Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:39

Bij Klumper in Almelo kan je de singel een week testen voor 25 euro.

Ik heb hem gister gekregen:

Bij Niki:
Afbeelding

En bij Do:
Afbeelding

Bij Do zat mn dekje wat scheef en mijn zweetbladen zijn extra kort. Volgens mij zit de singel wel goed?

Bij Niki merkte ik echt verschil, Do liep heerlijk maar dat deed ze zaterdag ook met de andere singel. Even kijken hoe ze deze week van de poetsplaats afloopt na het opzadelen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:17

kan iemand mij het verschil uitleggen tussen diegene voor smalle paarden en diegen voor brede? Ik heb namelijk een breed paard, maar de singel lijkt wel heel breed als ik de afbeeldingen bekijk... ik ben dan ook nog niet zeker dat ik de fairfax aanschaf, heb eerder een anatomische singel gehad en dat is me toen niet bevallen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:36

Ik wil de singel graag kopen, maar dan voor bij m'n springzadel. Iemand enig idee hoe ik dan moet meten ivm singelstoten onder het zweetblad?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:27

Wij hebben gewoon de lengte van de andere springsingel genomen.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn singels. Duidelijk minder singeldwang, minder tactfouten en blij paarden.
Bij mijn 4 jarige ging singelplek steeds open. Ook met de fairfax, week met het bontje om de fairfax gereden. De plekken gingen dicht en zijn nu al weken dicht zonder het bontje!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:52

Nou vanavond weer gereden en echt geweldig!!

Nu wil ik straks ook een lange of springsingel haha!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:50

Top Karen!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:02

@TG, Dat had ik ook, heb nu korte spring & dressuursingel en de lange springsingel! ☺️

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:06

jollyjoker schreef:
Wij hebben gewoon de lengte van de andere springsingel genomen.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn singels. Duidelijk minder singeldwang, minder tactfouten en blij paarden.
Bij mijn 4 jarige ging singelplek steeds open. Ook met de fairfax, week met het bontje om de fairfax gereden. De plekken gingen dicht en zijn nu al weken dicht zonder het bontje!

Jouw ervaring met het bontje zijn dus goed? Ik ben super enthousiast over de singel, maar aan de ene kant houdt m'n paard een kaal plekje, en aan de andere kant is de oksel soms stuk. Dus ik denk ook aan een bontje.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:23

Na met bontje gereden te hebben is plekje dicht gegaan & gebleven. Nu blijft het mooi en is zelfs niet meer kaal. Het bontje gebruik ik al weken niet meer. Bontje zelf vind ik niet mooi maar wel handig om te hebben voor dit soort gevallen!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:27

Nou ja, dan toch de portemonnee maar trekken en er een bontje bij...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:12

Hier is er ook later een bontje aangeschaft en ook al een keer gewassen. Blijft netjes, wel met beleid wassen uiteraard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:02

Op MP staat een fairfax voor springzadel 120 euro tenminste afgelopen maandag

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:05

Citaat:
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen echt een super goede ervaring hebben met de Fairfax. Wat ik mij bij dergelijke ervaringen afvraag is het volgende (zonder iemand te willen beledigen, dus ik hoop niet dat jullie mij verkeerd begrijpen): als het nu zo geweldig is met enkel een andere singel, hoe slecht was het dan voor die tijd? Ik merk nl nauwelijks tot geen verbetering, ik vind het een fijne en mooie singel en gebruik hem ook graag, maar er is in principe bij mijn paard niet veel verandert. Ze loopt lekker ruim, fijn en goed ruggebruik, maar dat was voorheen met mijn neopreen singeltje van 19.95 niet anders
Hier zelfde hoor, haar gangen zijn niet veranderd de enige reden waarom ik er een gekocht heb is, dat alle andere singels drukkingen veroorzaakten doordat het zadel iets schoof.
Mijn merrie kreeg plekken zo groot als 2 eieren....erg zielig
Sinds de fairfax schuift zadel minimaal 2 vingers en geen plekken of zwellingen meer

