Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik ben een dusdanige zeikerd dat ik ze daar niet mee lastig wil vallen eigenlijk
pmarena schreef:Nou ben weer terug. Eerst de gewone combi van Butterfly + western Christ pad (met de Heavy Duty inlages), nu met een singel zonder elastiek i.p.v. singel met aan 1 kant elastiek en dan is het naar links schuiven minder. Eigenlijk zit het gewoon heel erg lekker, alleen het voelt niet super-stabiel aan en dat vind ik jammer. Misschien dat een geheel elastische singel nog zal helpen. Maar geen last meer van de gespen nu, ben benieuwd of dat op een langere rit ook niet meer is.
Citaat:Wel vind ik die Engelse singelstoten nog steeds vervelend en ik wil dus echt graag een westernsingel er aan gaan gebruiken, dus ik wil hem echt gaan laten verbouwen. Of BZ moet het willen proberen om een aangepaste Butterfly voor me te bestellen, ruilen Don, mijn 2 (zeer) licht gebruikte Fellsättel voor 1 aangepaste nieuwe ?
Citaat:Daarna de Iberica nog eens geprobeerd, nu op dezelfde westernpad als de Butterfly omdat het korte ritje de vorige keer met alleen de Iberica echt niet leuk was, zo hard voelde hij aan. Op zich ligt hij mooier omdat hij niet zo "door midden getrokken" wordt als de Butterfly waar singelstoten zo hoog zitten dat het geheel snel gaat plooien...de Iberica doet dat niet maar plooit ook wel weer wat onder de singelstoten. Best logisch bij zo'n dun ding maar ik vind dat toch jammer. Maar bij de Iberica zitten die plooien natuurlijk een stuk lager vanwege het vierkantere dekje, en heb je er dan geen last van bij de zitting zoals bij de Butterfly waar de singelstoten natuurlijk een stuk hoger zitten. Ook is bij de Iberica de singelplek beter.
Dat hard dnap ik echt niet???Citaat:Maar qua rij-gevoel vond ik het weer geen succes...vind hem nog steeds echt hard
Nu wel minder met die westernpad er onder maar toch een vrij lompe zit. Wellicht dat het zonder die originele inlages in de Iberica beter aan zou voelen maar ik had er geen zin meer in
Citaat:Rena ook meteen weer huppelig eronder, die vindt hem ook niet comfortabel. En ik vind die stoelzit geen succes. Het voelde nu minder erg aan als de vorige keer maar bij de Butterfly heb ik een veel prettigere beenhouding. Dus de Iberica mag definitief de deur uit, ik ga verder rommelen met de Butterfly![]()
Let wel: ik ben niet groot (1m60) en heb korte pootjes, en Rena is 17, en wordt veels te weinig gereden waardoor ze een wat diepe rug krijgt dus dat is een hele andere glooiing dan bij een lekkere ronde Fjord ofzo
Citaat:Ik ga even kijken of de foto's gelukt zijn en dan eens kijken of ik nog iets up kan loaden op mijn oude site, moet even weer opnieuw iets opbouwen en aanmelden geloof ik maar als het is gelukt zet ik de link met foto's hier wel neer