Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:10

Ik kom ook binnen vallen
Ik zie volgens mij een kunststof zitting
Kan ik dit vergelijken met wintec of ist echt 100x anders

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:17

waar zie je een kunststof zitting? Volgens mij hebben alle modellen lederen zittingen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:43

farahtjuh schreef:
Ik kom ook binnen vallen

Custom heeft voor zo ver ik begrepen heb echt enkel leren zittingen overigens heb ik er 1 met Suede erbij op besteld omdat ik dan fijner zat.
en dit zadel kan je in mijn idee met geen ander merk vergelijken.
vandaag helaas op een Rossner moeten rijden omdat ik geen ander zadel heb en echt heb nog nooit zo rot gereden.
Als je de luxe van een custom gewent bent is niks meer fijn terwijl ik gek genoeg altijd in een Rossner reed..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:19

farahtjuh schreef:
Ik kom ook binnen vallen

De prijs is ook heel anders als een Wintec :P :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:57

Ik denk dat je zitting verward met boom en dan nog is het niet te vergelijken, helaas. Het verstelbare boom idee van Wintec is leuk, maar de rest van je zadel blijft gewoon hetzelfde.

Anyway, gisteren weer superfijn gereden... Mijn zadel is nu echt lekker ingereden, nieuwe singeltje werkt super en geeft zijn elleboog een stuk meer ruimte en is qua kleur ook nog eens een 100% match. Tip dus, de Havanna kleur van Kieffer past precies bij het standaard donkerbruin.

En als je het netjes zo nu en dan invet wordt het inderdaad supersoepel.

Het heeft ff een smal gekost, maar ik ben er nog steeds echt heel blij mee :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:06

Manic welk type singel van Kieffer heb je?

Aangezien jij ook de star hebt...dus ik neem aan een beetje hetzelfde type gebouwd paard als de mijne :) en ik ook van het donkerbruin ben :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:17

Nou,
vanmiddag ga ik ze bellen (gisteravond hadden ze mij gebeld maar ik zat in een vergadering).
Ben benieuwd. Er zijn hier zoveel positieve ervaringen. Dat is me ook wel wat geld waard. Het is wel echt veel geld (zo'n beetje meer als mijn paard gekost heeft)
Maar een beetje een fatsoenlijk nieuw zadel kost ook al gauw rond de 1500, en dan heb je het niet eens helemaal naar wens en op maat. Dus dat is me die paar 100 euro extra wel waard.

Even een vraagje wat jullie misschien ook wel weten. Hoe zit het als je een zadel laat maken, ik noem maar knalroze, en je vind het achteraf toch niet mooi. Moet je het dan wel afnemen? omdat ze op de website zeggen dat je pas hoeft te betalen als je 100% tevreden bent.
En wat doen ze met de zadels die ze niet passend krijgen/of die niet afgenomen zijn? zijn die eventueel ook te koop tegen een aantrekkelijke prijs, of hoe werkt dat?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:33

Je hoeft niet af te nemen als je niet tevreden bent!
en ze hebben inderdaad ook zadels die over blijven had ik eerst ook maar wou toch een andere dus een nieuwe in bestelling gedaan. En wat ze hebben kan je het beste aan je fitter vragen mij werd eerst verteld dat ze alleen duurdere types hadden, maar mijn fitter had ook een schappelijk geprijsd 2de hands zadel nou ja heel kort gebruikt.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:48

Bij mij komt de fitter volgende week langs voor een check up. Hij is nu 2 maanden oud en goed ingereden. Hij schuift weer een beetje naar rechts. Met name als in linksom rijd. En als ik ga lichtrijden klappert hij licht van achter. Dus tijd om hem weer even te laten nalopen, nu hij zo ingedaald is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:51

en dat na laten kijken, dat is gewoon gratis?
hoe duur is opvullen na bijv. 1,5 jaar?

(gewoon even om te vergelijken met "gewone " opvulkosten normaal...)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:58

Sky_As schreef:
en dat na laten kijken, dat is gewoon gratis?
hoe duur is opvullen na bijv. 1,5 jaar?

(gewoon even om te vergelijken met "gewone " opvulkosten normaal...)

Dit keer is het gratis. Na levering heb je binnen drie maanden recht op een gratis beurt :) Wat het normaal kost weet ik niet.

Antoontje, wat leuk! Dus toch maar voor lak gegaan :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:18

Hoiii,

Ben ik weer. Mijn flight moest naar een ander omdat die grotere inch nodig had. Dus aan e.dwin meegegeven omdat paard toch niet fit was. Toen ik weer kon rijden kreeg ik hem niet tepakken. Contact gezocht met Engie en die heeft me een zadel opgestuurd! En nog wel een spiksplinternieuw nieuw model een icon everest. Super mooi zadel om te zien dus die ga ik straks testen. Mijn eigen zadel zou vandaag binnen gekomen moeten zijn maar hij zat bij deze lichting er niet bij. Maar goed ik had dan ook wel wat "speciale" eisen . Volgende week komt Edwin hopelijk met mijn eigen zadel!

@antoontje op de custom fb pagina is er zo een binnen gekomen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:23

listiglistje schreef:
Manic welk type singel van Kieffer heb je?

