Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:26

Wie weet welke kleur dit is? Omdat die het nieuwe singelstuk heeft. Lijkt me niet dat het de mint is.

Afbeelding

pantarhei

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:28

Ziet eruit als huntergreen

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:30

Lijkt meer op peacock

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:34

meiske1577 schreef:
Pallatin schreef:
Meiske, lemieux heeft toch ook dekjes met bontvoering? Voor mijn paard is dat niet nodig, het is echt alleen op de randen van het dekje waar z’n haren slijten en dan alleen achter, vooral op z’n ruggengraat....De rit van gister was ook wel lang voor mijn doen, meestal is 1,5 uur wel de Max...

De LeMieux sensitive heeft alleen een bontrandje langs de randen, verder is die hetzelfde als de gewone suède dekjes. Je zou deze dan kunnen proberen. Misschien zijn ze tweedehands te vinden om te proberen? Want ze zijn best prijzig nieuw.

Lemieux heeft ook dekjes met bontvoering langs de gehele rug. Die hebben wel ruguitsparing dacht ik.

Bij mattes kun je het samenstellen zoals je wilt, alles is mogelijk.

Ik heb voor mattes gekozen omdat ik geen ruguitsparing wil en omdat ik graag wilde dat het bont over de rand heen loopt zeg maar, het lijkt nu net alsof er een los bontje onder mijn zadel zit, maar het is 1 geheel. Mijn paard had ook kale plekjes bij de ruggengraat en als het bont stopt bij de rand van het dekje schuurt het alsnog. Daarom was de sensitive voor mijn paard geen oplossing.

Heb jij zo’n soort dekje? Het slijt-probleem zit bij mijn paard alleen waar de gele lijntjes zijn getekend en daar zie ik bij de Mattes nou net geen bont zitten....ik vind die lemieux sensitive ook behoorlijk aan de prijs, maar 2e hands vragen mensen nog zoveel geld voor imo afgeleefde exemplaren dat ik een nieuwe overweeg...nu met Koningsdag zijn er ook wel leuke kortingsacties...
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:38

pantarhei schreef:
Ziet eruit als huntergreen

Zie dat de huntergreen wel op de site van ej staat, maar ik denk ook de peacock.....ook raar, die peacock kon ik een paar weken geleden niet bij ej bestellen en was ook nergens in de winkels te koop...

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:51

Mariska_vD schreef:
Wie weet welke kleur dit is? Omdat die het nieuwe singelstuk heeft. Lijkt me niet dat het de mint is.

[ [url=m/p6Kssj.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is de peacock! Weet het zeker, stond op het kaartje :) De gele is de citron!
En de light brown in de champagne

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:01

Het is de peacock, ik had het in de chat gevraagd van ej. Het schijnt nieuw te zijn bij die kleur, het singelgedeelte.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:32

Sensitive bestel ik alleen in Engeland. Daar zijn ze goedkoper dan hier met een actie. Nadeel is dat je dan zoveel moet bestellen voor gunstigere verzendkosten.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:40

Pallatin schreef:
Heb jij zo’n soort dekje? Het slijt-probleem zit bij mijn paard alleen waar de gele lijntjes zijn getekend en daar zie ik bij de Mattes nou net geen bont zitten....ik vind die lemieux sensitive ook behoorlijk aan de prijs, maar 2e hands vragen mensen nog zoveel geld voor imo afgeleefde exemplaren dat ik een nieuwe overweeg...nu met Koningsdag zijn er ook wel leuke kortingsacties...
[ [url=m/atZNMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht je mattes overwegen zou ik even een mailtje sturen aan Gooische paarden, volgens mij heet het bij mattes Sickle Shape.
Maar de sensitive zou ook goed kunnen en met korting bij bv EJ interessant. Voor de nieuwprijs vind ik ze zelf eigenlijk te duur. Het je wel jammer dat ze minder kleuren hebben van de sensitive.

Ik heb ook nog een gedacht om aan mijn huidige dekjes een stukje bont te laten zetten. Als je zelf handig bent kan je een singel bontje kopen en die stof gebruiken om op je dekje te zetten waar je het hebben wilt.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:03

Zo irritant dat winkels eigen namen geven aan de kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:19

Net mijn eerste twee LeMieux dekjes besteld! Loire Classic in de kleur peacock en een suède dekje in French Rose. <3
Heb nu al zoveel zin om ze hier te showen! *\o/*

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:45

kimmie1 schreef:
Zo irritant dat winkels eigen namen geven aan de kleuren!

Zo heb ik eens de “mid blue” besteld (ik dacht dus: midnight blue), wat bij ontvangst de benneton blue bleek te zijn (ook EJ).

