nu opzoek naar een wow zadel. Ik merk dat er tweedehands erg weinig aangeboden wordt.
Weten jullie nog sites/dealers die tweedehands hebben liggen voor een redelijke prijs?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:58

Eigenlijk kun je het beste een fitter laten komen die je paard opmeet en bepaald welke maten/onderdelen je nodig hebt. Dan kun je gericht zoeken naar een 2e hands in die combinatie of losse onderdelen. Fijn dat die zadels zo aanpasbaar zijn, maar daarom 2e hands een ramp omdat bijna elke paard een unieke combinatie heeft. Er worden er zat 2e hands aangeboden (heb er ook nog 1 te koop hier op de boktmarkt, staan er verder ook genoeg), maar het gaat maar net om de juiste maten. Dat vertel ik elke geintresseerde ook, als je de maten niet weet heeft het ook geen zin om uit te proberen of ie past op je paard, er moet toch een fitter aan te pas komen om het zadel sowieso op je paard en jou aan te passen met lucht etc. Succes ermee!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:34

Ik weet al in welke richting ik moet zoeken. En er komt ook zeker een fitter bij om het helemaal op maat te maken. Maar op dit moment zijn er niet zo heel veel in de tweedehands verkoop en vroeg me daarom af of er hier mensen waren met nog meer ideeen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:44

Op Facebook zou je aan kunnen melden voor de 'WOW beurs' en het kan ook lonen op op Ebay te checken, met name UK.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:53

Bedankt voor de tip!

Ga ik zeker even op kijken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:37

Ik overdenk ook een wow zadel, nu vroeg ik me af hoe makkelijk zijn die zweetbladen te wisselen. gaat dat zo makkelijk dat je dat wel even doet voor je spring les, of dat zeker niet

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:42

Uhm nee. Je moet wel sleutelen.
Maar het gaat zeker niet ff klik klik.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:50

mm oke, eens even overdenken

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:09

koetjeboe schreef:
mm oke, eens even overdenken

Het gaat idd niet mega gemakkelijk. Plus het zal voor de schroeven etc ook niet heel goed zijn om die telkens weer te gebruiken.
Misschien een beter idee om ipv naar andere zweetbladen ( dressuur en spring ) te kijken naar een 2de hands springzadel van wow. Zeker op engelse e-bay worden ze soms net zo duur aangeboden als een ander nieuw zweetblad.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:05

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om mn WoW-zadel te verkopen. Nu zit er momenteel nog geen haast achter aangezien ik toch nog 8 weken op mijn nieuwe zadel moet wachten, maar kan ik mijn WoW ook aanbieden op die WoW beurs van Facebook? Want ik ben er lid van, maar ik zie enkel dat je losse delen kan verkopen?

Geen idee of dit berichtje valt onder te koop aanbieden, dat is iig niet mijn bedoeling ;)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:35

Heeft iemand een link voor mij naar de wow beurs facebook ik kan hem niet vinden...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:01

Even een berichtje sturen naar Anjo te Baerts op Facebook :) zij voegt je eraan toe.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:32

Volgens mij worden daar idd alleen losse onderdelen verkocht. Toch ?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:39

ik moet zeggen dat ik best veel zadels kon vinden op internet, enige puntje was dat ik een maat 1 zitting nodig had en er vooral maat 2 aangeboden wordt. Verder had ik eigenlijk keuze genoeg op bokt en marktplaats

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:36

Kan iemand mij uitleg even over de ''wow'' termen. ik kom dingen tegen als DWG, Tab, DXWG, DDWG, stichline,

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:16

Kun je hier met zoekopdrachten niks over vinden? Dit is allemaal al een keer de revue gepasseerd :). Ook op de website van Wow zelf wordt veel uitgelegd, alle termen hierboven hebben te maken met je kussens en daar kun je hier meer info over vinden;

http://www.fteltd.co.uk/wow/wowpaneltypes.htm

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:46

Ik kan geen engels. En als ik het door google translate gooi krijg je tekst waar ik niks van kan maken.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:14

de dwg, ddwg, dxwg zijn de kussen maten, met name het kanaal voor de ruggengraad vrijheid. de dubbele D staat voor extra dikte van de kussens.

stitchline is een gestikte naad door de overgang kussens naar kniewrong ongeveer,

en de tab weet ik zelf niet zo goed haha

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:15

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:54

de uitleg staat hier enkele pagina's boven gegeven door bulck

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:09

Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen hoe oud een WoW zadel is? Alle onderdelen zijn nog origineel (gezien de kleuren en ouder model).

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:36

Elk zadel heeft z'n eigen unieke nummer, staat op de onderkant tussen de kussens bij die van mij.
Dat nummer kun je bij Wow melden lijkt me, waarschijnlijk kunnen ze je er dan de gegevens over geven. Bij diefstal kun je ook dat nummer aan ze doorgeven mits je daar als eigenaar geregistreerd staat, elk zadel is natuurlijk per paard besteld in een bepaalde combinatie als je hem nieuw gekocht heb. Mocht er ergens een Wow opduiken kunnen ze zo zien van wie deze is, dat heeft een fitter me laatst nog verteld.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:49

Mosh schreef:
Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen hoe oud een WoW zadel is? Alle onderdelen zijn nog origineel (gezien de kleuren en ouder model).

Maakt het heel erg uit dan hoe oud een wow zadel is ? Oude model is van voor half 2008 dacht ik, of vergis ik me in dat jaartal ? En vaak met DD kussens.