[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:26

Zinook schreef:
Ik word af en toe gillend gek van mezelf. Heb ik wat inlages besteld om deze op maat te knippen voor een zwevende pommel, teken ik netjes op twee paar inlages dit af, knip uit, kom ik erachter dat ik de achterkant eraf geknipt heb! |o Wordt weer nieuwe inlages bestellen :\

Nou ja, iemand moet toch de economie draaiende houden hè :$

Herkenbaar.... Ik heb ooit HD inlages passend proberen te maken voor een Barrydale pad. Het zou moeten lukken maar ondanks dat aan beide kanten de witte laag zichtbaar was kreeg ik het niet in de pad gepast. De inlages liggen dus heel mooi verknipt in de schuur, geen meter mee gereden....

Je kunt dan nog beter een extra paar inlages bestellen vanwege de verzendkosten. Als je dan besluit dat je wat smaller wilt zitten of iets anders wilt proberen heb je ze vast liggen ;)

Anoniem

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:26

Hallo,

is er iemand hier in het bezit van een barefoot western model, in de buurt van Zwartewaal/Spijkenisse die ik misschien een keertje mag uitproberen :)? Op eigen paard of jouw paard.

Groetjes

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:45

Ik ben ook wel benieuwd naar het westernmodel, zit die stevig net als een echt western zadel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:48

Dat is maar net wat je fijn vindt...ik heb op verschillende "echte" westernzadels gezeten maar vond die helemaal niet stevig zitten :P

Vaak erg brede bars, erg grote en gladde zittingen, weinig paard-gevoel onder al dat harde spul en ook nog fenders die niet kort genoeg kunnen voor korte pootjes... zit toch heel wat lekkerder in mijn Arizona Barefoot met korte fenders of beugelriemen :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:53

Akke_sSpring schreef:
Zinook schreef:
Ik word af en toe gillend gek van mezelf. Heb ik wat inlages besteld om deze op maat te knippen voor een zwevende pommel, teken ik netjes op twee paar inlages dit af, knip uit, kom ik erachter dat ik de achterkant eraf geknipt heb! |o Wordt weer nieuwe inlages bestellen :\

Nou ja, iemand moet toch de economie draaiende houden hè :$

Herkenbaar.... Ik heb ooit HD inlages passend proberen te maken voor een Barrydale pad. Het zou moeten lukken maar ondanks dat aan beide kanten de witte laag zichtbaar was kreeg ik het niet in de pad gepast. De inlages liggen dus heel mooi verknipt in de schuur, geen meter mee gereden....

Je kunt dan nog beter een extra paar inlages bestellen vanwege de verzendkosten. Als je dan besluit dat je wat smaller wilt zitten of iets anders wilt proberen heb je ze vast liggen ;)

Wat zonde!! Nu ze toch al verknipt zijn, kun je ze niet nog wat meer knippen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:56

Zeker zonde zeg van die inlages...zo heb ik hier ook een heel dotje liggen ergens...als ik ze nog niet weggegooid heb na -tig keer verplaatsen -O-

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:11

als hier iemand nog een barefoot cheyenne heb liggen waar die gene van af wilt ik zoek er nog 1 :D

Heb zelf al een boomloos western zadel en die zit echt heerlijk
paardje loopt er ook veel fijner door dan met een boomzadel.
maar wil toch graag ook af en toe springen en dat zou met een barefoot cheyenne goed kunnen?
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:17

Geen barefoot zadel, maar omgeving Hooge Zwaluwe een Hidalgo Milwaukee. ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:35

Fijn om te weten dat er animo is voor mijn zadeldekjes. :) Ik oefen nog even verder en als ik er klaar voor ben laat ik het weten!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:16

Ik heb na een tijdje nadenken besloten om toch eerst de Hidalgo Special zadels een kans te geven voor ik een beslissing neem. Tijdens het pasconsult van Per Mi Cavallo lag de Freeform DKR voor paardlief het beste, maar ik twijfel nog wat teveel.

In eerste instantie zou Suzanne weer langskomen, maar die heeft helaas geen special in 18 inch of groter om te testen. Via internet kwam ik bij Charmaine van Hidalgo-zadel.nl terrecht. Die heeft een aantal specials in 18 inch. Ik heb contact met haar gezocht en ze komt nog voor mijn vakantie (7 juli) nog langs!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:51

Wat fijn Superliesje! Ik hoop dat daar hét zadel voor je bij is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:55

Fijn superliesje, hopelijk heb je dan meer duidelijkheid :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:27

Een aantal nog wel, dat is super +:)+
Hopelijk zit er iets voor je bij of word je op zijn minst wat wijzer, we duimen voor je mee hoor :j

Zo, de eerste 2 nieuwe testzadels zijn onderweg, ben benieuwd wat de mensen er van vinden, hoop dat testers er veel plezier van gaan hebben :j

Pfffft.... -O-

Net als het goed is alle mensen gemaild die die superfijne nieuwe beugels met voetstop gekocht hebben tot nu toe. Er is een productiefout gebleken bij 1 stijgbeugel met voetstop -O-

Deze klant had de beugels aan haar zadel gemaakt, wilde opstijgen...
en krakte zo door de beugel heen nog voordat ze er überhaupt maar mee gereden had!