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:37

Yess ik heb ook besteld :+
Ik heb al wel m'n wedstrijddekjes van LeMieux, en een zwarte spring voor thuis.

Had alleen wel tekort aan mooie dressuurdekjes, dus heb nu de citron besteld, samen met de blauw/gele sleeveless polo <3
En misschien ook de Blush Pink. Mijn zadelfitter is ook LeMieux dealer. Ze had deze kleuren nog niet op voorraad, en de Blush Pink is niet zeker of die nog leverbaar was via de dealer, dus dat is even afwachten.
Is voor op mijn schimmel, en m'n sabino vos.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:45

Joki schreef:
Sensitive bestel ik alleen in Engeland. Daar zijn ze goedkoper dan hier met een actie. Nadeel is dat je dan zoveel moet bestellen voor gunstigere verzendkosten.

Is dat zo? Nu met een kortingsactie hier betaal ik zo’n 75 euro? Ik ben wel benieuwd waar je in Engeland deze dekjes goedkoper kan vinden?

@ Meiske: bedankt voor de tips! Ik had ook al overwogen om zelf een bontrandje te fabrieken, maar eerlijk: schapenvacht is best lastig te verwerken en ik denk dat ik dat nooit zo netjes voor elkaar krijg... :') En ach, kosten voor een dekje en een stuk schapenbont + de tijd.....dan is 75 euro nog best netjes... :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:16

Bij horsehealth.co.uk zijn ze 62.50 pond. Dat komt nu op 71.66 euro. Ik bestel altijd met stalgenoten en dan komen de verzendkosten ook prima uit omdat we boven de 150 pond bestellen

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:11

Pallatin schreef:
Bedankt voor de tips pantarhei (ik krijg echt zo’n stomme autocorrect als ik dat typ :roll: op de IPad) en capriootje....ik hoop dat ik misschien via Hypostore aan dit dekje in die kleur kan komen, anders toch maar op horse&health bestellen denk ik... ik heb net wel voor de buitenrit de ‘slijt’plekken met een beetje glansspray ingespoten, misschien helpt dat nu iig verergeren...

Ik was de dekjes altijd met wolwasmiddel, lemieux heeft ook zn eigen wasmiddel. Heb ik ooit gekregen bij 1 van de dekjes en werkt goed. Blijft mooi netjes.

Insprayen met glansspray heb ik ook destijds geprobeerd.. mijne had ook precies aan de randjes slijtplekken. Met die lemieux dekjes nergens last meer van. *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:43

Joki schreef:
Bij horsehealth.co.uk zijn ze 62.50 pond. Dat komt nu op 71.66 euro. Ik bestel altijd met stalgenoten en dan komen de verzendkosten ook prima uit omdat we boven de 150 pond bestellen

Ik had de site op euro’s staan en kom dan op 93 euro uit, in ponden is het bedrag idd 62,50....wat raar dat hun site de wisselkoers dan zo ongunstig weergeeft...als ik in m’n eentje bestel kom ik incl. verzenden op 85 euro uit, dat schiet dan ook niet echt op :D

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:56

Ik heb de corn blue weten te bemachtigen, krijg ik van de week ergens binnen *\o/*

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:34

mijn Frensch rose set in actie <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:06

Mooi!!

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:14

avensis schreef:
Champagne ❤️❤️

[ [url=m/pKOri9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Y7wgH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er blij mee :)

Super mooi, ik wil die ook! *\o/* Heeft iemand een tip waar je deze LeMieux Loire Classic Champagne voordelig kunt kopen? Bij een aantal ruiterzaken heb je momenteel 25% korting, maar daar hebben ze dit dekje niet of niet meer.

Daarnaast ben ik ook benieuwd of er bij deze kleur peesbeschermers zijn die er mooi bijpassen. Tips zijn welkom!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:43

Ik was vandaag bij de ooteman en begreep dat er erg weinig geproduceerd wordt. Enkele van de loires had hij het over een levertijd van augustus (!). De champagne die ik besteld had duurt nu weer 2 weken. Ik heb 'm voor 62 euro kunnen kopen dus annuleren doe ik niet, maar wel geduld nodig. Heb 'm eind maart besteld.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:50

Leuk setje Lotte! Staat je paardje goed! Kleur is zo op de foto best fel... :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:51

Ik moet echt stoppen met Lemieux dekjes te verzamelen :')

Afbeelding

Plum, Chili, Sorbet, Citron, Olive, hunter green, Peacock, Navy en de benneton

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:56

Plum wil ik ook nog. Die is erg mooi