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:10

Mijn paard loopt ook niet echt beter dan met mijn Mattes banaansingel met elastiek in het midden. Het zadel blijft wel iets stabieler liggen. Ik heb het idee dat mijn paard het fijn vind om een elastische singel te hebben, misschien kan ze iets beter ademen..........alhoewel ik nooit strak aansingel.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:14

tita schreef:
Citaat:
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen echt een super goede ervaring hebben met de Fairfax. Wat ik mij bij dergelijke ervaringen afvraag is het volgende (zonder iemand te willen beledigen, dus ik hoop niet dat jullie mij verkeerd begrijpen): als het nu zo geweldig is met enkel een andere singel, hoe slecht was het dan voor die tijd? Ik merk nl nauwelijks tot geen verbetering, ik vind het een fijne en mooie singel en gebruik hem ook graag, maar er is in principe bij mijn paard niet veel verandert. Ze loopt lekker ruim, fijn en goed ruggebruik, maar dat was voorheen met mijn neopreen singeltje van 19.95 niet anders
Hier zelfde hoor, haar gangen zijn niet veranderd de enige reden waarom ik er een gekocht heb is, dat alle andere singels drukkingen veroorzaakten doordat het zadel iets schoof.
Mijn merrie kreeg plekken zo groot als 2 eieren....erg zielig
Sinds de fairfax schuift zadel minimaal 2 vingers en geen plekken of zwellingen meer

ik had ook 2 zwelling van andere anatomische singels daarom dat ik ook twijfel om de fairfax aan te schaffen want het is toch wel een dure singel

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:18

tita schreef:
Op MP staat een fairfax voor springzadel 120 euro tenminste afgelopen maandag

160 euro 120 cm ;)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:47

Tita, waar kreeg jouw paard die zwellingen?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:49

Ik volg de berichten al een tijdje en nu was ik benieuwd of er mensen naar een aantal weken rijden met de fairfax singel wel weer eens met hun oude singel hebben gereden .of je paard dan weer slechter loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:14

Hier idem

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:58

Ik heb de singel gisteren eens aan m'n longeersingel gemaakt en moest er eigenlijk een beetje om lachen. Het ene paard Kon ineens wel met de achterhand eronder lopen terwijl die normaal het liefst met z'n hoofd de grond in wil duiken. Het andere paard wist van schrik niet waar ze haar benen moest zetten, wat er best komisch uit zag. Uiteindelijk liep ook die fantastisch <3 nooit gedacht dat een singel het verschil zou maken.

neeltie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:56

ik heb voor mijn 1.80 KWPN ruin de standaard fairfax dressuursingel gekocht in 32" ( 80 cm ).
vond het fijn, dat ik hem eerst een weekje kon proberen, want het is een te grote uitgave ( 290,= ) om zomaar even aan te schaffen.
Ik moet zeggen, dat ik mijn paard beter in balans vind lopen en tijdens de verruimingen heb ik geen tactfouten meer en er wordt meer verruimd. Ben er dus wel tevreden mee. 't is ook een mooi product van een goede kwaliteit leer.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:01

Ik ben er ook heel blij mee.

Ik wil best testen tussen de fairfax en mn oude singel, maar, ben bang dat ik zelf al bevooroordeeld ben. Hoe zou ik het objectief kunnen laten zien? Mijn paard loopt er niet heel anders mee, maar ik kan aan een heel klein verschil in reactie merken dat ze de ff fijner vindt. Eerst longeren met fairfax en daarna met gewone singel? Of andersom? En dat filmen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:18

Ik ben op het moment aan het testen omdat mijn paard wat singeldwang heeft en ik het vermoeden had dat ze dit uitte door onrustig te worden in haar mond. Ik heb er nu 2x mee gereden en merk wel dat ze losser wordt, zeker in schouder en hals en dat ze een stuk rustiger in haar mond is. Gisteren met mijn springsingel (niet fairfax) gereden en daarop was ze altijd al redelijk rustig in haar mond (is ook al een heel luxe singel) maar merkte je wel echt dat ze wat minder los was dan met de fairfax

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:57

Hoi casca .wil je eens testen een keer met je oude singel rijden.ben heel benieuwd of er dan ook verschil is.ik heb laatst een keer10 min met fairfax gereden toen liep hij beter daarna direct weer met mijn eigen ,maar hij bleef zo fijn lopen als met fairfax.of het niet een tijdelijke verbetering is met de fairfax

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:36

Ik zag dat divoza de dressuursingel in het zwart ook verkoopt, en ze hebben nu 20% korting op 1 artikel uit de gehele collectie naar keuze. Scheelt toch 60 euro mocht iemand willen kopen maar twijfelen ivm prijs..