We denken dat er al een haarscheurtje in is gekomen tijdens het popnagelen van de voetstop aan de beugel, nog tijdens de productie. Waardoor de beugel maar weinig belasting nodig had om helemaal kapot te breken.

De kans is groot dat andere beugels hier geen last van hebben, of dat dit dan ook wel direct bij de eerste
belasting gebleken zou zijn, maar ik wil het risico niet nemen en heb de beugels offline gehaald....

Echt enorm balen...zit verdorie al zo lang op die beugels te wachten, ze hebben er zo de tijd voor genomen om zeker te weten dat ze goede kwaliteit hadden, en dan tòch nog ineens een breuk _-:( -O-

Maarja het is niet anders... ik blijf er zelf toch mee rijden, ben er veels te gek mee, fijnste beugels die ik ooit heb gehad en ik heb wat rare gevallen geprobeerd :P

En ook nieuws over de Madrid zadels.
De eerste partij was wat groot uitgevallen, nu hebben ze ze kleiner gemaakt maar zijn ze eigenlijk weer iets aan de kleine kant, waardoor ze de maat 1 zadels maar maat 0 gaan noemen.

Gezien een maat 1 zadel t/m broekmaat 40 zou moeten passen, en er nu volgens BF maximaal maat 38 in past.

Ik ben benieuwd, over 2 weken hoop ik er 1 hier te hebben om te beoordelen hoe de maat valt.
Misschien kunnen we er juist wel wat mensen blij mee maken die juist een korter zadeltje wilden, duimen maar weer :)

De nieuwe zadeltasjes voor voorop het zadel zijn populair trouwens zeg, gaan als warme broodjes :oo
Mensen hebben flink plannen voor de zomer zeker :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-06-14 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:31

Dat van die beugels is echt vervelend...net nu ik fijne beugels had gevonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:41

Ja ik baal ook als een stekker..was zo blij dat ik er eindelijk na al dat wachten mensen blij mee kon gaan maken... -O- Stom gedoe _-:(

De ellende is dat je niet weet of het er echt maar 1 is en de rest van de partij goed is...
Aan de ene kant wil ik niet iedereen het plezier van deze beugels ontnemen, maar aan de andere kant vind ik dat ik het niet kan maken om ze toch te verkopen terwijl ik weet dat er 1 "zomaar" gebroken is...

Dan kan ik nog overwegen om er een waarschuwing bij te zetten maarja dan nog voel je je als ruiter niet vertrouwd ermee en heb je er toch ook geen plezier van, dus toch maar offline dan -O-

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:19

He wat rot... Kan me goed voorstellen dat je enorm baalt. Voor mij staat Barefoot altijd voor spullen van zeer hoge kwaliteit, en dan wil je natuurlijk niet dat dit soort dingen voorkomen. (maar het kan natuurlijk altijd een keer voorkomen..)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:24

Bedankt dames! Ik wacht het maar rustig af, durf niet meer zo goed te hopen :P

Jeetje Bianca wat vervelend!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:14

Jeetje wat balen van die beugels zeg! :(:)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:36

oewh de Madrid zadels aangepast....zijn er ergens nog bruine maat 2 Madrid zadels? (dus degene die groot uitvallen? zoals de eerste Madrid zadels)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:33

Niet echt meegelezen maar toch even melding maken van 't feit dat ik nu ook de Ghost Quilty thuis heb om te testen. 't Idee was dat ik met wrongen (die ik meer 'poley's' vind overigens) en 'ruwe' zitting toch iets zekerder en steviger zou zitten, ook bij 'heuveltje af' en hupsjes en dat idee is wel bevestigd. Zat beduidend steviger in het zadel, voelde dus gelijk een stuk 'safer' (voor mij op dit moment even van belang) terwijl ik toch nog net voldoende ruimte had om goed te zitten en te kunnen lichtrijden. Nog even 1 of 2 keer zitten en dan ben ik er denk ik wel uit.
Ik ben alleen wel van plan om er endurancefenders bij te kopen (tenzij Ghost dergelijke fenders kan leveren natuurlijk, dan bestel ik ze mee) en ik ga hem gelijk laten voorzien van western'singelstoten' (off-billet en cinch-strap dus, of gewoon twee vaste brede 'western-singelstoten'). Ik vind de twee dunne singelstoten gewoon ontzettend niet handig, je hebt heel veel singelstoot over die buik lopen met zo'n fijn dun strookje haar/huid er tussen waar de boel lekker kan gaan knellen en schuren. Met 1 brede riem heb je dat probleem niet en kun je gelijk makkelijker een wat langere singel gebruiken. Een veelzijdigheidssingel aan dit zadel kan niet omdat zo'n singel geen bescherming onder de gespen heeft en de Ghost geen lange zweetbladen en ookal neem je een 85 cm. dressuursingel, dan nog houd je zulke lange singelstoten.
Aangezien de beide singelstoten bovenaan aan elkaar vast zitten en dus niet onafhankelijk van elkaar over de V-ophanging kunnen bewegen heeft het totaal geen toegevoegde waarde om 2 afzonderlijke singelstoten te hebben (wat overigens wel een minpunt /verbeterpunt is vind ik, met twee onafhankelijk te plaatsen singelstoten krijg je een Y-rigging die nog beter zou zijn voor paard en zadel, zéker als je de twee V-ophangingen dan ook nog wat uit elkaar zou plaatsen). Ik ga er dus uiteindelijk wel een soort van 'western-ghost' van maken denk ik. Inlages van de pad wil ik dan denk ik nog gaan vervangen voor vilt+corrector zodat er extra drukverdeling komt, de smalle enkelvoudige beugelophanging van de Ghost maakt me wel een beetje zenuwachtig (ervaringen op dit vlak van 'langgebruikers' is welkom).