Aangezien jij ook de star hebt...dus ik neem aan een beetje hetzelfde type gebouwd paard als de mijne :) en ik ook van het donkerbruin ben :D

Kieffer comfort.. jammer genoeg zonder elastiek, maar had mijn vorige singel ook niet, dus niet zo een issue. Had hem besteld bij Piaffe en godsgruwelijk lang moeten wachten voordat hij geleverd was, maar nu ik hem eindelijk heb bevalt hij wel. Mijn paardje is meer springpaard, beetje op de kop gebouwd en kort, brede boeg en compact (en een vrij hoge, lange schoft). Doordat hij inmiddels wat ouder wordt is zijn schoft wat minder "vlezig" als dat het wast.

Vorige zadelmaker zei dat hij geen zadel wist dat op "zo'n paard" zou passen en ik vond zelf dat mijn paard toch niet ZO een rare rug had. Flapdrol. De Icon Star waar ik op test reed lag eigenlijk in 1x helemaal goed.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:26

Ja de star is speciaal voor paarden met een hoge langdoorlopende schoft, gezonken rug/weinig bespiering, mijn paard dus :o volgend jaar eens kijken...eerst sparen :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 06:50

Aaagh de everest komt nog niet eens in de buurt van passen. Kan hem erop klemmen zo ongeveer...

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:47

Jammer vencedor! Maar gelukkig komt je eigen zadel als het goed is snel!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:12

jammer dat de everest niet past vencedor!

Ik heb nu 2 weken mijn nieuwe zadel en heb meteen maar mijn eerste 2 winstpunten in de M1 gereden. Ik kwam er ook achter dat de beugels onder het zweetblad kunnen en dat zit voor mij nog veeeeeel lekkerder. Ik ben dus echt helemaal gelukkig met mijn zadel. Komende week zal de rekening wel komen.......

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:25

Beugels eronder? Is dat niet vervelend voor paard?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:45

nee joh, gewoon beugels onder het bovenste zweetblad en bovenop het onderste zweetblad, tussen de zweetbladen dus. Daardoor blijft je bovenste zweetblad veel mooier en ik merk tijdens het rijden dat ik nog steviger zit. Ik zal komende week even kijken of ik een foto kan maken van hoe het eruit ziet met opgestoken beugels en met hangende beugels. Dat wordt woensdag pas, want paardje heeft nu 2 dagen rust.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:28

Dan heb jij geen icon denk ik? Die heeft namelijk maar een zweetblad !

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:39

Nou, afspraak is gemaakt. Woensdagmiddag komen ze langs....pfff ben benieuwd!
Aan degene die al een pasbeurt hebben gehad of een zadel hebben besteld. Merkten jullie veel verschil tussen de Icon collectie en de andere? De Icon valt namelijk eigenlijk buiten budget. Maar ik wil absoluut geen spijt krijgen op 200-300 euro verschil.
En waarin voelde je dan vooral verschil?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:59

Dat kun je alleen zelf op je eigen paard voelen, misschien zit een Wolfgang voor jou en je paard wel veel beter.
Gewoon uit proberen dus.

De Icon Flight voor Donna is binnen en zal donderdag of vrijdag afgeleverd worden.
Kan ze nu nog mooi even bijkomen van het keuringsseizoen en dan weer aan het werk, op weg naar het elite en sportpredikaat :D

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:00

Ik weet niet precies wat ik er op heb gehad. NIet zoveel eigenlijk haha.

Wat ik wel vind, ik heb nu een donkerbruine maar de wrongen zijn bovenop al helemaal verkleurd... is dit herkenbaar voor jullie? Zadel is nog niet oud....

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:31

Fijn dat je zadel deze week geleverd wordt Albert.

Sky_As spannend dat ze komen passen woensdag. Ik vond de Icon modellen direct favoriet met passen. Hebben ook andere modellen geprobeerd, maar de Star en Flight staken er voor mij met kop en schouders bovenuit. Zat lekker en paard liep er fijn onder. Maar zoals al gezegd is dit natuurlijk erg persoonlijk. Jij kan de Icon modellen wel helemaal niks vinden of je paard niet. Ik zou in ieder geval alles proberen als ik jou was. Als Icon jou en je paard stukken meer bevalt dan een ander model, is het zonde als je dat nooit te weten komt. En als jullie het niks vinden is het ook alleen maar mooi dat je dat weet. Dan krijg je achteraf geen spijt van "had ik maar..."

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:52

Sky_As schreef:
Nou, afspraak is gemaakt. Woensdagmiddag komen ze langs....pfff ben benieuwd!
Aan degene die al een pasbeurt hebben gehad of een zadel hebben besteld. Merkten jullie veel verschil tussen de Icon collectie en de andere? De Icon valt namelijk eigenlijk buiten budget. Maar ik wil absoluut geen spijt krijgen op 200-300 euro verschil.
En waarin voelde je dan vooral verschil?

de werkgever van mijn zus doet dus met Custom zadels nu heb ik van hem 2 zadels gehad om een idee te hebben wat ik fijn vind op het ene zadel heb ik bijna een maand gereden maar kond ik niet aanwennen dus weer terug het 2de zadel lag er op en ik reed er mee weg echt heel fijn vandaar dat ik ook gelijk dat zadel besteld heb.
mijn budget ging ook niet hoger dan de wolfgang modellen dus de Icons niet eens geprobeerd.