Maar goed, samengevat is het belangrijkste punt dat dit zadel als eerste op z'n plek blijft liggen en aangezien dat toch wel een van de belangrijkste criteria is voor een zadel, denk ik dat er binnenkort een Ghost in de bestelling gaat. Als'ie dan ook nog het kleurtje kan krijgen van de EVA op de originele website dan zou dat wel helemaal leuk zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:39

Grappig, ik herken mijn eigen zoektocht wel een beetje in jouw verhaal :D

Ik koos er voor om de kussens onder de Ghost uit te halen en in plaats daarvan gewoon een goede pad met inlages te gebruiken. Dan heb je betere ruggengraatvrijheid en meteen bescherming onder de singelstoten want ik wilde die ook echt niet zo bloot over de vacht laten "knijpen" :n

Heb verschillende Ghosts gehad, en seatsavers met dijwrongen en dat gaf een prettige steun bij de benen, fijn bij een elastiekje van een pony die hele snelle overwachte bewegingen kan maken := En bij springen en heuveltjes :j

Maar steeds was het toch net-niet.... -O-

Ik ben nu erg tevreden met een Barefoot Arizona basis, en daarop een Christ Butterfly zitting, die zit echt hemels!!! <3

Daar zitten serieuze dijwrongen op die ik veel fijner vindt dan die wigjes op de Ghost :j
Omdat ze hoger zijn, echt tegen je been aan liggen en niet half er onder waardoor je weer iets spreidzit krijgt, en ze zijn zacht gevuld waardoor ze heel comfortabel aanvoelen en je een hele vrije zit hebt (niet belemmerd) maar toch heel veel steun, alsof je heel beschermd omsloten wordt door een wolkje....perfecte combinatie +:)+

Alleen heb ik (nouja paardje :P ) een hele grote voorkeur voor een Tixerant singel en die heb ik in een lange lengte gevonden van iets van 90 cm ofzo.... en die wil ik er wel graag aan gebruiken. Heeft ook klittenbandflapjes die je over de gespen heen sluit.

Dus ik heb juist de tie-strap en off-billet van de D-ringen van het zadel afgehaald :P en daar simpelweg een beugelriem doorheen gehaald waar ik de gesp vanaf heb gesneden en extra gaatjes in heb gemaakt.

Zo heeft de Arizona-basis "Engelse singelstoten" gekregen die nog als een V werken ook, kunnen als een V over de D-ring glijden, ideaal +:)+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:14

De nieuwe Ghost heeft wel veel veel grotere dijwrongen dan de oude Ghost. Veel fijner vind ik zelf! Bij de oude Ghost vond ik ze ook wel fijn maar net wat te minimaal om echt een heel veilig gevoel te geven. Bij de nieuwe Ghost met de meer aanwezige dijwrongen voelde ik me veel veiliger, de zit was heel stevig daardoor.
Ik had bij mijn oude Ghost de lange singelstoten opgelost door een groter pad onder het zadel te doen. Ik had toen een Haf pad en een Hi-tech pad die er beide netjes onder pasten maar wat langer waren bij de zweetbladen zodat ik geen singelstoten over de huid had lopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:19

Die ademende pads en echt lamsvel waren ook mijn favorieten er onder :j

Sinds ik in de Christ Butterfly heb gezeten vind ik alle andere wrongetjes maar klein en hard :P

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:44

Maar heb je al op het nieuwe model Ghost gezet dan? Is echt heel anders hoor ;) Maar in vergelijking met de Christ zal bijna alles wel hard zijn ja :p Ik heb zelf nu ook een Christ basic en die vind ik al geweldig, de luxere modellen lijken me helemaal fantastisch.
Klein zijn de wrongen op de Ghost echt niet meer (en dat wil was zeggen want ik heb de laatste jaren op Trekker zadels gereden met mega wrongen). Maar bij de Ghost zijn de wrongen weel heel mooi gepositioneerd waardoor je er heel veel steun uit haalt. Bij de Christ butterfly zitten de wrongen ongeveer op dezelfde plek of niet? Ik vind dijwrongen echt heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:45

Pmarena heb jij heel toevallig een foto van jouw arizona met christ zitting? Ben wel reuze benieuwd namelijk! Welke zitting is dat, waar kan je die halen?